Návody > Far Cry 4
Návod | Vedľajšie aktivity
Návod zatiaľ nie je kompletný, bude postupne dopĺňaný.
(Posledná aktualizácia: 15.7.2015)
Vedľajšie aktivity
I. Stanoviská
Stanoviská musíte dobyť, presne ako v minulom dieli. Ak ich dobyjete, slúžia ako rýchle body cestovania. Tiež ich obsadia rebeli, ale ak sa objaví silný dravec, alebo pár nepriateľov, sú mizernou pomocou. Skôr len na odlákanie pozornosti od vás.
Mimo toho si v každom stanovisku môžete kupovať zbrane, vylepšenia a muníciu, aby ste nemuseli veľa cestovať. Taktiež sa vám získaním Stanoviska sprístupní pár vedľajších úloh v oblasti okolo Stanoviska.
Za dobytie Stanoviska získate aj skúsenosti. Viac, ak ste nevyvolali poplach a ešte viac, ak vás vôbec neodhalili. Postupovať môžete, ako chcete, ale pre viac skúseností, ako aj pre nenáročnejší boj, hoci je to zdĺhavejšie, je vhodný tichý postup.
Tu je to vždy priame. Nájdite si vyvýšené miesto nad Stanoviskom, alebo nejaké vzdialenejšie, nech vás nevidia a označte si fotoaparátom všetkých nepriateľov. Vďaka očnému kyberimplantátu budete nepriateľov vidieť aj cez steny. Potom ich len sledujte a vystriehnite si ich, keď sú osamote. Zlikvidujte ich a schovajte telá.
Ak sa môžete dostať k nepriateľovi, zabite ho nožom. Ak nemáte vhodný prístup, použite zbraň s tlmičom. V bonusových zbraniach získate útočnú pušku Warrior s tlmičom za splnenie dvoch misií Kráľovský náklad. Stačí jazdiť po cestách, až kým na ne nenarazíte. Tichý je aj luk, ale osobne sa mi s ním na väčšie vzdialenosti horšie mierilo. Po krátkom hraní sa dostanete aj k ostreľovačke, na ktorú si dokúpte tlmič a tá výrazne pomôže, najmä na vzdialené ciele, či iných ostreľovačov na strechách. Ak zabijete nepriateľov ostreľovačkou s tlmičom a nik vás nezbadá, tak nevyhlásia poplach. Ani keď nájdu telo. Síce sú v pohotovosti a pátrajú v blízkom okolí po votrelcovi, ale stále tak máte možnosť dosiahnuť hodnotenie „neodhalený“.
Nepriatelia sa presúvajú. Aj sami, alebo ak vás začujú (aj ak vás neodhalia), ak nájdu telo, alebo ich vyruší dravec. Alebo ak sa niekedy priblížite a majú to naskriptované. Takže telá sa vždy snažte odniesť a schovať.
Likvidácia nožom vám umožní po tom, ako sami zabijete nožom nepriateľa, rovno hodiť nôž do najbližšieho a tiež ho zabiť. Likvidácia z úkrytu zas umožňuje zabiť nepriateľa, ktorý je napríklad za otvoreným oknom a vy sa krčíte pod ním. Pri vedľajších úlohách a stanoviskách na južnom ostrove nebolo veľa situácií, ktoré by si toto vyžadovali, dá sa nájsť aj iný spôsob. Ale ak máte dosť skúseností, sú to veci, ktoré situáciu uľahčia a aj urýchlia.
A v neposlednom rade je tu návnada, ktorou lákate zvieratá. Hoďte ju k nepriateľom a pribehne dravec, ktorý ich napadne. Záleží od oblasti, môže to byť dhoul, vlk, či leopard, alebo medveď. Ak sa im zadarí, zabijú jedného, alebo aj viacerých nepriateľov. Neoplatí sa hádzať návnadu hneď, kým sú všetci nepriatelia nažive, tak dravca viacerými zbraňami rýchlo zdolajú. Keď ich už pár preriedite, vtedy sa to oplatí. A ak je nejaký nepriateľ v pre vás veľmi nevýhodnej pozícii, tak aj viac návnad, v prípade, že prvý dravec neuspeje, aby ho zviera zabilo. Dravec síce priláka nepriateľov, no je to zviera, takže ho nepovažujú za votrelca a nevyhlásia poplach. Po zabití dravca sa obvykle rozídu, prípadne niektorí zmenia trasu.
Niekedy majú v tábore zavreté zviera v klietke, či v ohrade. To vám ušetrí návnadu. Stačí streliť do klietky, či vrát (samozrejme s tlmičom, ak postupujete ticho) a zviera vypustíte. Slony hneď neútočia, ale stačí do slona streliť, aby ste ho podráždili a ten sa s nepriateľmi dokáže dobre vysporiadať.
Pri dravcoch treba spomenúť aj Lovcov. Okrem bežných nepriateľov, ostreľovačov a ťažkoodencov narazíte aj na lovcov. Majú rušičku vášho kybernetického oka, takže ak si ich aj označíte fotoaparátom, po chvíli ich ikony zmiznú. To samo o sebe boj s nimi trochu sťažuje. Navyše ale sú to Lovci, takže ak proti nim poštvete dravca, tak ho vedia skrotiť a nikomu neublíži. Navyše ak vás odhalia, tak ho poštvú proti vám. Preto je dobré sa ich zbaviť skôr.
Napokon tak ako v minulom dieli, aj tu sú poplachy. Ak vás odhalia, hneď niekto beží vyvolať poplach a ak ho cestou nezabijete, prídu im posily, ktoré musíte tiež pozabíjať, ak chcete stanovisko dobyť. Môžete samozrejme odísť z celej oblasti a keď sa sem potom vrátite, budú posily preč a stráže zas v kľude (zabité stráže budú znovu žiť), takže je to na zváženie, podľa toho, ako ďaleko ste pri postupe oslobodenia Stanoviska.
Ak vás neodhalia, tak ste v pohode. Navyše sa môžete priplížiť k skrinke s poplachom a deaktivovať ju. Skriniek môže byť aj viac a ak teda chcete zamedziť poplachu, odstavte ich všetky. Ak si zas veríte pri tichom postupe, nemusíte sa s nimi obťažovať. Ak ste skrinku vyradili, tak poplach vyvolať proste nemôžu, aj keď sa dostanete do prestrelky.
II. Druhy vedľajších úloh
Zásoby zlatej cesty
Tieto úlohy sa vám sprístupňujú vypnutím Minovho vysielania na zvoniciach. Keď vypnete vysielanie, čím aktivujete zvonicu/ rozhľadňu a odokryjete si časť mapy, tak sa vám sprístupní táto úloha, ktorú prijmete v budove vždy neďaleko zvonice.
V rámci úlohy máte získať dve/ tri zhodené zásoby. Tie máte zobrazené na mape, len keď prídete tesne k nim, tak ich musíte vo vyznačenej oblasti pohľadať. Pípajú ich lokátory, tak vám to hľadanie uľahčí. Niekedy sú voľne pohodené, niekedy sú pri nich nepriatelia a môžu byť aj za nejakou rozbiteľnou prekážkou.
Keď vezmete posledný batoh zásob, spustí sa vám odpočet času. V časovom limite musíte doručiť balíčky do vyznačeného bunkra. Vezmite si vozidlo, vždy je nejaké tam, kde úlohu prijímate a vyrazte k cieľu. Najľahšie je vziať si vrtuľník. S ním ľahko prejdete aj k zásobám a úplne bez problémov sa dostanete k cieľu. Keď dorazíte na miesto, stačí aktivovať dvere bunkra, než vyprší čas. Môžu po vás aj ísť nepriatelia, či dravce. Stačí dvere aktivovať a úloha je splnená.
Ozbrojená eskorta
Tieto úlohy sa vám sprístupňujú vypnutím Minovho vysielania na zvoniciach. Keď vypnete vysielanie, čím aktivujete zvonicu/ rozhľadňu a odokryjete si časť mapy, tak sa vám sprístupní táto úloha, ktorú prijmete v budove vždy neďaleko zvonice.
Nastúpte na nákladný voz, ktorý jeden z rebelov vedie do úkrytu rebelov. Vy musíte voz brániť. Pomerne prosté. Môžete páliť po nepriateľoch z voza a môžete aj zliezť. Ak zídete dolu, tak voz zastane, takže nemáte žiadne stresy z vstupu do osieho hniezda. Proste pri väčších skupinách zlezte a pri menších ich môžete kosiť z auta. Ak vám auto poškodia, stačí ho opraviť opravárenským nástrojom. Len vám ho samozrejme nesmú zničiť. Keď dorazíte do cieľa, úloha je hotová.
Správca stanoviska
Toto je úloha, ktorú môžete prijať na každom stanovisku, ktoré dobyjete. Úloha nemá žiadny zmysel, len získanie nejakých peňazí naviac. V rámci úlohy totiž musíte dobyť znova to stanovisko, ktoré ste už dobyli a v ktorom teraz úlohu prijímate. V stanovisku bude pár nových nepriateľov a vy ich len máte zlikvidovať. Za ich zabíjanie máte body (10 bežné, 20 do hlavy, 30 výbuchom), najväčšie sú za likvidáciu (30) a potom bonusové, ak vás neodhalia (250 bodov) a ak nespustíte poplach (250 bodov). Vždy to máte na zlatú, striebornú a bronzovú medailu v závislosti od toho, koľko bodov získate. Čím lepšia medaila, tým väčšia finančná odmena.
Záchrana rukojemníkov
Po prijatí úlohy len zájdite do malej oblasti, v ktorej sú štyria rukojemníci a pár kráľovských vojakov. Presne ako pri záchrane rukojemníkov v rámci hlavného príbehu zo začiatku hry. Ak vás vojaci zbadajú, začnú rukojemníkov zabíjať a pre splnenie úlohy musia prežiť aspoň dvaja. Najlepšie je preto postupovať potichu a nenápadne. Označte si všetkých foťákom a potom ich po jednom likvidujte. Nalákavajte ich hodom kameňa ďalej od ostatných a zabíjajte. Keď všetkých zabijete, rukojemníci sú oslobodení.
Kyrati Films: Závody
Presne to, čo vždy. V stanovenom časovom limite musíte prejsť cez všetky kontrolné body, ktoré tvoria modré kruhy na trase. Finančná odmena závisí od vašej rýchlosti. Pre bronz, striebro a zlato máte vždy určené časy, do ktorých musíte trasu stihnúť prejsť.
Kyrati Films: Prežitie
Máte stanovený čas, ktorý vám pomaly ubúda. Musíte prejsť cez všetky kontrolné body, ktoré tvoria modré kruhy na trase. Za každý kontrolný bod získate čas naviac. Trasa vedie popri nepriateľoch, ktorí po vás pália, tak sa im musíte vyhnúť, alebo ich rýchlo zlikvidovať, ak potrebujete. Odmenu dostanete, ak stihnete prejsť posledným kontrolným bodom, než vám vyprší čas.
Oko za Oko
Máte zabiť konkrétneho vojaka (alebo viacerých), ktorý sa previnil proti ľudu Kyratu. Máte ho zabiť stanovenou zbraňou, ktorú nájdete vždy pri oblasti s nepriateľom. Ostatných, ktorí sú pri ňom, môžete zabiť ľubovoľne, aby ste si to uľahčili. Môžete ich pobiť potichu, či hromadne. Len cieľ (označte si nepriateľov foťákom, aby ste identifikovali cieľ) zabite stanovenou zbraňou. Potom telo zabitého cieľa odfotografujte a je to.
Vražda
Máte zabiť konkrétneho dôstojníka kráľovskej armády a musíte to spraviť nenápadne bez odhalenia. Len si bezpečne označte nepriateľov v oblasti úlohy a identifikujte svoj cieľ. Pozorujte ho a keď bude najďalej od ostatných, tak ho odlákajte a potichu zabite. Môžete zabiť aj ostatných nepriateľov, ak vám prekážajú, len už to nie je tak efektné a nesmú vás odhaliť. Pre bonus skúseností potom vezmite telo a schovajte. Keď telo zdvihnete, budete mať zobrazené miesta, kam ho máte ukryť. Napokon už len opustite oblasť úlohy pre jej splnenie.
Lov: Prežitie
Zájdite do vyznačenej oblasti, v ktorej je pár civilistov. Aspoň jeden musí prežiť pre splnenie úlohy. Ľudí napadne skupina dravcov. Vždy jeden druh a budú prichádzať postupne. Likvidujte dravce, aby ste ochránili ľudí. Stačí mať dobrú zbraň a dostatok nábojov.
Lov: Znižovanie stavu
Vo vyznačených oblastiach máte zlikvidovať všetky zvieratá zadaného druhu. Tie sa premnožili a sužujú civilistov. Môžete si v oblastiach pomôcť loveckou injekciou, aby sa vám zvýraznili. No stačí pohľadať v oblastiach, ktoré máte na minimape zvýraznené. Máte aj ukazovateľ, ktorý sa vám napĺňa, čím viac zvierat zabijete a keď zabijete všetky v oblasti, tak oblasť prestane byť vyznačená. Zabitím všetkých zvierat vo všetkých vyznačených oblastiach je úloha splnená.
Lov: Zásoby
Máte pomôcť obyvateľstvu, ktoré hladuje. Vezmite si na vyznačenom mieste luk a zájdite do ďalšej, vyznačenej oblasti. V nej máte zabiť konkrétny druh zvieraťa. Zabite určenou zbraňou pár kusov, podľa zadania úlohy a stiahnite zabité zvieratá z kože. Automaticky tak z nich získate aj mäso. Keď máte potrebný počet kusov mäsa, tak sa vráťte k miestu, kde ste mali zbraň a do mrazničky vložte mäso pre splnenie úlohy.
Kyratský týždeň módy
Toto sú lovecké úlohy, v rámci ktorých máte zabiť konkrétne zviera. Z neho vždy získate kožu, ktorú potrebujete pre posledné vylepšenie jedného z vašich vriec, či opaskov. Stačí sa dobre vyzbrojiť. V oblasti môže byť len zviera, po ktorom idete, alebo pár bežných zvierat rovnakého druhu.
Keď splníte všetky úlohy, máte sa ešte zastaviť za návrhárom, ktorý tieto úlohy pre vás pripravoval. V jeho dome je len dokument (Týždeň módy sa odsúva), v ktorom Mumu Chiffon píše, že ho objavil Min a tak musel utiecť a preto sa Týždeň módy konať nebude. Aj ak splníte poslednú Chiffonovu úlohu po zabití Mina, nič to na veci nemení. Otvorený herný svet.
Centrá propagandy
Musíte strhávať a ničiť plagáty propagandy. Za to budete postupne dostávať úlohy na ničenie centier propagandy. Centrum je vždy oblasť, ktorú stráži pár vojakov. Môžete ich pozabíjať priamo, alebo potichu. Keď sa ich zbavíte, prezrite si centrum. Musíte zničiť všetku výbavu.
Môžu tam byť počítače, krabice, či skrinky s elektronikou. Tie stačí rozstreliť. Mimo nich môžu byť vozidlá s ampliónmi, tlačiarenské stroje a býva tam aj skrinka pri vysielacej veži. Tieto ničte výbušninami, aby ste ich ľahšie zničili, keďže je to odolnejšia výbava. Ako budete predmety ničiť, bude sa vám napĺňať ukazovateľ až po maximum, aby ste vedeli, kedy je všetko zničené.
Pri ničení predmetov, čím bude ukazovateľ plnší, budú prichádzať posily. Je jedno, ako postupujete, prichádzať budú vždy. Pre splnenie úlohy nestačí zničiť všetky predmety, ale musíte zabiť aj všetkých vojakov, ktorí dorazia. Môžete sa skryť a pokúsiť sa ich dostať potichu. No je to náročné, keďže kvôli zničeným veciam o vás vedia a pátrajú po vás.
Takže je vhodné sa zásobiť muníciou a mať dobré zbrane, ideálne granátomet. Likvidujte ich, ako budú postupne prichádzať. Vystriehnite si ich, keď budú vchádzať do tábora v skupinkách, aby ste ich dostali výbuchmi čo najviac. Prípadne ak viete, že idú, vybehnite na cestu a môžete páliť granátmi priamo po ich autách, aby ste ich dostali bezpečnejšie, než vôbec vystúpia.
Zneškodnenie bomby
Máte v danej oblasti zneškodniť niekoľko výbušnín, ktoré tam umiestnili vojaci. Treba byť nenápadný, pretože ak vás odhalia, spustia bomby a máte 1 minútu, aby ste všetky zastavili. Preto postupujte ako obvykle pri tichom postupe. Označte si nepriateľov, potichu ich likvidujte zbraňami s tlmičom, schovávajte telá, ak je treba a potom len príďte k bombám a deaktivujte ich. Ak vás aj odhalia a zostáva vám už len jedna, alebo dve pri sebe, tak môžete zariskovať a proste k nim dobehnúť a deaktivovať ich, než vám uplynie čas.
III. Náhodné udalosti
Kráľovský tovar
Narazíte na nákladné auto so zásobami pre kráľa. Môžete ho celé zničiť, ale pre väčšiu odmenu ho treba odviezť domov. V aute sú samozrejme nepriatelia a keď sa priblížite, tak bude pred vami utekať. Môžete dostatočne poškodiť streľbou auto, alebo zabiť šoféra – čo je ale za jazdy ťažšie. Bežnou streľbou toho znesie dosť, ak máte vhodnú pozíciu, ste pred autom, alebo vo vrtuľníku, môžete ho dostať granátmi.
Keď auto zastane, tak ho opravte opravárenským nástrojom, naskočte a zavezte do označeného stanoviska, ktoré ste už dobyli. Stačí dať automatickú jazdu a nemusíte sa zdržiavať. Ak sú na ceste nepriatelia, tak len presvištite okolo a dávajte pozor, len ak sú v autách, aby ste sa vyhli nárazu. Keď auto doručíte do stanoviska, tak dostanete skúsenosti, odmenu a doplní sa vám aj všetka munícia.
Paganov hnev
Narazíte na konvoj troch ozbrojených áut Paganovej armády. Pre splnenie stačí všetky tri autá zničiť. Je to ťažšie, keďže sú ozbrojení vlastnými zbraňami a na korbách sú aj guľomety. Keď zničíte všetky tri vozidlá, udalosť je splnená a vy dostanete finančnú odmenu.
IV. Karma a ďalšie náhodné udalosti
Karma
1: 1000; 2: 1200; 3: 1400; 4: 1600, 5: 1800, 6: 2000; 7: 3000; 8: 4000
Za vyššiu karmu získavate odmeny. Karmu získavate ako odmenu za rôzne veci, zväčša za plnenie náhodných udalostí. Za zabitie civilistu máte stratu 50 bodov karmy.
Stretnutie: Rebeli sú v prestrelke s vládnymi vojakmi. Pomôžte rebelom zabiť vojakov. 150 karma.
Vražda: Zabite poručíka kráľovskej armády a potom oberte jeho telo. 150 karma.
Trestná výprava: Stanovisko, ktoré ste dobyli, sa snažia kráľovskí vojaci dobiť naspäť. Proste zájdite na stanovisko a pobite ich. Čím viac ich zabijete, tým viac skúseností získate. 100 karma.
Záchrana rukojemníkov: Tak, ako zachraňujete v rámci vedľajších úloh, môžete naraziť náhodne na vojaka so zajatcom. Zabite vojaka pre splnenie a osloboďte rukojemníka pre finančnú odmenu. Niekedy sa ho pokúša zachrániť aj rebel a ak to rebel prežije, môžete ho osloviť pre ďalšiu finančnú odmenu. 150 karma.
Lov: Narazíte na kuriéra. Buď je v džípe, alebo na štvorkolke. Len ho zabite. Uteká pred vami, takže ho treba dostihnúť, zablokovať mu vozidlo, alebo poškodiť a potom ho zabiť. Oberte potom jeho telo a je to. 150 karma.
Zvierací útok: Treba zabiť dravca, ktorý útočí na civilistov. 150 karma.
Roztočenie modlitebného zvončeka: Nie je to náhodná udalosť, v hre je 40 modlitebných mlynčekov v rámci zbierok. Za každý, ktorý roztočíte, je + 250 karma.
Čisté zabitie: Tiež to nie je udalosť. Ak zabijete dravca čisto lukom, alebo nožom, tak získate jeho kožu dvakrát a tiež získate +50 karma.
V. Longinus
Pri úlohe „Adresát nezastihnutý“ narazíte na Longinusa. Potom môžete pre neho splniť štyri jeho úlohy.
Longinus: Krátky lov
Zájdite na určené miesto a po chvíli prejde okolo vás pašerák na džípe. Naskočte do auta a sledujte ho. Držte sa za ním, za druhým autom nejakých 30 metrov, aby si vás nevšimli. Ak sa vám stratí, tak je misia neúspešná. Sledujte ho takto až k jeho úkrytu.
Tam máte zabiť pašeráka a obrať ho o kľúč. Vyjdite na kopec a pekne si označte nepriateľov. Môžete zliezť za nimi, za ich džípmi. Tam si môžete nalákať pašeráka aj dvoch jeho mužov. Pašeráka oberte a zabite aj ostatných. Môžete potichu, aj priamo.
Vojdite potom do ich úkrytu. Vnútri je jeden strážca v zadnej časti. Zbavte sa ho a na stole je krvavý diamant, ktorý si vezmite. Naľavo na krabiciach je dokument (Kupec). Teraz sa už len treba dostať preč z oblasti. Aj keď ste všetkých pozabíjali, pred vstupom do úkrytu čakajú noví vojaci. Nemáte sa kadiaľ dostať nepozorovane, tak musíte zahájiť útok. Môžete bojovať, alebo po začatí paľby, keď sa budú kryť, môžete proste utiecť.
Keď utečiete z oblasti, už len zájdite do určeného domku, v ktorom do krabičky na stole vložte diamant. Máte 45 000 K. V domku je tiež dokument (Sarbajitova skrýš), krabica v dome a krabica pod mólom.
Longinus: Odškodnenie
Zájdite na most a popod most prejde pašerák na člne. Skočte do vody, nasadnite na skúter a sledujte ho. Držte sa v istej vzdialenosti za ním a keďže sa neotáča, nezbadá vás. Keď zastane, máte ho klasicky zabiť. Zostane pri člne s jedným vojakom a dvaja sa vydajú po ceste nahor. Ľahko ich všetkých štyroch dostanete. Oberte pašeráka a choďte k skrýši.
Pri skrýši sú ďalší vojaci. Ak vás zabijú a budete misiu opakovať, budú tam len štyria a pašerák, ktorý už nebude čakať pri člnoch. Hore je napravo jeden na skalách a traja na terase nad schodmi. Na stene pod terasou je plagát propagandy a na terase pri zvončeku je krabica. Hore nad úkrytom, kam môžete vyliezť sprava, je krabica.
Vojdite do úkrytu, kde je len jedna hala a v nej skupina stráží. Tu musíte priamo bojovať, no zo dva dobre mierené granáty ich preriedia. Vzadu si zo stola vezmite krvavý diamant. Cestou von zas musíte utiecť a na terase je skupina nových vojakov. Pobite ich, alebo len odlákajte streľbou a utečte.
Keď ste mimo oblasti, zaneste diamant do krabičky v chatrči a odmenu 67 000 K. Na stole je aj dokument (Dhamiov podiel?) a na chatrči plagát propagandy.
Longinus: Vysoká cena
Po úlohe „Kľúč k severu“ sú prístupné posledné dve úlohy. Vezmite si vrtuľník pri jeho stane a leťte na miesto. Potom z vrtuľníka ľahko odsledujete pašeráka v aute. Zastane pri malej chatke pod skalou. Z hornej skaly si ich môžete označiť a na oba boky skaly nalákať aj po dvoch strážcov, aby ste ich preriedili. Ostatných si už len vystriehnite, zabite spolu s pašerákom a toho oberte o kľúč.
Pri chatke je krabica. V chatke vojdite do skrýše a dolu zlikvidujte v hale pár nepriateľov. Napravo pri stene je krabica a vzadu na stole diamant. Vyjdite von, kde čakajú traja vojaci, jeden z nich ťažkoodenec. Opäť ich môžete zabiť, alebo utiecť. Keď ste mimo oblasti, zaneste diamant do krabičky v domku v Lagúne sĺz za 90 000 K.
Longinus: Posledné pokánie
Opäť sledujte pašeráka, ktorý smeruje autom k úkrytu. Úkryt je osamelý dom pri lesnej ceste. Pod prístreškom sa zdržiava pašerák a okolo domu sú štyria vojaci. Preplížte sa k plotu na pravej strane a vrhacím nožom zabite vojaka, čo sa tu opiera o stenu. Od neho sa preplížte za dom, kde zabite ťažkoodenca. Vystriehnite si toho, čo chodí okolo domu a zostanú len pašerák a jeden vojak pred domom.
Pašerákovi vezmite kľúč. Na chatke máte plagát propagandy. Pod chatou vojdite do úkrytu, čo je Kráľovská skrýša IX. Dole drieme jeden vojak, tak sa ho ľahko zbavíte. Naľavo je krabica a pro vojakovi na stole diamant. Vráťte sa von a tu vás čaká hromada nepriateľov. Môžete nenápadne zo schodov vykukovať a likvidovať s tlmičom tých, čo sa objavia. Alebo ich aj nalákať a páliť priamo, ako sa pohrnú za vami. Prípadne si pomôžte pár návnadami, objavujú sa tu medvede.
Zaneste diamant, tentokrát priamo Longinusovi. Ten odchádza, keďže jeho práca tu je vďaka vám splnená. Dostanete 90 000 K a aj raketomet LK-1018. Jeden vám nechá priamo tu na krabici a inak ho máte prístupný aj v obchode zdarma. Môžete si tu vyrabovať dve krabica v stane a pri stane a s Longinusom ste skončili.
VI. Yogi a Reggie
Pri úlohe „Ústa šialenstva“ narazíte na Yogiho a Reggieho. Potom pre nich môžete priebežne splniť štyri podivné úlohy.
Stratený a zmätený
Típci vám opäť niečo pichli. Preberáte sa v jaskyni s medveďmi. Na zemi pri vás je dokument (Vidúce brko). Medvede môžete obísť, alebo skúsiť zabiť. Pri boji dajte pár zásahov a utečte na vyvýšené plošiny, aby ste sa vyliečili. V jaskyni sú aj dve krabice. Vyjdite von z jaskyne.
Teraz musíte nájsť típkov, aby vám vrátili vaše veci, keďže máte len nôž. Vďaka tomu, čo vám pichli, vidíte v okolí zvýraznené všetky zvieratá, aj všetkých ľudí. Pre vás je to len beh k cieľu. Dobehnite na prvé miesto a típci zmiznú. V svätyni je tu Denník Mohana Ghalea, peniaze, lekárnička a dve krabice.
Bežte na druhé miesto a típci sa zmenia na dvoch nosorožcov, tak utečte. Bežte k veľkej soche, čo je tretie miesto. Tu sa típci zmenia na pár vojakov a dva medvede. Utečte, oni sa pobijú navzájom. Šštvrté miesto je už jaskyňa, v ktorej oboch típkov nájdete. Dostanete okolo 40 000 K a tiež si budete môcť odomknúť schopnosť Predĺženie loveckej injekcie.
Horiaci les
Po úlohe „Zastreľ posla“ sa vám sprístupní táto. Opäť sa sfetujete s típkami a preberáte sa uprostred požiaru. Na zemi máte list (Horúce gule) a útočnú pušku. Ozbrojte sa a utekajte k cieľu. Požiar sa prekvapivo nešíri nikam, ale cestou vás napadne pár horiacich zvierat.
Dobehnite k vode, kde máte ďalšiu muníciu. Choďte k nej a na brehu sa objavia dvaja nepriatelia. Skočte do vody, plávajte za nich pod hladinou a môžete ich zozadu dostať. Bežte na druhé cieľové miesto, kde sa po príchode objavia ďalší dvaja nepriatelia s molotovmi. Môžete hneď vycúvať, obísť si dvor a zabiť ich odzadu, alebo ich proste postrieľať.
Už len zájdite na tretí bod. Môžete pešo cez pár nepriateľov, ale povyše druhého bodu pri ceste je rogalo, tak tam môžete preletieť. Po príchode na dvor sa objaví posledná dvojica nepriateľov. Zabite ich a vnútri v domčeku si vezmite batoh.
Nahí a kričiaci
Po úlohe „Kľúč k severu“ máte prístupnú ďalšiu úlohu. Hoci vás zakaždým sfetujú a máte z toho riadne vidiny, aj tak sa k nim vraciate. No, čo už. Preberáte sa v jaskyni a pri svetlici je dokument (Hubla bubla). Len skočte do vody a plávajte pod hladinou podvodným tunelom v smere, ktorý vám osvetľujú svetlice. Na jednom mieste vyleziete von, kde máte pri mŕtvole samopal. Preplávajte ďalším podvodným tunelom a dostanete sa na rieku.
Tam nasadnite na vodný skúter a vyrazte po rieke. Tu je to jednoduché. Len sa uhýbajte prekážkam vo vode, pozor na odstavené člny, keď pôjdete okolo, vybuchnú a na pár miestach budú padať do vody predmety, no väčšinou dosť ďaleko pred vami, takže vám nemôžu ublížiť. Na konci len odstavte skúter pri móle, vojdite do domčeku a v ňom si vezmite batoh s výbavou. Dostanete 90 000 K. V domku je aj dokument (Do rúk colného dôstojníka), krabica pri dome a krabica pod prístreškom za rozbiteľnými krabicami.
Leť, alebo zomri
Po úlohe „Výzva ku kapitulácii“ máte prístupnú poslednú úlohu. Opäť sa necháte nevedno prečo sfetovať, zrejme si potrebujete vydýchnuť od všetkého toho zabíjania. Padáte, tak len dopadnite do vody a doplávajte na breh. Bežte do vyznačeného domu. Keď dvojica zmizne, za dverami zlezte pomocou lana s hákom dolu. Pri malom komplexe zabite dvoch vojakov. Stačí sa kryť za prístreškom a zabiť ich potichu.
Potom choďte k cieľu a objavíte sa v klietke. Len vyrazte dvere a vezmite si zbrane. Vojdite do budovy a objavíte sa na plošinách vo vzduchu. Len po nich zíďte dolu a keď spadnete, tak len dopadnite na zem. Sfetovanému sa nič nestane. V budove pozor na leoparada. Vyjdite na schody a vylezte na strechu, kde sa vám objaví helikoptéra.
Leťte s ňou po vyznačenej trase. Ako keď ste predtým šli člnom po vode a objavovali sa predmety padajúce do vody, teraz sa budú objavovať vo vzduchu levitujúce skaly. No museli by ste pustiť ovládanie z rúk, aby vás vôbec mohli ohroziť. Len preleťte trasu a pristaňte pri cieľovej budove. Vnútri misia končí, dostanete za odmenu fajku, 90 000 K (stále vám niekto platí za fetovanie, divné) a nič viac, akurát môžete rozmýšľať nad významom týchto misií.
VII. Šangri-La
Pri úlohe „Príchod ochrancu“ navštívite mystické miesto Šangri-La. Tam získate prvú z piatich častí Thangky, ktorá patrí do vášho domu. Tam ju nájdete aj vystavenú. Po tejto úlohe sa vám na mape objavia symboly Thangky. Stačí ich nájsť, vziať schránku s thangkou a potom vždy musíte splniť úlohu v Šangri-La.
Lov Rakšasy
V kopcoch nad štartovacou oblasťou je jedna thangka. Na kopec ale musíte zo západnej oblasti, teda z hornej, severnej strany kopca, južne od Shanathského Cvičiska. Tam vojdite do chrámu Kalinagove dvere. V chráme je truhlica a thangka.
Len prejdite cez jazero k tigrovi a otvoria sa vám dvere. V jaskyni vezmite hľadačovi luk, ktorý tu budete môcť používať. Vo veľkej jaskyni je dosť démonov. Môžete ich zabíjať lukom, dýkou a tigrom. Zbavte sa ich. Napravo od vstupu do veľkej jaskyne vedie cesta nadol. Tam je upálený prvý hľadač.
Vyjdite von z jaskyne a choďte najprv doľava a hore kopcom. Hore je na strome zavesený druhý hľadač. Vráťte sa dole a vstúpte do teleportu. Prenesie vás na stredný ostrov. Tu sú naľavo aj napravo od mlyna miesta s teleportami a obe sú strážené démonmi. Pobite ich a vojdite do jedného z teleportov. Prenesie vás na ostrov s mlynčekom. Roztočte obrovský, modlitebný mlyn a sprístupní sa vám chrám.
Vojdite do chrámu, kde sú ďalší démoni. Vzadu, na prízemí, za stenou oproti vstupu je tretí hľadač. Potom vyjdite vyššie a za chrámom použite teleport. Prenesie vás na posledný ostrov. Tu už len pobite démonov a osloboďte zvon.
Podľahnutie raju
Na východe, skočte do diery zvanej Kaliganov zostup a dole vplávajte vodou do jaskyne a vezmite si thangku. S tigrom len vybehnite hore a vojdite do vzdušného víru červených listov. To vás vyzdvihne a potom letíte. Hoci vám hra v nápovede píše, že v „Šangri-La vám pády neubližujú“, tak sa hra mýli, pretože ak padnete do steny v lete, tak vám to ublíži. Musíte let smerovať ponad ďalšie stúpajúce prúdy vzduchu, aby ste sa dostali vyššie, alebo sa aspoň udržali na svojej úrovni.
Najprv to máte len cez jeden prúd na plošinu. Tu si z hľadača vezmite vylepšenie luku pre viac striel naraz. Pobite v hale nepriateľov a vojdite do teleportu. Vyjdite schodmi a v druhej hale pobite ďalších nepriateľov. V rohu pri východe je prvý hľadač.
Vyjdite dverami, skočte do prúdu vzduchu naľavo a leťte pomedzi skaly na plošinu s modlitebným mlynom. Na plošine je len jedna stavba, kde sú démoni. Pobite ich a vzadu dole pod schodmi je horiace telo, druhý hľadač. Hore aktivujte mlynček a veľká socha pohne rukou, čím uvoľní jeden prúd vzduchu.
Vráťte sa na okraj plošiny a leťte teraz na opačnú stranu. Tam je plošina s druhým modlitebným mlynom. Na terasách pobite ďalších démonov. Na pravej strane je tretí hľadač. Padá zasiahnutý šípmi, takže je úplne na okraji plošiny. Ale už vyššie vidieť švišťanie šípov.
Aktivujte mlyn a veľká socha pohne aj druhou rukou a uvoľní druhý prúd vzduchu, aby ste sa mohli dostať nad ňu. Tak leťte k soche a cez dva prúdy vzduchu nad sebou vyleťte až na plošinu hore nad sochou. Tu je to už len priamy boj, zbavte sa spaľovačov a démonov, vyjdite hore na tanier sochy a osloboďte zvon.
Zničený raj
Na severovýchode je táto oblasť v kopcoch. Treba tam vyliezť. Zdola obchádzajte kopec a vedie tam pár ciest. Len hľadajte v zásekoch na skalách miesta, kde sa môžete vyhákovať a vylezte čo najvyššie k cieľu. Zo západnej strany tam môžete cez jaskyňu. Z juhovýchodnej vylezte hore na miesto Trosky Anadekhi a za ním hore k diere, v ktorej sa po lane spustíte priamo dolu k Thangke.
Choďte cestou nahor a pred bránou s mŕtvymi zvieratami choďte doľava, kde vidíte na okraji altánok. V ňom je prvý hľadač. Vráťte sa k bráne a za ňou vylezte na plošinu so slonom a pomôžte mu v boji s démonmi. Potom slona vyliečte a pridá sa k vám. Nie tak ako tiger, ale zvykne sa držať vo vašej blízkosti a môžete na neho nasadnúť a útočiť s ním.
Za slonom sú dve cesty k dvom mlynom. Choďte k ľavému po šikmom moste. Pred vstupom k mlynu choďte doľava na plošinu nad ním. Tam je druhý hľadač zabitý pri výbuchu. Choďte k mlynu a roztočte ho. Potom sa objaví skupina démonov, ktorých zlikvidujte.
Choďte k druhému mlynu. Na veľkej plošine nad ním, respektíve nad nádvorím pod mlynom, je na plošine šípmi zabitý tretí hľadač. Zhora od neho môžete šípmi a tigrom likvidovať aj démonov na dvore pod mlynom. Potom len vybehnite k mlynu a roztočte ho.
Prejdite k zlatej bráne, za ktorou ste si sprístupnili mlynmi cestu. Naskočte na slona a prerazte bránu. Potom uháňajte vpred, aby ste zabili cestou pár nepriateľov a rozrazili aj bránu za cestou. Prvýkrát som šiel pomaly a likvidoval najprv nepriateľov, no v boji sa mi niekde stratil slon a musel som si reštartovať posledný kontrolný bod. Takže je lepšie najprv si preraziť obe brány a potom likvidovať nepriateľov, ktorí nepadli cestou na slonovi.
Za druhou bránou je to už len veľká hala s démonmi a spaľovačmi, v ktorej sa musíte prebojovať až nahor. Hore pobite pár ďalších a prejdite k zvonu, ktorý osloboďte.
Nenamaľovaná budúcnosť
Táto Thangka je v oblasti Kalinagova vyhliadka, ku ktorej sa dá dostať pohodlne po ceste. Tu je to len konečný boj s démonom Rakšasom. Ten je v podobe veľkého, čierneho vtáka, ktorý lieta ponad arénu. Pravidelne vyvoláva démonov, ktorí na vás útočia. Občas začne po vás chrliť ohnivé gule. Vy len behajte po aréne, zbierajte šípy do luku a likvidujte spolu s tigrom démonov. Pravidelne sa liečte, je ich veľa a v nestráženej chvíli vás môžu dosť doráňať.
Občas sa vták bude vznášať na mieste a otvárať na vás zobák. Vtedy mu do neho streľte. Tam obvykle preletí ponad vás na druhú stranu a znovu otvorí zobák, tak mu doň znovu streľte. Keď ho trafíte do zobáku trikrát, tak padne na zem. Pošlite na neho tigra, ktorý ho napadne. Vtedy mu môžete zasadiť ďalšiu ranu.
Potom sa vták preberie a všetko sa opakuje. Tak likvidujte démonov pri vás, buďte stále v pohybe, utekajte dookola a sledujte vtáka. Znova ho trikrát trafte a znova pošlite tigra. Keď to párkrát celé zopakujete, bude démon zničený.
VIII. Hurk
Nielenže je FC4 kópiou FC3, ale ešte aj Hurkovo DLC je kópiou Hurkovho DLC z predošlého dielu. Navyše slabou kópiou. O jednu misiu menej, než minule, stále žiadne poriadne scénky, a navyše tak slabé, priamočiare a nenápadité, až sa človek diví, načo to vyrábali. Po misii „Omša na vrchole“ sa vám sprístupnia jeho úlohy.
Nehovor nič zlého
Hurk chce nejako odčiniť svoje zlé zaobchádzanie s opicami, ktoré predviedol, keď v minulom dieli spolupracoval s Jasonom. Teraz vás pošle po opičiu sošku, na uzmierenie opičieho boha. Od tabule, pri ktorej prijmete úlohu, len vyjdite cestou hore na kopec do časti Dhami Ashram. Hore oslovte šerpu a prevedie vás do Himalájí na Ľadovec Mahapadma.
Pred vami je tábor s pár vojakmi, ktorých si označte. Choďte do stanu v strede medzi nimi. Dvaja sú po oboch stranách stanu, tak si ich po jednom odlákajte za stan a zabite. Telá schovajte do stanu, alebo povyše do skál. Potom zostanú dvaja naľavo a jeden napravo, tých sa už zbavíte ľahko.
Pod prístreškom so zásobami je krabica. Druhá je povyše pri lanovke. V stane prezrite krabicu, no je prázdna. Tak choďte von a pod lanovku. Vyhákujte sa za ňou hore a vyleziete pri vstupe do jaskyne na ľadovci. Vojdite dnu. Vnútri je rozmiestnených pár vojakov, ale sú od seba a chrbtami k sebe, tak ich môžete zbraňou s tlmičom všetkých ľahko dostať.
Zostane posledná skupina na konci pri otvore v podlahe. Napravo odtiaľ je osamotený vojak a krabica. Zbavte sa ho. Nad nimi sa kryte za ľad a nalákajte ich kameňmi jedného po druhom povyše vás. Telá vždy schovajte. Vhodné je zbaviť sa hlavne plameňometčíka, ak aj vznikne prestrelka, je ich tam len pár.
Potom choďte k otvoru v ľade a skočte do vody. Plávajte popri svetlom lane. Cesta je dlhá, tak sledujte zmrznuté otvory v ľade nad vami, cez ktoré presvitá svetlo. Môžete ich rozbiť a nadýchnuť sa. Preplávajte takto až na koniec a vylezte hore. Nad vami je jeden vojak. Naľavo je dokument (Správa o pokroku) a munícia. V jaskyni je pár ďalších. Pomedzi kvaple sa môžete plížiť, odlákavať ich a zabíjať. Máte aktivovať skrinku ovládajúcu výbušniny, aby ste odpálili ľadovú stenu. Ak sa plížite a idete pomaly, tak po chvíli ju odpália sami vojaci.
Keď ich pobijete, vojdite do jaskyne za odpálenou stenou. V jaskyni je medveď a dva leopardy. Môžete ich zabiť, alebo sa im vyhnúť. Buď prejdite po ceste a schodmi, alebo v zadnej časti vylezte na plošinu a pomocou háku hore cez dieru. Obe cesty vedú do jaskyne s veľkou sochou. Na zemi pred sochou je jej odpadnutá ruka. Z nej si vezmite opičiu sošku.
Potom sem vpadne skupina nepriateľov. Môžete ich pobiť, alebo skúsiť rovno utiecť, ak stíhate. Tak, či tak musíte bokom hore k soche a prejsť na plošinu pod hlavou sochy. Z nej sa zahákujte na skalu oproti tvári sochy. Odtiaľ ešte vyššie a už len vyjdite z jaskyne.
Volanie divočiny
V malom tábore, kde je aj krabica, sa vám ozve Hurk. Zajali ho, tak ho choďte vyslobodiť. Je v klietke v malom tábore. Naľavo sa pod táborom pohybuje lovec, tak ho zabite ostreľovačkou, keď je najďalej od ostatných. Naľavo tiež býva jeden osamotený vojak, tak ho zložte. V tábore sú traja, či štyria. Stačí si ich podať ostreľovačkou, alebo aj priamo bojom. Sami Hurkovi neublížia, ale môže ho zabiť výbuch, alebo dravec, ak sú v jeho blízkosti, tak pozor.
Keď ho oslobodíte, pôjde zachrániť slona, ktorého tu majú zatvoreného. Prídu posily, ktoré nevedno kto zavolal. Príde pár vojakov na štvorkolkách, tak ich pozabíjajte. S granátometom sa ani nezapotíte. Potom naskočte na slona a vyrazte po ceste, ktorú vám hra ukazuje. Nesmiete sa odchýliť, lebo démon Rakšasa spôsobí koniec misie. Tu je ešte prísnejší než v iných, kde vám vymedzuje v „otvorenom svete“ kam môžete a kam nie počas misie.
Máte ale slona, tak s ním likvidujte vojakov, ktorí sa objavia. Môžete z neho aj strieľať, ak si potrebujete pomôcť, ale znesie toho dosť a vy ak treba, sa môžete liečiť. Odvezte sa s Hurkom na slonovi k schodom do chrámu. Tam som mal aj nosorožca, ktorý mi pomáhal. Keď Hurk odíde, zabite všetkých nepriateľov vo vašom okolí. Keď je po nich, hra vám napíše, že máte ísť za Hurkom, tak len za ním zaskočte, aby ste ukončili misiu.
Známy pocit
Posledná misia je na severnej časti sveta. Hra vám odporučí zakúpiť si schopnosť likvidácia vozidla. Hurk je v nákladiaku, ktorý riadia kráľovskí vojaci, tak mu treba zas pomôcť. Choďte k označenému miestu, kde je helikoptéra. Pri nej sú dvaja vojaci, tak ich môžete zabiť ostreľovačkou z diaľky. Nastúpte a kúsok od vás bude nákladiak, ktorý férovo počkal, kým budete vo vzduchu.
Len zaleťte tesne nad nákladiak a aktivujte likvidáciu šoféra. Túto schopnosť som mal zakúpená dávno predtým, takže to s ňou šlo v pohode. Bez nej ho zrejme budete musieť zastreliť. Keď budete v nákladiaku, tak len choďte po ceste ďalej. Rôzne odbočky budete mať zablokované, aby ste nezablúdili a neurazili herných bohov odklonením sa od oblasti misie. Stačí stále uháňať vpred. Najprv bude na ceste pár výbušných sudov, ktoré môžete odstreliť. Potom sa len vyhýbajte nepriateľom, alebo ich zrážajte a prípadne postrieľajte, ale nepredstavujú prakticky žiadnu hrozbu.
Na konci cesty vám Hurk povie, že má, čo potrebuje a vyskočí, tak vyskočte z auta tiež a bežte za Hurkom. Môžete auto roztúrovať a pustiť smerom na výbušné sudy pri vojakoch, ale aj ak proste vyskočíte pri pomalej jazde, nič sa nedeje. Len dobehnite k Hurkovi. Ten je rád, že uzmieril opičieho boha a teší sa, že je z vás, jeho a Jasona skvelá parta, no odchádza začať nový život. Riadne zbytočné. Pre vás je prínosom len to, že sa vám v obchodoch sprístupnila zdarma medzi exkluzívnymi zbraňami harpúna.
IX. Pevnosti
Pevnosti sú proste stanoviská, len sú väčšie a trochu lepšie chránené. Tak ako stanoviská, aj pevnosti po obsadení slúžia ako úkryt, rýchly bod cestovania a sprístupnia pri sebe pár vedľajších úloh.
Varshakot – Paulova pevnosť
Pevnosť ovláda Paul DePleur, alias Paul Harmon. V misii „Mesto zla“ zajmete Paula a tak oslabíte jeho pevnosť. Choďte z kopca na západnej strane. Odtiaľ si môžete označiť dosť nepriateľov. Na bráne napravo je ostreľovač, tak ho dostaňte tlmičom. Alebo sa k nemu môžete aj priplížiť, telo by si tam nemal nik všimnúť, ale nechcel som riskovať.
Vráťte sa na múr pri kopci a za dom pod vami hoďte kameň. Vyláka to vojaka, ktorého zoskokom zabite. Zoskočte dole, vylezte rebríkom na strechu, dierou vojdite do domu a zabite vojaka vnútri. Postáva pri druhom vchode, tak ho kameňom nalákajte k zadnému.
Na dvore je pes, tak sa ho pokúste nalákať návnadou bližšie, aby ste ho zabili zbraňou s tlmičom. Ak to priláka dravca (objavil sa mi tiger), tak tiež dobre, môže dostať aspoň nejakého vojaka. Snažte sa nalákať kameňmi potom k domu aj tažkoodenca. Keď sa zbavíte jeho, ostatných troch vojakov na dvore stačí dostať tichou ostreľovačkou, keď sú od seba. Na ľavej bráne je posledný ostreľovač a pevnosť je vaša.
Na úkryte je plagát propagandy a druhý na menšej budove v rohu. Na východne strane za múrom, pri stĺpiku pri vode je krabica.
Úlohy pevnosti: Správca stanoviska. Kyrati Films: Závody (1:30; 1:25; 1:20; džíp; 30 bodov).
Záchrana rukojemníkov (18 000 K; 350 SK): Sú vo dome pri vode. Vojaka na móle naľavo môžete zložiť ostreľovačkou. Rovnako potom jedného pri dome a dvoch na móle vpredu, než stihnú zareagovať. Ak nemáte tichú ostreľovačku, tak toho naľavo, aj toho pri dome, môžete odlákať a sami zabiť nožom a tých dvoch pri vode si už musíte podať potom rýchlo.
Lov: Prežitie (22 500 K; 400 SK): Ochráňte troch civilistov pred dhoulmi. Máte dobrú pozíciu na plošine, tak so silnou zbraňou, ideálne granátometom nič neriskujete.
Baghadur – Noorina pevnosť
V misii „Zastreľ posla“ sa postaráte o Noor a tak pevnosť oslabíte. Choďte na kopec na východnej strane a tam vylezte úplne hore. Sú tam úchyty pre váš hák. Dostanete sa hore nad pevnosť a odtiaľ si môžete označiť foťákom pár nepriateľov. Môžete odtiaľto zabiť ostreľovačkou vojaka na terase a prejsť priamo na ňu. Alebo môžete vyliezť ešte vyššie na kopec a tam sa cez dieru spustiť priamo do hlavnej haly. No aj ak sa spustíte dierou, tak treba zabiť vojaka na terase, len takto sa k nemu môžete priplížiť odzadu.
Odpracte jeho telo. Dolu pri ohni sú dvaja vojaci. Zboku k ním zlezte a môžete ich dostať oboch naraz jedným zásahom z ostreľovačky cez obe telá. Alebo sa priplížte a dostaňte ich tichým zabitím a vrhnutím noža. Telá tiež odpracte. Pozor!- na nižších terasách nad vojakmi je ťažkoodenec. Kvôli nemu ste odpratali telá. Len si ho vystriehnite, plplížte sa za neho a zabite ho dýkou. Chodí po pravidelnej trase, tak to pôjde ľahko.
Tu v hale sú aj dva alarmy, tak ich môžete odpojiť. Pre istotu, ak by vás odhalili. Druhý ťažkoodenec chodieva po schodoch. Tam si ho tiež môžete vystriehnuť. Potom zostávajú traja vojaci na dvore a jeden ostreľovač na hradbe. Ostreľovača zabite vašou ostreľovačkou. Telo by si nemali všimnúť. Keď budú traja vojaci čo najviac od seba, môžete ostreľovačkou zabiť aj ich a nemusíte sa tak k nim ani dostať. Prípadne môžete zas von a nalákať si jedného za bránu.
Úlohy pevnosti: Správca stanoviska.
Záchrana rukojemníkov (27 000 K; 450 SK). Jeden vojak je dolu na dvore. Dvaja sedia na lavičke a jeden je na schodoch pri nich. Priplížte sa do kríkov ku schodom a nalákajte ho k sebe. Potom sa preplížte za dom, tam je jeden osamotený, tak ho zabite. Dvojicu sediacu na lavičke môžete dostať jednou ranou z ostreľovačky, alebo reťazovým zabitím. Tých si všimne ten dolu na dvore, tak ho zabite, než sa spamätá.
Ratu Gadhi – Yumina pevnosť
V misii „Odplata“ sa postaráte o Yumu a oslabíte tak jej pevnosť. Choďte k pevnosti zboku, zo severnej strany. Tam sa môžete vyhákovať na hradbu. Pred vami je ostreľovač, tak sa hneď schovajte za striešku pri vás. Zabite ho a telo schovajte za striešku. Tu je to celkom v pohode. Zo strechy si môžete označiť nepriateľov a potom ich len kameňmi nalákať okolo budovy, skočiť na nich a zabiť ich. Telá poschovávajte a hneď sa zas stiahnite na strechu naspäť.
Je tu aj pes, čo je trochu oštara. Ak sa priblíži, alebo objaví telo, tak ho zastreľte s tlmičom. Psa nemôžete prenášať, tak si jeho telo môžu všimnúť vojaci. No zostanú tak akurát v pohotovosti, ale stále môžete dosiahnuť „neodhalený“, takže potom len postupujte opatrne a dorazte zvyšných nepriateľov.
V severovýchodnom rohu pri helikoptére je krabica. Na budove povyše je plagát propagandy na spálenie na stene. Pod terasou domu oproti je krabica. V kôlni na juhovýchode je krabica. Pod schodmi susedného domu je druhá a pod prístreškom pri západnej bráne je tretia.
Úlohy pevnosti: Správca stanoviska.
Oko za oko (27 000 K; 450 SK): Máte zabiť troch veliteľov pomocou výbušnín. Je jedno či použijete míny, granáty, raketomet, či granátomet. Vonku pred baňou je prvý veliteľ a dvaja vojaci. Vnútri v bani je vojak a dvaja velitelia. Keďže ide o výbušniny a bežných nepriateľov nie je veľa, proste začnite v bani, aby ste sa zbavili tých dvoch naraz (jeden je ťažkoodenec) a potom odpáľte všetkých ostatných.
Gulag Rajgad – Paganova pevnosť
Túto oslabíte až keď bude Pagan preč, teda po poslednej úlohe hlavného príbehu. Choďte z východnej strany a vylezte pomocou háku na hradbu. Odtiaľ si označte vojakov a choďte po hradbe doprava ku skalám, aby si vás ostreľovči nevšimli. Zabite ostreľovačkou oboch vojakov na strechách. Pozor, jeden bežný môže zachádzať až k nim a ak ich zabijete vtedy, môže si to všimnúť.
Choďte potom za budovy, na ktorých ste zabili tých dvoch vojakov. Nalákajte si k sebe vojaka, ktorý chodí popod budovy a aj ťažkoodenca. Stačí ich nalákať hodom pod budovy a ďalším kameňom do budov. Vy si počkajte za budovou a dostaňte ich vnútri, alebo keď budú vychádzať. Zostalo vám pár vojakov v dolnej časti. Dvaja by mali byť na strechách a jeden vpredu na hradbe. Stačí ich dostať ostreľovačkou a potom sa len priplížiť za druhého ťažkoodenca, ktorý prechádza po dvore.
Pred vstupom do jaskyne je krabica v mini domčeku a druhá pri plote pred ním. Na domku poniže je plagát propagandy a druhý plagát je vonku na hradbe, napravo od brány. Vnútri za plotom je aj krabica a posledná krabica je vnútri v jaskyni. Jedna krabica je aj na západnej strane, vonku, pod skalami pod hradbou pevnosti.
Úlohy pevnosti: Správca stanoviska.
Záchrana rukojemníkov (45 000 K; 650 SK). Tu sú traja vojaci na strechách, z toho dvaja ostreľovači. Pár bežných vojakov a dvaja ťažkoodenci medzi budovami. Choďte zo severnej strany a nalákajte si dolu pod múr vojaka pri budove s ostreľovačom. Zabite ho a presuňte sa do budovy. Dnu môžete nalákať ťažkoodenca spred budovy a zabiť. Potom spod budovy môžete zabiť ostreľovača hore a aj vojaka na susednej. Tu si už telá niekto môže všimnúť. Vyskočte teda hore a zabite ostreľovačkou posledného snipera. Vojaka a ťažkoodenca pod vami si už len potom vystriehnite, keď budú sami.
Kyratský týždeň módy: Hrubokožec (45 000 K; 650 SK). Na cieľovom mieste máte plameňomet. Tým máte zabiť slona, ktorý prepadol šialenstvu a útočí na všetko vo svojom okolí. Pri slonovi je aj pár rebelov, ktorí môžu zaujať jeho pozornosť. Slon je pri dome s plotom, takže môžete behať okolo plotu, alebo okolo stromov, aby vás priamo nezasiahol a len po ňom páľte ohňom. Celkom ľahké. Zabite ho a získajte kožu, ktorú potrebujete pre posledné vylepšenie batohu na výbušniny.
Oblasti – Juh
...
Návod | Vedľajšie aktivity
| Návody | Autori |