Návody > Sam & Max: The Devil's Playhouse: The Penal Zone
Vraciame sa k tretej sérii dvojice zvieracích detektívov v ktorej na hráča čaká päť krátkych epizód v ktorých sa stretne pár starých aj nových postáv, navštívi nové miesta a využije nové schopnosti hlavných hrdinov.
Princíp hrania je v podstate rovnaký ako v predošlých dieloch. Niektoré témy pri rozhovoroch môžete opakovať a dozvedieť sa viac. Keď už téma nie je potrebná, tak buď zmizne, alebo zošedne. Nie vždy sa dozviete podstatné veci, ale aspoň si užijete vtipné dialógy aj monológy. Tiež máte ako novinku Samov zápisník, v ktorom si môžete pozrieť popis vášho súčasného cieľa, popis Maxových psychických síl a rozpis podozrivých osôb. Neskôr v ňom bude aj zoznam dôkazov, ktoré nájdete. Poslednou novinkou sú špeciálne sily, no o tých už konkrétne v samotnom návode.
Akt 1
Hneď po spustení ste priamo vrhnutí do deja. Generál Skun-ka´pe sa rúti vo svojej vesmírnej lodi a devastuje zem pod sebou. Na tróne, ako jeho vyvolená, sedí Stinkyna. Sam a Max sú za mrežami na palube. Hra vám ukazuje, že si môžete meniť medzi postavami Sama a Maxa. Prepnite sa na Maxa a vtedy vidíte z jeho pohľadu. Nemôžete sa hýbať, ale môžete sa rozhliadať a používať jeho psychické schopnosti. Použite teleportáciu a sprístupní sa vám telefón. Momentálne je v ňom uložené len číslo na Stinky, tak ho vytočte a teleportujete sa ku Stinky. Sam sa vrhne po svojej zbrani a vystrelí, no pištoľ proti generálovi nestačí. Mimozemský Mozog v nádrži vám poradí použiť navádzací maják. Otvorte si inventár a nájdite navádzací maják (väzenský odznak generála s navádzacím majákom do Trestaneckej Zóny). Vezmite ho a skúste použiť na generála. No ten sa otočí a tak sa musíte stiahnuť. Treba to premyslieť inak.
Mozog vám poradí využiť ďalšie Maxove psychické sily a otvorí sa priehradka s plastikou. Max na ňu nedočiahne, tak ju vezmite ako Sam, ktorý ju Maxovi podá. Touto hračkou môžete kopírovať neživé obrazy a na ne sa ako Max meniť. Ako Max použite plastiku na obraz kvetu v kvetináči a potom kliknite na plastiku s odtlačkom obrázku a Max sa zmení na kvet v kvetináči. Pohnite sa vpred ukrytý za Maxom / kvetinou a dojdite tesne za generála. Použite na neho navádzací maják. Vrátite sa naspäť za trón. Teraz použite ovládač od Boscovej mamy z inventára na generála a zapnete transport. No generál má silu a drží sa. Treba zas niečo vymyslieť a dostať sa hore k Mozgu.
Oslovte starého známeho Harryho Molemana v teráriu. Nepočuje vás a je ubitý žiarením, takže z neho nič nedostanete. Dostanete posledný darček od Mozgu, balíček kariet. Vezmite ich ako Sam a ten ich dá Maxovi. Pomocou nich môže Max čítať myšlienky ostatných (hneď ich môžete použiť na Sama, Stinkynu a generála). Použite ich na Harryho a získate číslo jeho telefónu. Použite teraz teda teleport a zavolajte Harrymu. Jeho mobil je na poschodí, takže sa tam dostanete.
Hore je obrázok zbrane, tak ako Max použite plastiku na obrázok a zmeňte sa na zbraň. Ako Sam použite Maxa / zbraň a odstreľte generála do Trestnej Zóny.
Akt 2
Zrazu sa objavujete naspäť na zemi, pri vašom dome a to, čo ste videli (ako už povedal Rozprávač), bola budúcnosť. Tú ste videli pomocou hračky, ktorú našiel Max a nazrel do nej, no videl to aj Sam. Premýšľanie, čo to znamená, vám preruší prílet vesmírnej lode, z ktorej vystúpi generál Skun-ka´pe a hlása príchod mieru a pokoja.
Aby sa to ujasnilo, presúvate sa ešte o 25 minút do minulosti, aby ste videli, čo tomu predchádzalo. Sam a Max boli práve pred svojou budovou, keď Samovi zavolal komisár. Kým telefonovali, Max našiel v uličke za ich domom hračkársky ďalekohľad, ktorý mu umožňuje nazrieť do budúcnosti.
Opäť (a už natrvalo) sa vraciate do prítomnosti a je jasné, čo treba spraviť. Dostať sa do vesmírnej lode a zastaviť generála. Pred loďou stojí generál a agent Superball (ktorý teraz šéfuje národnej bezpečnosti). Pohovorte si s agentom (Max je stále prezidentom spojených štátov, takže vám ochotne odpovie) a pohovorte si aj s generálom. Dozviete sa, že generál prichádza v mieri z planéty Pensacola za účelom výmeny technológie a zároveň hľadá artefakt zvaný oko Yog-Sogotha (ktoré dáva majiteľovi možnosť vidieť do budúcnosti, čiže hľadá to, čo už máte), jedna zo stoviek magických hračiek rozprášených po galaxii Veľkou Kométou. A tiež zistíte, že na loď môžete voľne vstúpiť a že by tam veľmi rád mal krtoľudí, ktorých posiela na dovolenku na vzdialené a pekné miesto. Môžete použiť kuker budúcnosti na generála, jeho loď, Sama, vašu budovu, krabice od Sybil, no nič podstatné nezistíte.
Môžete sa ako Sam aj pozhovárať s Maxom, hoci nejde o nič dôležité (ale dozviete sa napríklad, že Sybil si užíva medové týždne s hlavou Abrahama Lincolna a Jimmy Dvojzubec s partou prišli k značným peniazom a niekam sa vyparili).
Vojdite do vesmírnej lode. Na poschodí uvidíte, že Mozog je mŕtvy. Treba ho oživiť, aby vám mohol v budúcnosti pomôcť. Použite kuker budúcnosti na Sama (môžete aj na mozog, dvere a schránku pri nich) a zistíte, že na oživenie Mozgu ste použili démoní vývar od Stinky a energetické jadro od Boscovej mamy. Skúste odísť a uvidíte krtočloveka, ako sa teší na svoju dovolenku a vojde do zamknutej miestnosti. Následne už len počujete jeho krik. Ak si pozriete ceduľu s nápisom dovolenka, zistíte, že je to v skutočnosti miestnosť na spracovanie týchto tvorov. Pozrite si schránku pri dverách a získate osobné veci toho úbožiaka – prázdninovú poukážku a prilbu. Opustite loď.
Choďte do Stinkynho reštaurácie. Je tu samozrejme dedko Stinky a jeho asistentka, démoní koláč Stinkyna. Jedlo si tu objednal Flint Paper, váš známy a súkromný detektív. Odmieta sa s vami baviť, než sa naje. Použite kuker budúcnosti na Flinta a uvidíte, ako ho v budúcnosti zabijú sekerou do hlavy. Aby ste tomu zabránili, nasaďte mu prilbu, ktorú máte z vesmírnej lode. Vďaka svetlu na prilbe si všimne, že má v jedle arašidy, na ktoré je alergický a vstane, čo mu zachráni život. Teraz je s vami ochotný sa porozprávať. Povedzte mu, že Stinky ho iste nechcela otráviť a zapochybuje, pretože sa blíži k odhaleniu veľkého prípadu, tak sa naň spýtajte. Povie, že pátra po pôvode Stinkyny a hoci mu poviete, že je to démoní výtvor starého Stinkyho, neverí vám. Ako dôkaz v jeho pátraní vám dá list, ktorý našiel. Nejaký muž, ktorého meno sa začína na „S“ a ktorý nie je človek, má s ňou ľúbostný pomer. Sam automaticky podozrieva Skunkapa, hoci Flint podozrieval Sama. Z listu ste získali aj jej telefónne číslo. Po rozhovore odíde.
Kuker môžete tiež použiť na Sama, Stinkyho (teší sa z hromady peňazí), na rádio (Harry Moleman vyhral jackpot v lotérii), Stinkynu (ktorá telefonuje s niekým a vraví mu, že nemáte žiadne podozrenie). Démoní vývar má Stinky na pulte, ale samozrejme vám ho nechce dať.
Teraz viete od Flinta aj Stinkyny, že energetické jadro by mohla mať Boscova mama. Zájdite na ulicu a choďte k svojmu auto Desoto. V ňom sídlia C.O.P.S., tri stroje z pôvodnej štvorice (Blaster Blaster vraj odišiel s Boscom do Las Vegas), Curt, Bob a Chippy. Pohovorte si s nimi, tiež spomenú Boscovu mamu v súvislosti s jadrom. Zo zadného sedadla si vezmite štartovacie káble a použite mapu na presun do Bosco-Tech Lab.
Po príchode môžete použiť kuker na Sama, vchod do budovy a požiarne schodisko. Vojdite dovnútra, kde vás privíta Harry Moleman. Zvezte sa dole k nemu výťahom. Pohovorte si s Harrym aj s Boscovou mamou. Keďže viete z rádia, ktoré ste si pozreli cez kuker budúcnosti, že Harry vyhrá v lotérii, tak mu dajte prázdninový poukaz z lode výmenou za jeho tiket. Pekne kruté od vás. Od Boscovej mamy zistíte len to, že jej energetické jadro ukradli a že Bosco je vo Vegas s peniazmi, čo mu zaplatil nejaký idiot za jeho vynález (čo ste boli vy). Vráťte sa späť na vašu ulicu. Tam ešte nakuknite do auta, použite telefón Boba a zavolajte Stinky. Myslí si, že jej volá jej drahý, tak jej povedzte, aby ste sa stretli a ona odíde z reštaurácie.
Zájdite do reštaurácie a dedovi Stinkymu dajte víťazný tiket od Harryho. Natešený z výhry miliónov odíde preč a povie, že démoní vývar si môžete vziať. Tak si ho vezmite. Keďže ste poslali preč aj Stinkynu, tak tu už nie je nik. Zájdite za pult a pod pokladňou stlačte spínač. Otvorí sa tajný prechod. Vstúpte doň. Dostanete sa do kanála, na plošinu za vodou. V hromade odpadkov tu nájdete energetické jadro a starý skener Carol.
Vráťte sa cez reštauráciu von a choďte do vesmírnej lode. Použite na Mozog démoní vývar a energetické jadro a ešte štartovacie káble z auta. Oživíte Mozog, ktorý sa volá Gordon. Ten privolá generála, pretože je spojený s loďou a má hľadať tieto magické hračky, ale predstiera slabosť a generál odíde. Vám potom sprístupní druhú hračku, teleportačný telefón. Pohovorte si s Gordonom. Zistíte, že generál nemá nadanie na používanie magických hračiek, tie môžu len tvory s darom a taký dar má Max. Zájdite dole a tam je agent Superball. Povie vám, že odhalili, že generála možno poslať do Trestaneckej Zóny pomocou navádzacieho majáka na jeho odznaku, no ten treba nájsť. Po rozhovore si konečne vezmite z výklenku v stene teleportačný telefón. Gordon vám povie, že ho možno použiť na teleportovanie sa na telefóny, ktorých čísla Max pozná a môže teleportovať kohokoľvek, koho sa dotýka.
Akt 3
Teraz sa môžete teleportovať ku ktorémukoľvek číslu, ktoré poznáte. Pre začiatok sa teleportujte na číslo Stinkyny. Objavíte sa na ulici. Stinkyna nikde nie je, ale na zemi je jej mobil, tak si ho vezmite. Potom sa teleportujte do Bosco-Tech Labs. Napadne vás tam generálova gorila a chytí Maxa. Ako Sam obíďte budovu zboku a vylezte hore po požiarnom rebríku na strechu. Nad budovou visí zástava s reklamou (Bosco Tech Labs). Choďte na streche úplne doprava, aby ste videli na konci žrde držiacej zástavu holuba, ktorý má niečo lesklé v zobáku. Odplašte ho a on pustí prsteň na zem a odletí. Aby ste ho odplašili, tak ste vyšli na žrď. Teraz sa prepnite na Maxa a teleportujte sa na Stinkyn mobil (ak sa teleportujete inam, tak sa gorila, čo ho drží, vráti a Max je voľný, ale stráží ste sa nezbavili a budete sa musieť opäť teleportovať dnu, nechať sa ako Sam vyhodiť). Keďže je Sam na žrdi, objaví sa Max pri ňom a gorila padne dole na druhú pred vchodom a tak sú obaja strážci vyradení. Vráťte sa dole a nezabudnite si vziať zo zeme zásnubný prsteň, ktorý tam upustil ten holub. Vojdite dovnútra a na stole nájdete automaticky natrhnutú účtenku, ktorú si vezmete do inventára. Od Mamy Boscovej sa dozviete že tam generál poslal svoje gorily, aby sa nik nedostal k jej destabilizátoru, pretože otvára dimenzionálne portály. Ak má niekto na sebe niečo napojené na konkrétnu dimenziu a otvoríte pri ňom portál, tak ho to vcucne dnu. Vezmite si zo skrinky diaľkový ovládač, aby ste mohli portál otvoriť kdekoľvek.
Teleportujte sa na mobil Sybil a objavíte sa na ulici pri lodi, keďže jej mobil je v krabici pred Boscovým obchodom. Vojdite do lode a vojdite do miestnosti na spracovanie krtoľudí. Smú tam len krtoľudia, no Gordon vám umožní vstup, ak na tom trváte. Po vstupe vám vezmú všetky vaše veci (iba Samove, Max ich ukrýva... niekde), tak ako krtovi, ktorého to zabilo predtým a zapne sa žiarič, ktorý vás má rozpustiť. Aby ste sa zachránili, teleportujte sa pomocou Maxovho telefónu preč. Pre postup v príbehu sa teleportujte konkrétne do Stinkyho reštaurácie.
Oslovte deda Stinkyho a hneď si všimnete jeho nový odznak, ktorý je navádzacím majákom. To však on netuší, povie vám, že daroval výhru z lotérie generálovi a ten z neho spravil svojho zástupcu a dal mu tento „odznak cti“ a s ním sa má vždy držať v istej vzdialenosti od generála. Povedzte, že obdivujete generála a chcete vstúpiť do jeho armády. Stinky sa vám začne posmievať, čo Maxa naštve a pustí sa do neho. Ukončite rozhovor, prepnite sa na Maxa a teleportujte sa na Stinkyn mobil. Ten je stále v priehradke pri miestnosti na spracovanie krtoľudí, takže sa objavíte v tej miestnosti a tak ako Samovi a krtovi predtým, aj Stinkymu zoberie miestnosť veci, vrátane odznaku. Stinky prikáže zrušiť proces a počítač ho poslúchne a identifikuje ako pomocníka kuchára ôsmej triedy. To ho naštve a odíde. Vy si vonku vezmite z priehradky svoje veci, medzi ktorými je aj Stinkyho odznak a štamprlík z podniku Meesta Pizza.
Teraz sa teleportujte k vášmu autu a ku skupinke C.O.P.S. Dajte im skener Carol, ktorý ste našli v kanále. S radosťou ju prijmú ako nového člena a teraz vám umožnia aj vyskúšať ich nový program, na ktorom pracovali, Crime Tron. Použite na skener dva dôkazy, v tomto prípade štamperlík od Stinkyho a mobil od Stinkyny. Tým sa vám sprístupní nová lokácia Meesta Pizza.
Choďte napravo za budovu a uvidíte odletieť holuba z vyhodených krabíc od pizzy. Odnáša si zvyšky, tak hoďte do krabice Stinkyn telefón a holub ho zhltne a odletí s ním na strechu k svojmu hniezdu. Teleportujte sa na Stinkyn mobil a ocitnete sa na streche. Tam si automaticky vezmete späť jej mobil a z hniezda si vezmete aj pohľadnicu od niekoho, kto zbiera staré a vzácne hračky. Automaticky sa tiež presuniete naspäť dole. Choďte k svojmu autu a použite na skener ako stopy získanú pohľadnicu a prsteň z továrne mamy Boscovej. Získate novú lokáciu, Záložňu.
Odvezte sa do záložne. Pred vchodom stojí ďalšia generálova gorila a odmieta vás vpustiť. Prezrite napravo odpadkové koše. Sam podotkne, že nevie, čo tam má hľadať. Použite teda kuker budúcnosti na odpadkové koše (môžete aj na Sama a kanál) a už je to hneď jasné. Pošlite Sama, aby vybral z koša banánovú šupku, potom odtiahnete poklop z kanálu a na poklop položte šupku z banánu. Zbavíte sa tak gorily spred vchodu. Vojdite dovnútra (tak ako v pizzerii, ani tu neuvidíte nový interiér) a vyjdete von s hračkárskou pálkou s loptičkou. Zrejme to tu nechal generál, keď zistil, že to nie je psychická hračka. Choďte k svojmu autu a použite na skener túto hračku a účtenku, ktorú ste našli v továrni mamy Boscovej. Získate novú lokáciu, Hračkáreň.
Zájdite k Bobovej hračkárni. Tá má práve zatvorené, ale tušíte, že generál sa sem priženie každú chvíľu a neviete, čo máte robiť. Použite pre nápovedu kuker budúcnosti. Dá sa použiť jedine na výklad a Sama, tak sa pozrite na Sama a uvidíte, ako vás pristihne v budúcnosti generál Skun-ka´pe. Keď ho zložíte, tak vás pristihne generál Skun-ka´pe, vezme vám kuker budúcnosti a zajme vás.
Akt 4
Ste na generálovej lodi tak, ako na začiatku hry, ale nie všetko je rovnaké. Ste v cele a v cele oproti je Stinkyna. Oslovte ju a zistíte, že ju chce generál za svoju družku, no ona nemá záujem. Povedzte jej, že generál nie je najhoršia partia a podotknite, že má vlastnú vesmírnu loď. To ju presvedčí, zavolá generála, ten ju pustí a ona je opäť na svojom tróne. Teleportujte sa na Stinkyn mobil a objavíte sa pri jej tróne. No generál už použil kuker budúcnosti a vie, čo plánujete, takže spustí destabilizátor, keďže máte u seba jeho odznak a vcucne vás to do Trestaneckej zóny. Max má na sebe antihmotovú bombu, ktorú si Sam všimne a tak sa jej zbavia. Použite teleport a premiestnite sa kamkoľvek, je jedno, aké miesto vyberiete, pretože váš signál zachytí Mama Boscová a pritiahne vás do svojho laboratória. Je tam aj agent Superball, ktorý vám oznámi, že Mamu Boscovú preveril ako mŕtvu osobu a zaradil do programu národnej bezpečnosti.
Problém je v tom, že keď ste odišli z Trestaneckej zóny, antihmotová bomba ju zničila. Pohovorte si s nimi a zistíte, že novou možnosťou ako sa zbaviť generála, je vytvoriť novú dimenziu medzi realitou a ničotou a v podstate tak vytvoriť novú Trestaneckú zónu. Na to by mohol poslúžiť Trhlinový generátor, ktorý už Mama Boscová zostrojila. Treba na to priestor, kde sa takéto reality stretávajú a to je vaša budova, ako podotkne agent Superball. No na spustenie generátora potrebujete veľa energie. Po rozhovore si vezmite zo stola generátor a teleportujte sa opäť na Stinkyn mobil.
Zájdete k mozgu Gordonovi a vezmete si späť svoju zbraň. Chudák Gordon melie z posledného, no pomôže vám s rozptýlením, tak umiestnite na generála navádzací maják. Teleportujte sa k mobilu Sybil. Tam vidíte na zemi pri vašej budove puklinu v zemi. Vydajte sa ďalej po ulici a zbadá vás generál. Začne po vás páliť zo svojej lode. Vidíte vždy, ako vás zameriava kruh jeho zameriavača, ktorý sa po chvíli zastaví a na zamerané miesto vystrelí. Utekajte k pukline, postojte na nej chvíľu, nech vás zameria, uhnite sa strele a strela spraví dieru do zeme. Do diery padli Sybiline krabice, tak sa opäť teleportujte k Sybilinmu mobilu a ocitáte sa v podzemí, za vodou, kam ste sa predtým dostať nemohli.
Vojdite do záhadného tunelu a objavíte sa pri dvoch záhadných krtoľuďoch, Obediah a Jebediah, ktorí tu vybudovali svätyňu na vašu počesť a strážia prastarú skrinku na hračky. Bolo predpovedané že prídete, že ju Max otvorí špeciálnymi schopnosťami a privodí apokalypsu. Môžete si po rozhovore pozrieť krabicu, ale nedovolia vám ju zatiaľ otvoriť. Naľavo pri krabici je kábel. Vezmite ho a zapojte do krabice. Pozrite sa povyše na zásuvku, predtým bola bez energie, no teraz je aktívna. Zapojte do nej Trhlinový generátor a aktivujte generátor. To pritiahne generála, no zachytí sa. Zbadá a spozná Diabolskú skrinku na hračky a je odhodlaný ju získať spolu s Maxom, ktorý má nadanie tieto predmety ovládať. Musíte sa ho zbaviť. Choďte k boileru pri zásuvke a zapnite boiler. Z tepla sa začnú krti hrozne potiť. Napokon použite na generála pálku s loptičkou. Presvedčíte ho, že je to mocná zbraň. On po nej skočí, pošmykne sa na pote krtov a je vcucnutý do novovytvorenej Trestaneckej Zóny. Na vás ešte čakajú ďalšie pokračovania tejto dvojice, pretože, ako podotkne rozprávač, stále nie je jasné, čo je v záhadnej krabici a či je generál nadobro porazený.
| Návody | Autori |