HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYPREKLADYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÉ
KALENDÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia


Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráca
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21465
5457
5063
1438
1600
7352
6179
13226
1687

Online 6929 užívateľov

Návody > Dragon Age: Origins


Zobrazení:722166
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

1. časť | 2. časť | 3. časť | 4. časť


P. Urna svätého popola

V Denerime ste mali navštíviť dom brata Genitiviho. Jeho dom je oproti taverne. Vnútri je Weylon. Povie vám, že brat Genitivi odišiel niekam k jazeru Calenhad. Ak máte dostatočný dôvtip, tak ho nachytáte na pár lžiach. Potom ho môžete zastrašiť a vzdá tú pretvárku, ospravedlní sa a napadne vás. Ak sa pokúsite vojsť do zadnej izby, tak vás napadne tiež. V zadnej miestnosti nájdete prikrytú mŕtvolu a po jej aktivácii dostanete len nápis, že je to telo „pravého Weylona“. V dome sú tri knihy, Kódex 71: Chantry Hierarchy, Kódex 203: The History of the Chantry: Chapter 3 a Kódex 116: Dragon Cults. V truhlici v zadnej miestnosti nájdete denník s Genitiviho výskumom a ten vám odhalí na mape novú lokáciu dediny Útočisko. V truhlici je aj Oceľový Symbol Andraste (dar).
Ak ste zhltli Weylonovu historku o jazere Calenhad, zájdite tam a v taverne sa spýtajte barmana na Genitiviho. Tvrdí, že nič nevie, ale je dosť nervózny. Presvedčte ho, aby vám povedal, čo sa deje. Vyjaví, že hostia v taverne čakajú na hocikoho, kto sa pýta na Genitiviho a jemu kázali chovať sa normálne. Vyjdite von a napadne vás skupina kultistov. Zabite ich (získate z nich aj Obradné brnenie). Môžete sa vrátiť potom dnu uistiť krčmára, že je to už v poriadku. Napokon sa vráťte do Denerimu do domu brata Genitiviho a konfrontujte Weylona. Ten chce pomstiť smrť svojich druhov a napadne vás. Pokračujte ako je popísané vyššie, teda prezrite dom a nájdite lokáciu dediny Útočisko.


1. Dedina Útočisko

Pri vstupe vás zastaví strážca, ktorý nie je nadšený z vašej prítomnosti. Môžete s ním chvíľu pokecať, inak ho ignorujte. Neberte si sem Stena, bude naštvaný, že sa zdržujete od vašej hlavnej úlohy, zastavenia Pohromy a stratíte u neho obľúbenosť (-7).
Napravo je pri dome vôl, pár sliepok a kniha - Kódex 207: Death of a Templar. V prvom dome naľavo je v zamknutej truhlici ľúbostný list - aktualizuje Kódex 243: Correspondence Interruptus (11/12). Tiež tam nájdete krvavý oltár, znepokojujúce, ale nič viac zatiaľ. Je tu malý chlapec. Dvakrát ho oslovte a zdôverí sa vám, že má tajomstvo. Ak ho presvedčíte, tak vám ho ukáže, má malú kosť z ľudského prsta.
Choďte do hornej časti dediny. Pri dome naľavo je kniha - Kódex 105: The Avvars. Vojdite do obchodu a môžete obchodovať s predavačom. V zamknutej truhlici je luk Mágovo oko, Antivanské kožené topánky (dar pre Zevrana) a Medailón (dar). Ak sa pokúsite vojsť do zadnej časti obchodu, varuje vás predavač, aby ste tam nechodili. Ak tam pôjdete aj tak, napadne vás a musíte ho zabiť. V zadnej časti okrem nejakej koristi nájdete mŕtvolu rytiera, vyzerá to tak, že je to rytier z Červenobralia. Ak ste zabili predavača, tak keď vyjdete von, bude vás tam čakať hromada nepriateľských dedinčanov. Pobite ich a choďte hore na kopec do chrámu.
V chráme vedie Eirik nejaký obrad. Prehodíte pár slov, no končí to bojom. Dedinčania sa teleportujú preč. Zabite Eirika, aj jeho vojakov. Vezmite si z jeho tela Kultistický medailón. V bočnej miestnosti je v truhlici Prsteň viery (pre mága) a Malý strieborný Ingot (dar). Potom choďte k pravej miestnosti, ktorá je skrytá za tajnými dverami. Tam je brat Genitivi. Pomôžte mu a dajte mu medailón od Eirika. Povie vám o novej, neďalekej lokácii, o Zničenom chráme. Chce tam ísť s vami, tak súhlaste a rovno sa presuniete tam.


2. Zničený chrám

Vystúpte k dverám a brat Genitivi ich otvorí. Vojdete spoločne do haly. Genitiv sa rozhodne zostať vo vstupnej hale, aby ju mohol študovať, vás by aj tak so svojimi zraneniami len zdržiaval. Vydajte sa na prieskum.

Juhozápadná chodba
Choďte do malej miestnosti naľavo, pozor na pár kultistov. Je tu telo dobrodruha, má u seba list - Kódex 323: Unbound (3/3). Tým získate aj úlohu „Nespútaný“. Sú tu dve skrinky. V jednej je kniha Objavovanie dračej krvi: Nápoje, Tinktúry a Korenené salámy (dar) a v druhej je Zápalka (Taper).

Juhovýchodná chodba
Choďte do bočnej chodby napravo. Prvá miestnosť je zamknutá, zadná miestnosť je knižnica. Nájdete tu Starý kódovaný zvitok, s ktorým získate aj úlohu „Zabudnuté verše“. Ešte je tu jedna kniha; Kódex 132: The Old Gods; a prastaré texty z ktorých získate Zvitok Banastoru - Kódex 326: The Scrolls of Banastor (4/5, potrebný pre úlohu „Zvitky Banastoru“).

Severozápadná chodba
Vráťte sa do hlavnej haly a vyjdite hore schodmi. Pobite kultistov a opäť tu máte rázcestie. Naľavo sú za dverami kultisti a bronto. Na konci chodby je spálňa kultistov a v nej v hromade starých textov je Zvitok Banastoru - Kódex 326: The Scrolls of Banastor (5/5). Pokračujte na koniec tejto časti a v poslednej miestnosti je v truhlici čierna perla a kľúč od juhovýchodnej komnaty. Tiež tu nájdete knihu, Kódex 221: The Sermons of Divine Renata I a v hromade zvitkov nájdete prekvapivo Chasindskú medovinu (dar).

Severovýchodná chodba a opäť juhovýchodná
Vráťte sa von na rázcestie a choďte oproti, do poslednej bočnej chodby, kde ste ešte neboli. Je to len krátka chodba, na konci ktorej je telo rytiera. Má u seba Brnenie Usilovnosti (Armor of Diligence). Vráťte sa do spodnej časti hlavnej haly a pobite pár nepriateľov, ktorí sa tam zatiaľ ukázali. Choďte do juhovýchodnej chodby a do dverí, ktoré boli ako jediné zamknuté. Kľúčom, čo ste získali, ich domknete. Nájdete tam v truhlici kľúč od hlavnej haly.

Hlavná hala
Vráťte sa do vstupnej haly a vybehnite až úplne hore k zamknutým dverám, ktoré otvoríte získaným kľúčom. V hale pobite nepriateľov. Ak ste vzali zápalku a čiernu perlu, môžete zapáliť hranicu, čím oba predmety miniete, ale získate kódex 196: The Holy Brazier. Prejdite dverami ešte vyššie. Tu sa hala rozdeľuje do dvoch chodieb. Pravá aj ľavá vedú rovnako do ďalšej oblasti, preskúmať môžete obe, kvôli skúsenostiam za nepriateľov a koristi.

Wyrmlingov brloh - Jaskyne
Tu je to dosť priamočiare. Pobite Kultistov a pokračujte jaskyňami, v ktorých vás prepadnú Dragonlingovia. Prejdete do veľkej jaskyne s kultistami aj droagonlingmi. Na stolíku je tu kniha - Kódex 124: The Frostback Mountains. Prejdete do ďalšej veľkej jaskyne s nepriateľmi. Z nej vedú dve chodby. Choďte najprv tou napravo, na východ. Tu na konci v slepej jaskyni vás napadnú draci Drake. V hromade odpadkov je tu Kamenná soška bojovníka (dar pre Alistaira). Zabite ich a získate z nich tri dračie (drakenské) šupiny a tým aj úlohu „Brnenie z drakenských šupín“. Vráťte sa do predošlej jaskyne s rázcestím a pokračujte druhou cestou, na západ.
Postupujte chodbou na rázcestie, kde vás prepadne pár kultistických vrahov. Pokračujte na sever. Vo veľkej jaskyni na severe pobite kultistov a vrhnite sa na Kultistického dozerača. Než ho zabijete, povolá dvoch ďalších Drakenov, čo sú pre vás dve ďalšie dračie šupiny. Z dozerača získate meč Sleepweaver (pre Tajomného bojovníka). Pokračujte odtiaľto jedinou možnou cestou do poslednej jaskyne, kde zabite pár kultistov a Drakena (šiesta šupina). Je tu kniha - Kódex 213: The First Blight: Chapter 3. Je tu aj dračie vajce, z ktorého si môžete vziať amulet Lifedrinker (pre Krvavého mága) a dodá aj Kódex 45: The Life Drinker.
Vráťte sa na posledné rázcestie (kde vás prepadli kultistickí vrahovia) a pokračujte poslednou nepreskúmanou cestou, ktorá vám zostala.
Dorazíte ku Kolgrimovi. Od neho zistíte, že uctievajú veľkého draka ako reinkarnovanú Andraste. Povie vám, že je tu popol jej predošlej inkarnácie a ten bráni tomu, aby súčasná nadobudla plnú moc a chce, aby ste ho zničili.
Ak súhlasíte, dá vám krv, ktorou máte popol znesvätiť. Ak súhlasíte, sklame to Oghrena, ktorý sa tešil na boj s drakom (-3). Neteší to ani Stena (-3) a Alistaira (-5, ak ho presvedčíte, tak 0). Výhodu spojenectva s Kolgrimom ocenia akurát Shale (+2) a Zevran (+2). Ak teda chcete, tak keď sa dostanete k popolu, znesväťte ho krvou. Ak je s vami Leliana, či Wynne, naštvú sa a musíte ich zabiť. Ak sú v tábore, tak po návrate do tábora vám vyčítajú vaše rozhodnutie a odídu (teda Leliane môžete klamať, že je popol v poriadku). Ak ste pri teste nezabili Strážcu, tak vás po znesvätení popola napadne on a dva prízraky. Takže je to na vás. Ak ste znesvätili popol, tak po návrate von z Rukavice povedzte o svojom úspechu Kolgrimovi a pýtajte si odmenu. Dá sa vám napiť z dračej krvi, čím získate špecializáciu Reaver. Pokiaľ to neodstráni neskôr nejaký patch, tak si môžete proste nahrať uloženú pozíciu z predtým a pokračovať bez znesvätenia popola a špecializácia vám zostane aj tak.
Ak ste proti Kolgrimomvým návrhom, tak vyprovokujte boj a zabite jeho aj jeho poskokov. Získate od neho sekeru Okraj viery (šiesta úroveň) a Kolgrimov roh. To, že odmietnete výhody, ktoré by to ponúkalo, namrzí Shale (-10, ak ju presvedčíte, tak len -5, ak sa dáte do boja hneď bez toho, aby ste zistili o čo mu ide, nestratíte u nej žiadnu obľúbenosť).

Prejdite na vrchol hory. Ak ste sa spojili s Kolgrimom, tak pokračujte k scénke, v ktorej sa objaví veľký drak. Kolgrim ho upokojí a vy môžete vojsť do Rukavice. Ak ste zabili Kolgrima, tak môžete prejsť rovno. Ak chcete bojovať s drakom, tak pri vchode do Rukavice použite Kolgrimov roh, zatrúbite naň a objaví sa drak. Bojovať s ním je teda úplne dobrovoľné, ak sa na to cítite. Nezabudnite, že z neho získate hromadu dobrých vecí a aj dračiu šupinu, s ktorou ide aj úloha „Brnenie z dračích šupín“.

Rukavica
Tu vás čaká test, aby ste mohli prejsť. Najprv vás a vašich spoločníkov vyspovedá strážca o tom, čo vo vašom živote ľutujete (o každom povie niečo iné). Pri ňom je aj kniha - Kódex 215: The Maker´s First Children.
Potom prejdite do haly s duchmi. Oslovte každého a odpovedzte správne na otázku.
Brona: Dreams (Sny)
Thane Shartan: Home (Domov)
Generál Maferath: Jealousy (Žiarlivosť)
Archon Hessarian: Mercy (Milosť)
Ealisay: A tune (Melódia)
Lady Vasilla: Vengeance (Pomsta)
Disciple Havard: The Mountains (Hory)
Disciple Cathaire: Hunger (Hlad)
Ak odpoviete zle, nič nie je stratené. Len sa duch zmení na prízrak a musíte ho zničiť.

V ďalšej miestnosti vás čaká niekto z vašej minulosti (v závislosti od vášho pôvodu). Je jedno, čo poviete, dostanete prívesok Odraz (Reflection, zvyšuje odolnosť a liečenie) a môžete ísť ďalej.

V tretej miestnosti na vás čakáte vy. Odraz vašej aktuálnej skupiny. Bojujte a porazte svojich dvojníkov.

V poslednej, štvrtej miestnosti, na vás čaká logická hádanka. Máte priepasť, v ktorej musíte vytvoriť most. Po bokoch je šesť podstavcov na každej strane. Keď na ne postavíte členov svojej party, tak niektoré tlačidlá zviditeľnia časti mosta a niektoré ich aj spravia pevnými. V podstate musíte presúvať vašich troch medzi jednotlivými tlačidlami a štvrtou postavou sa posúvať po zhmotnených častiach mosta a dostať sa až na druhú stranu, potom sa zjaví most celý, aby mohli prejsť aj ostatní.
Predstavte si to proste ako ľavú stranu s tlačidlami odspodu nahor 1-6 a rovnako pravú.
Najprv rozmiestnite postavy na Pravá 2, Ľavá 3 a Ľavá 6. Vstúpte na most.
Vystúpte na most. Ľavá 3 presuňte na Pravá 4. Pokročte na moste.
Pravá 2 presuňte na Ľavá 1.
Ľavá 6 na Pravá 5. Pokročte na moste.
Pravá 4 na Ľavá 2. Prejdite mostom na druhú stranu.

Napokon prejdite k ohňu, pri ktorom je oltár. Aktivujte ho a po prečítaní máte možnosť všetko, čo máte na sebe, si vyzliecť. Spravte to a prejdite ohňom. Objaví sa Strážca a pogratuluje vám k úspechu, prešli ste cestu, ktorú kedysi aj samotná Andraste. Ak prejdete ohňom v brnení, či šatách, tak vás napadne Strážca a dva prízraky.
Vybehnite hore po schodoch k urne a vezmite si štipku popola. Potom ešte oberte mŕtvolu spálenú na zemi, má u seba Zlatý démoní prívesok (dar) a Opasok Magisterských pánov (+3 moc kúziel). Potom môžete odísť dverami tu pri schodoch a dostanete sa rovno von. Vonku pohľadajte ďalšie dvere poniže tých z jaskýň, aby ste sa nemuseli vracať celou tou zdĺhavou cestou a dostanete sa rovno naspäť do Zničeného chrámu.
Tam vás cestou zastaví brat Genitivi. Povedzte mu, čo sa stalo (ak ste znesvätili popol, tak utečie). Je nadšený, že ste objavili urnu a chce sa o tento objav podeliť so svetom. Môžete ho zabiť, aby neodhalil to tajomstvo, alebo ho môžete nechať tak. Ak ho zabijete, nepoteší to Lelianu (-5) a Wynne (-3).
Ak ste brata Genitiviho nezabili, tak sa môžete potom zastaviť v Denerime v jeho dome a dostanete od neho odmenu Majstrovskú Dweomerskú runu (+8 odolnosť voči kúzlam).


3. Červenobralie

Vráťte sa do hradu Červenobralia a oznámte Bannovi Teaganovi, že ste našli posvätný popol. Hneď sa vydáte za Arlom a vyliečite ho. Keď mu vyrozprávajú, čo sa všetko udialo, kým bol chorý, tak sa opäť stretávate v hale, kde vás chce odmeniť za vašu pomoc. Ak odmenu prijmete, tak dostanete Štít Červenobralej Elity a tiež titul Šampióna Červenobralia, čo vám odomkne špecializáciu Šampión.
Potom preberáte aktuálne otázky. Čo ďalej? Arl rozhodne, že sa treba postaviť Loghainovi, no na politickej pôde, keďže nie je dosť času zoskupiť proti nemu armádu. Najlepším tromfom bude Alistair, ktorý sa ako pokrvný dedič kráľa môže uchádzať o trón. Napokon ešte privedú Jowana a máte rozhodnúť, čo s ním. Môžete ho nechať žiť a poslať do Kruhu Mágov. Ak ste potom pripravení, tak povedzte, že sa môžete presunúť do Denerimu.



R. Denerim 2

1. Sídlo Arla Eamona Guerrina

Po presune do Denerimu spolu s Arlom sa ocitáte v jeho sídle. Arl zvolal stretnutie šľachty, aby konfrontoval Loghaina. Ten sa ukáže hneď po vašom príchode, no len chvíľu podebatujete a odíde. S ním sa objavil aj Arl Howe, Arl Amaranthinu, Teyrn Higheveru (hajzel) a teraz je zároveň aj súčasným Arlom Denerimu.
Teraz Arlovo sídlo funguje ako váš tábor. Nájdete tu vašich spoločníkov rozmiestnených na celom podlaží. V izbe kde je Morrigan, Sten a váš pes, je pri Stenovi jedna kniha - Kódex 150: Par Vollen: The Occupied North a pri psovi druhá kniha - Kódex 106: The Bannorn. V izbe s Arlom a Alistairom je kniha - Kódex 194: Meditations and Odes to Bees. V knižnici, kde je Leliana je kniha - Kódex 122: The Free Marches. V miestnosti napravo od hlavnej brány je v zamknutej truhlici ľúbostný list - aktualizuje Kódex 243: Correspondence Interruptus (12/12). V kuchyni, naľavo od hlavnej brány je kniha - 210: Feast Day Fish.
Choďte do izby s Eamonom a začne sa rozhovor. Je tam s ním aj Erlina, slúžka kráľovnej Anory. Prišla vás požiadať o pomoc. Kráľovná Anora je držaná v sídle Arla Howeho. Snažila sa zistiť okolnosti o smrti jej manžela a vypytovala sa aj tam. Teraz ju držia ako rukojemníčku. Nemôžu si dovoliť priamy stret a vyslať tam vojakov, pretože Erlina začula, že Howe vravel, že im poslúži, či už živá, či mŕtva a ak zomrie, jej smrť hodia za vinu Eamonovi.


2. Záchrana kráľovnej (Rescue the Queen)

Dvor
Prejdite mapkou mesta do Sídla Arla Denerimu. Tam vás čaká Erlina. Povie vám, že musíte použiť zadný vchod. Nemôžete si skrátiť cestou prechodom napravo, pretože je šikovne zablokovaný vozmi a vy, aj všetci vaši parťáci, trpíte svalovou dysfunkciou, ktorá vám bráni v prelezení aj tej najmenšej prekážky, takže musíte dookola hradu. Cestou si vás môže všimnúť hliadka a napadne vás pár vojakov. Prejdite okolo celého hradu až k bočnej bráne, ktorú strážia dvaja vojaci. Môžete ich zabiť a aj vnútri sa prebojovať hromadou stráží. No môžete tiež využiť lesť, ktorú vám navrhne Erlina (Kódex 281: Disguised!). Prezlečte sa za stráže a cúvnite si od Erliny. Ona odláka pozornosť tých dvoch pri dverách (oni totiž vedia kto smie vojsť a kto nie) a keď budú preč, tak vojdite.

Zámok
Prejdite kuchyňou, jedálňou, chodbou a miestnosťou, kde hrajú vojaci karty. V chodbe za nimi je v prvej miestnosti naľavo modliaci sa vojak a na stolíku kniha - Kódex 214: The First Blight: Chapter 4. Pokračujte ďalej, až dôjdete k izbe, v ktorej je zavretá kráľovná Anora. Zistíte, že nie je len tak zamknutá, ale dvere sú magicky zaistené. Musíte zabiť čarodeja, ktorý ich začaroval.
Pokračujte chodbou a v prvej miestnosti naľavo je knižnica, v ktorej je kniha - Kódex 125: Gwaren. V poslednej časti je v miestnosti naľavo veliteľ vojakov a slúžka, ktorá ho orálne uspokojuje. Keď tam vpadnete, tak vás odhalí a napadne. Tým je vaše krytie zničené. Je to na vás, nemusíte tam vchádzať. Úplne na konci sú napravo zamknuté dvere. Ak ich vypáčite, tak za nimi nájdete pokladnicu. Získate takmer 20 zlatých, Howeho štít a stredný zlatý ingot (dar). Potom choďte do úplne poslednej miestnosti. Pri kozube je kniha - kódex 104: Antiva. Pri dverách je truhlica, špeciálne označená ako truhlica na dokumenty - vnútri nájdete dokumenty Šedých Strážcov, vezmite si ich. Prejdite dverami do podzemia.
Keď vojdete do podzemia, tak uvidíte, ako väzeň zabije strážcu, ktorého pozornosť zaujal váš príchod. Je to Riordan, Šedý strážca, ktorého zajal Loghain. Dajte mu papiere, čo ste získali z truhlice pri vstupe do podzemia. Sú to jeho zápisky a prijímací rituál Strážcov. Nemôže ísť s vami, pretože je ranený. Keď odíde, vstúpte po podzemia žalárov.

Podzemie
Keď vstúpite do podzemia, tam vás stráže odhalia, ak ste v prestrojení a tým váš pokojný postup končí. Tu sa len proste prebojujte cez nepriateľov a vyrabujte miestnosti. V centrálnej časti je mučiareň. Pobite mučiarov a osloboďte muža zo škripca. Je to Oswyn, syn Banna Sigharda, Bann z Dragon´s Peaku. Za záchranu jeho syna vás iste podporí pri stretnutí.
Pokračujte ďalej. Na východnej strane je nižšie väzenie. Zabite tam skupinu vojakov a aj žalárnika, ktorému vezmite kľúč. V jednej z ciel je Rexel, muž, ktorého hľadáte v rámci vedľajšej úlohy „Stratený v akcii“. Druhý zavretý v tejto časti je elf Soris, ktorého tiež môžete pustiť, ale nič podstatného nepovie.
Potom choďte do poslednej miestnosti na severe. Tam na vás čaká mág, čo zaistil Anorine dvere a tiež je tam Arl Howe (ktorého si ako ľudský šľachtic vychutnáte dvojnásobne). Po pár vetách vás napadne, tak všetkých v miestnosti pobite. Vezmite si od neho Biteback Axe (schopnú sekeru) a jeho kľúč. Tým ste sa zbavili darebáka a oslobodili Anoru.
Než sa vrátite za Anorou, skočte do horného väzenia s Howeho kľúčom. V prvej cele je Vaughan Kendells, bývalý Arl Denerimu, ktorého prišil „podporiť“ Howe a než sa nazdal, strčil ho do basy. Môžete ho zabiť, alebo pustiť a tak získate jeho podporu pri stretnutí šľachty. Ak si od neho pýtate odmenu, dá vám kľúč k jeho truhlici. Tá je hore na prízemí a je v miestnosti, kde si to strážca rozdával so slúžkou. Kľúčom od Vaughana ju otvoríte a nájdete v nej 40 zlatých.
V druhej cele je Irminric. Je to templár, ktorý bol na love čarodeja Jowana (áno, presne toho, čo otrávil Arla Eamona), no zajali ho Loghainovi ľudia, Jowana vzali a jeho zavreli. Jeho sestra je Bann Alfstanna. Poprosí vás, aby ste jej doručili jeho pečatný prsteň.

Vráťte sa hore na prízemie a choďte za kráľovnou. Jej dvere sú už odomknuté. Zavolajte ju a príde v prestrojení za stráž, aby sa dostala nenápadnejšie von. Vyjdite k hlavnému vchodu a tam už čaká Loghainova poručíčka Ser Cauthrien ( myslel som si, že nám pomôže, ale Loghainovi veria všetci jeho pätolizači), mág a asi 14 rytierov. Chcú vás zatknúť, sľúbia, že ak sa vzdáte, ostatní môžu odísť. Môžete sa vzdať je tu taká možnosť, no nepáči sa vašim hlavným bojovníkom, Sten (-15), Oghren (-5). Môžete bojovať a zvíťaziť, no je to fakt obtiažne. Ak zvíťazíte, tak preskočte nasledujúci bod. Ak sa vzdáte, alebo ak padnete v boji, tak vás čaká väzenie. Šancu máte, ak hneď utečiete do najzadnejšej izby a Cauthrien vás prenasleduje sama, alebo s minimom rytierov. Zabite ju a získate Letný meč - Kódex 48: The Summer Sword. Potom skúste k sebe vylákať ešte pár rytierov, ale stále nie všetkých naraz. Pobite ich a zvyšok už zvládnete. Ale hra sa vám snaží vtlačiť zajatie a nie je problém sa z neho dostať, takže je to na vás. A čo sa týka Cauthrien, ak ju nezabijete, ešte raz na ňu narazíte, takže stále budete môcť získať jej meč.

1.1. Mučený šľachtic (Tortured Noble)

V podzemnom vezení je v centrálnej časti mučiareň. Pobite mučiarov a osloboďte muža zo škripca. Je to Oswyn, syn Banna Sigharda, Bann z Dragon´s Peaku. Za záchranu jeho syna vás iste podporí pri stretnutí. Keď opustíte sídlo Howeho, tak v Obchodníckej štvrti Denerimu zájdite do taverny. Je tam Bann Sighard. Povedzte mu, že ste zachránili jeho syna Oswyna. Ak si žiadate odmenu, dostanete 40 zlatých a jeho podporu proti Loghainovi máte tak, či tak.

1.2. Stratený Templár (Lost Templar)

V podzemnom väzení, v severnej časti, v celách za Arlom Howem je Irminric. Je to templár, ktorý bol na love čarodeja Jowana (áno, presne toho, čo otrávil Arla Eamona), no zajali ho Loghainovi ľudia, Jowana vzali a jeho zavreli. Otvorte mu Howeho kľúčom. Irminricova sestra je Bann Alfstanna. Poprosí vás, aby ste jej doručili jeho pečatný prsteň.
Po odchode z Howeho sídla v Obchodníckej štvrti Denerimu zájdite do taverny. Je tam Bann Alfstanna, sestra Irminrica. Dajte jej prsteň jej brata. Odmení sa vám amuletom Duchovná stráž (+10 duchovná odolnosť), dvoma zlatkami a máte jej podporu proti Loghainovi.


3. Zajatie (Capture!)

Či už ste sa vzdali, alebo vás zajali, preberáte sa v cele v Pevnosti Drakon. Na začiatku máte možnosť povedať spoluväzňovi, že utečiete, alebo že ste si istý, že vás prídu zachrániť.

Záchrana zvonku
Ak čakáte na záchranu, tak povedzte spoluväzňovi, že o kom si myslíte, že vás príde zachrániť. Vyberte dve postavy a tie sa objavia na začiatku pevnosti. Môžu sa samozrejme rovno prebojovať až k vám. Ak sú šikovné, môžu obalamutiť stráže pri dverách, ktoré zavolajú kapitána a potom môžu obalamutiť aj jeho. Vstúpte s postavami do hlavnej haly, kde sú rozmiestnené balisty. Môžete jedným z nich odpáliť sochu, čo odláka stráž od dverí. Môžete prejsť ďalej, no tam sa už boju nevyhnete. Potom sa už len prebojujte k cele s vašou hlavnou postavou, zabite žalárnika, vezmite mu kľúč a odomknite svojho hrdinu / hrdinku.

Sebazáchrana
Ak sa chcete zachrániť sami, máte pár možností. Môžete vypáčiť dvere, ak to viete a napadnúť strážcu. Môžete strážcu osloviť a ak ste žena, nalákať ho k vám do cely a presvedčiť, aby sa vyzliekol. Ak máte dostatočnú silu, tak ho pri rozhovore môžete udrieť, omráčiť a vziať mu kľúč. Môžete ho tiež oklamať, že sú v Denerime Temnorodi aj s Arcidémonom. Vydesí ho to a keďže vy ste Šedý strážca, určený na boj s Temnorodom a tak vás pustí von. V truhlici pri dverách nájdete všetky vaše veci (veľmi neuveriteľné, že by ich nechali rovno v base a že by všetky tie cennosti už nerozkradli, nezhabali). Môžete prepustiť aj vášho spoluväzňa.
Potom prejdite do ďalšej miestnosti, kde zabite strážcu a dvoch psov. Vyjdite na chodbu. V prvej miestnosti napravo je zbrojnica. Môžete sa prezliecť za stráž a tak sa môžete vyhnúť boju. Ak bojujete, tak sa proste prebite k východu. Ak chcete ísť maskovane, tak sa prezlečte za stráž. Za predpokladu vašich schopností choďte najprv do skladu, kde sa zhovárajú dvaja strážcovia. Toho naľavo okradnite a získate heslo. Potom choďte von k hlavnému vchodu. Stráži pri prvých dverách povedzte heslo „zajac“, ktoré viete z ukradnutého listu a prejdite ďalej. Pri druhých dverách vás zastaví seržantka Tanna. Môžete ju presvedčiť, že máte voľno a dovolí vám odísť (nehovorte, že na hliadku, nik nehliadkuje sám).

Ak nie ste dobrý v presviedčaní a kradnutí, tak choďte do druhých dvier naľavo, kde je plukovník. Myslí si, že ste jeden z nováčikov. Pošle vás za dvoma vojakmi v sklade, aby ste sa hlásili na hliadku. Zájdite za nimi a povedzte im, že sa máte pripraviť na inšpekciu. Problém je v tom, že naštvali správcu dôstojníckej zbrojnice a ten im nechce vydať predpísané meče. Dôstojnícka zbrojnica je vedľa bežnej, kde ste získali preoblečenie. Je tam jeden strážca. Ak ste tam vbehli v preoblečení predtým, tak si myslel, že ste ho prišili striedať a odišiel (alebo ak ste vbehli bez prezlečenia, tak ste ho zabili). Tým pádom máte pokoj a môžete im vziať meče. Ak ste sa ho predtým nezbavili, tak ho môžete teraz zastrašiť, presvedčiť, alebo podplatiť (15 zlatých), aby im meče vydal. Keď majú meče, tak sa hláste u plukovníka a pošle vás na hliadku. Potom už len normálne, pokojne vyjdite von z budovy spolu s vašimi dvoma spoluhliadkujúcimi.


4. Návrat zo sídla Arla Denerimu (prípadne Pevnosti Drakon)

V Obchodníckej štvrti Denerimu zájdite do taverny. Je tam Bann Alfstanna, sestra Irminrica, ktorého ste zachránili v podzemí Howeho hradu. Dajte jej prsteň jej brata. Odmení sa vám amuletom Duchovná stráž (+10 duchovná odolnosť), dvoma zlatkami a máte jej podporu proti Loghainovi. Tiež je tu Bann Sighard. Povedzte mu, že ste zachránili jeho syna Oswyna. Ak si žiadate odmenu, dostanete 40 zlatých a jeho podporu proti Loghainovi máte tak, či tak. Tiež môžete osloviť Banna Wulffa a zistíte, že stratil rodinu v boji s Pohromou.

Vráťte sa do sídla Arla Eamona a pohovorte si s ním a s kráľovnou Anorou. Povie vám, že vypukli nepokoje v elfskej štvrti, hoci na to nebol zjavný dôvod, keďže veľa elfov nebojovalo v Ostagare. Zrejme za tým boli Loghain a Howe. Nebolo by od veci zistiť, čo sa tam deje. To bude vašou ďalšou úlohou. Tiež vám povie, že by ste mali podporiť ju, ako novú kráľovnú proti jej otcovi. Eamon by radšej videl na tróne Alistaira, nie pre neho samotného, ale preto, že štyristo rokov vládla Fereldenu jednotná kráľovská línia a Alistair je posledný kráľovskej krvi. Už tu môžete začať plánovať ďalší postup, koho chcete dosadiť na trón.

V izbe s Eamonom je aj Riordan, Šedý strážca, ktorému ste pomohli utiecť v podzemí Howeho hradu. Ak ste mu dali spisy, ktoré ste tam našli, tak si s ním teraz pohovorte. Môžete sa dozvedieť niečo o strážcoch, ako vznikli, akí sú čudní Šedí Strážcovia v centrálnej pevnosti strážcov Weisshaupt a iné veci. Spýtajte sa tiež na tajný úkryt strážcov v meste a povie vám, že je v skladisku v Obchodnej štvrti. Zájdite tam (už ste tam mohli byť v rámci vedľajších úloh) a teraz môžete otvoriť tajnú miestnosť za skriňou. Nájdete tam rôznu výbavu, ale aj Grifonovu prilbu, Mapu Anderfelsu (dar), Palcát High Constable Mace, Sekera Šedi a Duncanov štít (dar pre Alistaira, po darovaní môžete používať ako štít).

Po vstúpte do elfskej štvrte môžete tiež dokončiť vedľajšie úlohy pre kolektív mágov a čiernoskalých žoldnierov, ktoré si vyžadovali vstup do tejto lokácie. Celkovo predtým, než dokončíte úlohu s elfami, si dokončite všetky vedľajšie úlohy (ak teda chcete), lebo potom už nebudete môcť a naberie to rapídny spád k záveru hry.


5. Elfská štvrť

Do elfskej štvrte ste predtým nemali prístup. Teraz však máte, keďže potrebujete zistiť, v čom spočívajú nepokoje. Vojdite tam. Na začiatku je kapucínka (pre úlohu „Mazanie kolies“) a tiež aj Varel Baern (pre úlohu „Škrípanie sudom“). Na námestíčku je veľký strom, pri ktorom je aj miesto moci (pre úlohu mágov „Miesta moci“). Prezrite si aj tabuľu pri strome - Kódex 157: Vhenadahl: The Tree of the People.
Na námestíčku sú zhromaždení elfovia. Niektorí z nich protestujú, pretože je tu údajne mor a Tevinterskí vojaci a mágovia „pomáhajú“ nakazeným, no tých nikto viac nevidel, odkedy ich vzali do svojej „opatery“. Protestantov vedie elfka Shianni. Ak ste z Howeho väzenia oslobodili aj Sorisa, tak je k vám milšia. Povie vám, že zmizli jej strýko Cyrion a Valendrian, starešina elfskej štvrte. Získate Kódex 186: Valendrian. Pri strome rastie aj Andrastina milosť (dar).
V Cyrionovom dome nájdete Sorisa (ak ste ho oslobodili v podzemí) a tiež vám môže niečo povedať k súčasnej situácii. Pri Hospici má obchod Alarith.

Niečo skazené (Something Wicked)
Počutie hlasov (Hearing Voices)
Dve vedľajšie úlohy, ktoré môžete splniť pri riešení elfských nepokojov.
V elfskej štvrti je slepý templár Ser Otto. Pohovorte si s ním a tvrdí, že je tu niečo zlé, cíti to, no vzhľadom na jeho postih by ocenil vašu pomoc pri nájdení nejakých vodítok. Poniže námestia sú štyri stopy. Pomätená žobráčka, zúrivý pes, kaluž krvi a mŕtvy pes. Stačia vám dve stopy, aby ste presvedčili Otta, že sa treba pozrieť do opusteného sirotinca, pri ktorom ste našli stopy a o ktorom hovorila aj žobráčka. Zájdite tam spolu s Ottom.
Prejdite sirotincom. Najprv vás napadnú besné psy, potom pár bojových duchov a napokon stretnete démona, o ktorom si Otto myslí, že je zdrojom toho zla. Zničte démona a prízraky, ktoré vyvolá. No po boji Otto cíti, že ešte nie je všetko tak, ako má byť. Pokračujte prebíjajúc sa cez ďalších duchov a prízraky na koniec k druhému démonovi. Zničte ho spolu s Ottom a ten si už teraz myslí, že je po všetkom. No žiaľ nie. V scénke ho zabije tretí démon. Pomstite ho a zničte démona. Zničením démona je zažehnané temné zlo v elfskej štvrti a splnená úloha.
Než odídete, vypáčte truhlicu v miestnosti s poslednými dvoma démonmi a nájdete v nej Štít veliteľa rytierov a obnosený prívesok (Worn amulet). Tým získate druhú úlohu. Len vyjdite von a dajte prívesok pomätenej žobráčke, ktorej sa očividne uľaví a splníte tým túto miniúlohu.

Nepokoje v elfskej štvrti (Unrest in the Alienage)

Hospic
Nie je nevyhnutné ísť do Hospicu. Môžete isť rovno do apartmánov a tam odhaliť, čo sa deje a pokračovať ďalej. No môžete začať prieskumom tak, ako by sa malo, teda hospicom, kde držia elfov nakazených morom. Môžete ísť k zadnému vchodu a buď zabiť stráž, alebo podplatiť šiestimi zlatkami. Môžete vyprovokovať boj s ochrankou pri prednom vchode. Niektorí elfovia vám pomôžu, niektorí sa postavia proti vám. Od mágov získate Tevinterské magické róby a kľúč od hospicu. Vojdite dnu a tam vás hneď napadnú vojaci. Pobite ich, od ich veliteľa získate meč Imperiálne ostrie. Zo stola si vezmite pár zlatiek a list s kľúčom. Z listu zistíte, že si niekto objednal konkrétne typy elfov. Môžete skočiť za Shianni a povedať jej o vašom zistení. Odporučí apartmány za hospicom.

Apartmány
Skočte do budovy za hospicom. Nájdete tam elfa, ktorého môžete zastrašiť, alebo podplatiť dvoma zlatkami a povie vám, že videl, ako tadeto odvážajú elfov aj Valendriana (no nie je potrebné sa ho na to pýtať). V jednej z prázdnych izieb nájdete v truhlici Teľaciu kosť (dar pre psa) a Sextant (pre úlohu „Fazzilova žiadosť“). Kľúčom z hospicu si odomknete dvere vedúce na zadný dvor. Než odídete, môžete vypáčiť jedinú zamknutú miestnosť a pobiť v nej pár vojakov. Z hromady kníh tam získate kódex 110: The City Elves. Potom prejdite na zadný dvor a pobite tam skupinu Tevinterských vojakov. Odtiaľto vojdite do Skladu.

Sklad
V sklade stretnete Deveru. Ako ste už zrejme tušili, zistíte, že ide o obchod s otrokmi. Môžete s Deverou a jej mužmi bojovať, alebo ju zastrašiť a odíde, alebo ju presvedčiť, aby vás vzala za svojím vodcom a tým preskočíte pár bojov. Ak s ňou bojujete, tak od nej získate Luk zlatého slnka a Kódex 41: The Bow of the Golden Sun. V ďalších miestnostiach narazíte na pár vojakov, ktorých pobite. Prejdite do haly skladu a tam je Caladrius, vodca celej operácie. Vie, že ste silný nepriateľ, tak vám ponúkne obchod. Dáte mu 100 zlatých a on vám dá dokumenty usvedčujúce Loghaina z obchodu s otrokmi a on aj so svojimi otrokmi odíde. Môžete mu dať protinávrh, že vám nechá svoje zisky, usvedčujúce dokumenty a môže odísť s otrokmi. Ak chcete otrokov zachrániť, nemáte na výber a musíte bojovať. Ak súhlasíte, že si môže elfov odviesť, nesúhlasia s tým Alistair (-10), Wynne (-5), Leliana (-10) a Zevran (-15; ak ho presvedčíte, tak -5).
Pri boji sa sústreďte najprv na jeho mužov, pretože ak jemu odoberiete dosť zo života, tak zabije jedného zo svojich a doplní si tým život. Keď Caladriusa porazíte, tak vás ešte prosí o milosť. Ponúka vám možnosť vykonať krvavý rituál, pri ktorom zabije všetkých otrokov a vám tak zvýši odolnosť o jeden bod. Ak s tým súhlasíte, tak máte zvýšenú odolnosť a on odíde. Nesúhlasia s tým Alistair (-10), Wynne (-40), Zevran (-20; ak ho presvedčíte -10), Leliana (-15).
Ak odmietnete jeho návrh, berie to Zevran (+4), ale nie Morrigan (-5). Zabite ho a získate z Caladriusa Róbu Magisterských lordov a usvedčujúce dokumenty.

Môžete sa zastaviť za Shianni a povedať jej, čo sa stalo. Ak ste zachránili elfov, tak vám poďakuje Valendrian a odídu. Potom môžete skočiť za Valnedrianom do jeho domu a ako poďakovanie vám dá dýku Dar Šedi (dýku, ktorú kedysi dostal od Duncana). Keď ste pomohli elfom, Alarith má už opäť otvorený obchod a môžete s ním obchodovať. Medzi tovarom má aj Aktuálnu mapu Fereldenu (dar).
Úloha bude označená ako splnená, až keď sa vrátite za Eamonom a poviete mu o vašich zisteniach. Rozhodne sa, že je čas vyraziť na stretnutie šľachty a konfrontovať Loghaina.



S. Stretnutie Šľachty

Po vyriešení nepokojov v elfskej štvrti choďte do Kráľovského paláca. Ak ste ešte nezabili Ser Cauthrien, tak sa vám tu postaví na obranu Loghaina. Môžete s ňou bojovať, zabiť ju a získať Letný meč - Kódex 48: The Summer Sword. Môžete ju tiež presvedčiť, aby vám nebránila a ona sa stiahne.

Potom vojdite na Stretnutie šľachty. Obviňte Loghaina z jeho zločinov (opustenie kráľa Cailana, otrávenie Eamona, spolupráca s otrokármi). Ak ste pomohli šľachte, tak máte podporu niekoľkých z nich (Vaughana ste oslobodili z väzenia, oslobodili ste z väzenia Oswyna, syna Banna Sigharda, oslobodili ste Irminrica, brata Banny Alfstanny). Ak ste hovorili v taverne s Bannom Wulffom, viete, že stratil synov v boji s Pohromou a ak tu spomeniete, že Pohroma je hlavná hrozba a nie Orlais (ktorým sa stále oháňa Loghain), získate aj jeho podporu, inak podporí Loghaina. Ak ste sľúbili podporu Anore (aj ak ju nechcete podporiť), tak vás podporí. Ak ste jej podporu odmietli, tak podporí svojho otca a poprie, že bola väznená.
Ak nezískate dostatočnú podporu, alebo to bude nerozhodne, obviní Loghain vás, Alistaira a Eamona z vlastizrady a chce vás zatknúť. Nadíde boj, v ktorom bojujete proti Loghainovi a jeho mužom spolu s vašimi spoločníkmi, Eamonom a jeho mužmi a ďalšími vašimi spojencami. Keď porazíte Loghaina, tak bude boj prerušený. Loghaina ste neporazili plne, teraz dostanete návrh, aby bolo rozhodnuté v dueli. Ak ste získali dostatočnú podporu a bolo rozhodnuté vo váš prospech, tak môžete preskočiť prvý boj spojencov proti Loghainovim mužom a rovno prejsť k duelu.
Proti Loghainovi môžete postaviť seba, Alistaira, alebo jedného z vašich dvoch aktívnych spoločníkov. Ak súhlasíte s duelom, čaká vás boj s Loghainom jeden na jedného. Porazte ho.

Keď je porazený, treba rozhodnúť, čo s ním. Prichádza Riordan, Šedý strážca, ktorému ste pomohli utiecť u Howeho a ktorý sa k vám pridal v Eamonovom sídle. Navrhuje, aby ste nemrhali Loghainovým talentom a riešením by mohol byť rituál Pripojenia. Chce z neho spraviť Šedého strážcu. Ak s tým súhlasíte, tak to je niečo čo Alistair nemôže prijať a bez ohľadu na jeho priazeň k vám vás opustí. Ak odmietnete, tak čaká Loghaina smrť. Môžete ho popraviť vy, alebo to nechať na Alistaira.
Napokon čaká rozhodnutie, kto povedie krajinu. Samozrejme sa o to uchádza Anora a Eamon do toho tlačí Alistaira. Rozhodnutie je na vás.
- Prvá možnosť je, že podporíte Alistaira, aby sa stal kráľom. Anora mu odmieta prisahať vernosť a keďže predstavuje hrozbu, musí preč. Alistair ju nechá zavrieť do veže, čo je milosrdenstvo, ktoré by ona jemu iste nepreukázala - ako sama povie.
- Druhá možnosť je, že podporíte Alistaira, aby sa stal kráľom a vy jeho kráľovnou (ak ste samozrejme žena a ľudská šľachtičná). Anora končí rovnako, ako keď je Alistair kráľom sám. Aby Alistair súhlasil, nemusíte byť v mileneckom vzťahu, ale samozrejme k vám musí mať dostatočnú obľúbenosť.
- Tretia možnosť je, že Anora vládne sama. Nie je to problém, pretože tá mrcha po tom aj tak túži a Alistair ani veľmi nie. Ak vládne ona, chce nechať Alistaira popraviť (vravím, že je to mrcha) a aj sa tak stane, ak nebudete žiadať, aby ho ušetrila.
- Štvrtá možnosť je, že Anora vládne spolu s vami (ak ste samozrejme muž a ľudský šľachtic). Súhlasí, ak jej otec prežil, alebo ak ho zabil Alistair, nie vy.
- Piata možnosť je, že vládnu Anora a Alistair spoločne. Aby súhlasila Anora, musí Loghain žiť, alebo ste ho zabili vy, nie Alistair. Ak Loghain žije, súhlasí Alistair len ak bol zocelený po stretnutí s jeho sestrou a nepodporili ste jeho jemnú povahu.



T. Finále

1. Červenobralie

Vydajte sa do Červenobralia. Už z kopca vidíte, že je zničené. Za mostom stretnete jedného preživšieho na úteku, ktorý vám povie, že Temnorodi obsadili mesto. Zbehnite dole na námestie a cestou pobite pár skupín nepriateľov. Na námestí je posledná skupina spolu s dvoma Ogrami.
Potom choďte do zámku. Na nádvorí porazte skupinu nepriateľov s podporou pár vojakov Eamona. Pobite ich a napokon aj Ogra Alfu. Po boji vás osloví vojak. Povedzte mu, nech vás odvedie do hradu, inak sa tam nedostanete.
Vnútri si pohovoríte s Eamonom, Teagenom a Riordanom. Môžete si pohovoriť ešte samostatne so zástupcom trpaslíkov, vojakom a Eamonom. Napokon choďte na poschodie a s Alistairom vojdite k Riordanovi. Ten vám povie pravdu o Strážcoch, prečo sú práve tí potrební pre zastavenie Pohromy. Arcidémona môže zabiť ktokoľvek, no ak zomrie, proste sa presunie do tela iného Temnoroda. Ak ho zabije Strážca, presunie sa Arcidémonova duša do Strážcu a bude zničená... no spolu so strážcom.
Po rozhovore s Riordanom choďte do svojej izby. Čaká tam na vás Morrigan. Povie vám, že je tu ešte jedna možnosť. Je ochotná splodiť dieťa so Strážcom. Dieťa je ešte nevinné a pritiahne dušu Arcidémona, ktorého zničí, no dieťa to prežije a zrodí sa s dušou Starého Boha. Požaduje za to len jedno, aby ste jej potom dovolili odísť, nesledovali ju a nechali ju vychovať to dieťa. Ak odmietnete, tak po zabití Arcidémona zomriete. Ak súhlasíte, môžete dieťa splodiť vy (ak ste muž), alebo presvedčiť Alistaira, či Loghaina. Riordan to byť nemôže, pretože je Strážcom už dlho a musí to byť niekto, kto podstúpil rituál Prijímania len nedávno. Takže ak máte vzťah s Morrigan, už je jasné, že nevydrží, hoci ste to mohli z jej reakcií tušiť. Rozhodnite sa teda, čo spravíte.


2. Denerim - Posledný súboj

Brána
Po noci prichádza ráno a vy sa presúvate aj s vašou armádou do Denerimu, kde útočí hlavná armáda Pohromy. Po scénke ste pred mestskými bránami. Sú tu všetci vaši spoločníci a Riordan. Bojujte a zabíjajte Temnorodov. Keď pobijete všetkých pri bráne, choďte za Riordanom a povie vám svoj plán. Než vylákate Arcidémona, mali by ste zabiť Temnorodských generálov. Vyberte si, kto vás bude sprevádzať, ostatní vaši spoločníci zostanú brániť bránu. Po výbere nasledujú posledné slová od vašich spoločníkov. Vyberte sa do Obchodníckej štvrte.
Po odchode máte k dispozícii povolať si skupinu vašich spojencov, tých, ktorých ste si naverbovali počas hry (trpaslíkov, golemov, mágov-templárov, eflov-vlkodlakov, vojakov). Do jednej oblasti môžete povolať len jednu skupinu, takže si rozmyslite, koho kam povoláte.

Obchodnícka štvrť
Prebojujte sa cez Temnorodov a Ogrov až ku Hurlockému generálovi, ktorého zabite tak ako ostatných nepriateľov. Z generála získate sekeru Vashotha a prilbu Korupcia. Väčšinu nepriateľov tvoria Ogrovia a objavujú sa odnikiaľ, pokým nezabijete generála.

Elfská štvrť
Prejdite k veľkému stromu, kde je Shianni. Môžete ju presvedčiť, aby vám elfovia zo štvrte pri obrane pomohli. Budete tak mať podporu naviac a môžete si povolať armádu, hodia sa sem siláci, napríklad trpaslíci. Barikádu elfov prerazia Temnorodi. Generál je rovno pri nich, takže si ho môžete podať čo najskôr a potom sa vysporiadať s pár Ogrami a zástupom Hurlockov. Z generála získate Malign Staff (palicu pre mága) a prsteň Spiral Band. Po boji sa vráťte za Shianni, ktorá vám poďakuje za pomoc a dá vám prsteň úsvitu. Prejdite potom mostom, ktorý za vami arcidémon zničí. Vydajte sa do palácovej štvrte.

Brána 2
Kým sa vy presúvate po zabití oboch generálov do palácovej štvrte, ako hráč sa presúvate k bráne k zvyšku vašej skupiny. Blíži sa útok na bránu a musíte mu zabrániť. Ako prvý útočí Ogr Alfa. Po ňom sa začnú rútiť bežní nepriatelia. Máte tu vašu partu a aj vojakov. Môžete si aj sem zavolať podporu, ale myslím, že tu to nie je potrebné. Keď porazíte všetkých útočníkov, tak len vyhľadajte posla a povedzte mu, že môže oznámiť víťazstvo od brány.

Palácová štvrť
Po príchode do Palácovej štvrte uvidíte ako Riordan zraní Arcidémona, no príde pri tom sám o život. Potom už hráte. Musíte sa dostať do pevnosti. Postupujte nahor po terasách. Na každej terase je skupina nepriateľov okolo jedného ogra. Prebojujte sa až nahor, kde je väčšia skupina vrátane emisárov a prízrakov. Pobite ich a vstúpte do pevnosti Drakon.

Pevnosť Drakon - nádvorie, prízemie
Tu vás čaká dosť strelcov a k nepriateľom sa pridá aj pár drakov. Zbavte sa strelcov za barikádami, aby vám dali pokoj a potom sa sústreďte už len na nepriateľov vybiehajúcich z brány. Potom vstúpte do pevnosti.
Prejdite prázdnymi chodbami do veľkej haly, kde vás prepadne pár tieňov. Po ich porážke príde Genlockský čarodej. V zadnej časti je genlockský menič podôb, mŕtvoly a ďalší nepriatelia. V poslednej miestnosti je Sandal. Záhada, ako sa tam dostal. Môžete s ním obchodovať, aj si vymeniť runy v zbraniach. Je to posledná možnosť obchodovania. Potom prejdite na poschodie.

Pevnosť Drakon - poschodie, strecha
Tu je to opäť už len priamočiare prebíjanie sa nepriateľmi. Tu sú hlavne silnejšie verzie Alfa, majster zabijak a podobne. V poslednej hale sú dvaja ogri a emisár. V truhliciach je tu hromada podpor života a lýria, pretože vás čaká už len záver. Prejdite na strechu.
Na streche vás čaká samotný arcidémon - obrovský drak. Nejakých drakov ste už mohli stretnúť, takže máte zhruba predstavu ako na neho. Najprv len klasicky bojujte. On na vás útočí fyzicky, občas vychŕli oheň a má tiež výkrik, ktorý vás na chvíľu ochromí. Často sa presúva, tak sa presúvajte za ním. Keď stratí časť života, začne občas z diaľky vypúšťať na vás magické kruhy, ktoré zraňujú každého, kto je v rámci kruhu (okrem Temnorodov). Keď má asi polovicu života, začnú mu na pomoc vybiehať Temnorodi a drak sa presunie na plochu za trhlinou, kam na neho nemôžete, takže s ním musíte bojovať len útokmi na diaľku, alebo si pomôcť balistami na hradbách. Tiež si môžete povolať elfov, či mágov, ak vám nejakí zostali. Temnorodi nechodia neobmedzene, takže sa o nich môžete postarať. Keď bude mať už len štvrtinu života, tak povolá novú várku temnorodov. Môžete sa sústrediť na neho, ak je pri vás a doraziť ho. Keď padne, je koniec.
Sledujte už len záver, kde uvidíte vplyvy vašich rozhodnutí na budúcnosť Fereldenu, jeho obyvateľov a vašich spoločníkov. Ak čakáte nejakú dlhú a úchvatnú animačku, tak na to zabudnite. Ja čakám už od čias Baldur´s Gate, kedy nás budú tvorcovia v hrách nimi odmeňovať a stále nič.

1. časť | 2. časť | 3. časť | 4. časť

Súvisiace hry Dragon Age: The Veilguard
Dragon Age: Inquisition - Game of the Year Edition
Dragon Age: Inquisition - Trespasser
Dragon Age: Inquisition - The Descent
Dragon Age: Inquisition - Jaws of Hakkon
Dragon Age: Inquisition
Dragon Age II: Mark of the Assassin
Dragon Age II: Legacy
Dragon Age II: The Exiled Prince
Dragon Age II
Dragon Age: Origins - Ultimate Edition
Dragon Age: Origins - Witch Hunt
Dragon Age: Origins - Golems of Amgarrak
Dragon Age: Origins - Leliana's Song
Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles
Dragon Age: Origins - Awakening
Dragon Age: Origins - Return to Ostagar
Dragon Age: Origins - Warden's Keep
Dragon Age: Origins - The Stone Prisoner



Diskusia Príspevkov: 33 Hodnotenie
1868 hlasov

100
60
20

80
40
0
42
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.sk 
Facebook
 ABCgames.SK | CZ | E-shop hry |