HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYPREKLADYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÉ
KALENDÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia


Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráca
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21465
5457
5063
1438
1600
7352
6179
13226
1687

Online 11282 užívateľov

Návody > Simon the Sorcerer 4: Chaos Happens


Zobrazení:18672
Autor návodu:ckrazYi

Niekoľko rád na úvod:
  • Návod používajte ako poslednú možnosť, hra nie je veľmi zložitá a existuje v nej aj systém nápovedy (hviezdičky v denníku)
  • Používajte klávesy na zvýraznenie objektov na obrazovke: G-všetky objekty, H-objekt čo môžete vziať, E
  • Veci v inventári preskúmavajte pravým tlačidlom
  • V dialógu môžete používať odpovede v ľubovoľnom poradí, takmer vždy aj tak môžete využiť úplne všetky
Vezmite mlieko a použite ho na skriňu. Dostanete sa do krajiny fantázie. Choďte k rieke a vezmite lano z móla. Vráťte sa na rázcestie a choďte doľava k truhlárovi. Vezmite púpavu, nôž a kotlík. Porozprávajte sa s Karkulkou. Bude od vás chcieť čiapku z králičej nory na rázcestí. Choďte k drevorubačovi, požiadajte ho o pascu na králika a vezmite skobu, ktorá sa nachádza pri kusoch dreva. Na rázcestí použite pascu na králičiu noru. Chýba vám však návnada pre králika. Zájdite preto k rieke a púpavu namočte do krvi diviaka. Takto vylepšenú púpavu použite na pascu. Po odchytení králika vytiahnite z nory čiapku dajte ju Karkulke. Zavedie vás k jej mame (pri truhlárovi). Porozprávajte sa s ňou a dostanete za úlohu odniesť košík k starej mame. Choďte na most k trollovi, skombinujte skobu s lanom a použite to na vetvu nad mostom. Troll spadne z mosta a vy prejdite na cestu do hlbokého lesa. Tam vojdite do chalúpky, porozprávajte sa s babkou a dajte jej košík. Vráťte sa na rázcestie, tam narazíte na svojho dvojníka a začnete ho nahánať, vďaka čomu sa dostanete do mesta.

Zájdite do temnej uličky, porozprávajte sa s opitým vlkom (získate fľašu alkoholu) a zo suda vpravo vezmite zátku. Vojdite do temnej uličky, kde stretnete svojho dvojníka, ktorý vás však dá zatknúť. Vo väzení vezmite slamu v pravej časti. Príde za vami inkvizítor, ktorého vysmejte z jeho metód (voda, heavy metal). Skombinujte lieh s nočníkom a potom ho použite na dvere od cely, vyleptáte tak do nich dieru. Vyjdite z cely, vezmite červený koberček, sklenenú banku, zvitok a magické okuliare. Použite okuliare na zvitok a zistíte, že zvitok obsahuje kúzlo na otváranie dverí. Otvorte ním dvere Zlatovláskinej cely a vojdite. Vezmite sponku, slamu a šatku. Porozprávajte sa so Zlatovláskou a duchom. Skombinujte slamu z tejto cely so slamou zo Simonovej cely a potom túto zmes spojte s červeným kobercom, získate červený korpus. Choďte do svojej cely a položte červený korpus na pričnu. Skombinujte šatku so sklenenou bankou a položte to k červenému korpusu, čím získate falošnú podobu Simona. Vyjdite z cely a pomocou sponky si otvorte dvere z väzenia.

Preskúmajte sud a získate mapu hradu. Vojdite do uličky „ku krčme“. Pokecajte si s vlkom a vojdite do dielne výrobcu nástrojov. Vezmite abakus a pohovorte si s výrobcom nástrojov, získate tak mačaciu misku. Abakus v inventári preskúmajte, rozpadne sa a ostanú z neho len drevené perly. Odíďte z dielne, vyjdite na hlavnú ulicu, vojdite do Calypsovho obchodu a pokecajte s Alix. Vezmite héliový balónik a preštudujte magickú knihu, získate tak leták. Pohovorte si s Calypsom, ale veľmi vám nepomôže. Vyjdite von a prejdite na námestie. Tam vezmite papierový kelímok, vyspovedajte kuchára aj fakíra a pokúste sa dostať do klubovne v ľavej časti. Nemáte však preukaz, tak vás nepustia dnu. Pohovorte si s kuchárom, objednajte si pizzu a dostanete za úlohu zohnať kuchárovi nejaký dopravný prostriedok. Choďte na radnicu. Vezmite magnet z nástenky, zmizík z pultu a preskúmajte poličky, získate zoznam členov. Vráťte sa k domu Karkulky a opýtajte sa jej na skateboard. Porozprávajte sa s mamou a povedzte jej, že košík za vás odnesie Karkulka. Odíďte na rázcestie, potom sa vyberte do mesta za vlkom a povedzte mu, nech zožerie Karkulku. Vlk odíde, nájdete ho pred babičkiným domom. Porozprávajte sa s ním, navrhnite mu, nech zmení hlas a na ten účel mu dáte balón s héliom. Choďte na rázcestie, ale Karkulka tam už nebude. Vráťte sa teda pred babičkin dom a porozprávajte sa s vlkom. Preštudujte si leták v invetári, choďte na trolí most a preskúmajte dutinu v strome. Porozprávajte sa s drakom a potom navštívte babičku a ukážte jej leták. Choďte na rázcestie a tam sa rozprávajte s Karkulkou, až pokiaľ sa jej minie sprej. Potom jej povedzte o pavúkoch v lese, aby sa vyľakala. Po krátkej animácii si môžete ísť vziať skateboard spred babičkinej chalúpky. Vstúpne dnu, z ihelníčku vezmite ihlu a porozprávajte sa s vlkom. Skateboard odneste kuchárovi na námestie, upečie pizzu a dovedie vás k domu vášho dvojníka. Zoberte pizzu z koša a skúste vojsť do domu. Vyberte sa za drakom na trolí most a opýtajte sa ho na nejaké sledovacie zariadenie. Povie vám o Zlatovláske, tak za ňou choďte do tmavej uličky v meste za krčmou. Povie vám o zrkadle, ak ju dostanete z väzenia. Choďte k babičkinej chalúpke, v ľavej časti nájdete žlté X z machu. Pomocou lopaty vykopte fľašku a odneste ju Zlatovláske. Aby vás neoklamala, odlejte jej do papierového pohára trochu elixíru a ten jej dajte. Útek z väzenia jej nevyjde, ale povie vám, že zrkadlo je vo vile na námestí. Musíte však zistiť, kde je západ. Skombinujte ihlu a magnet, pridajte zátku a celé do dajte do misky s vodou, získate tak kompas. Kompas použite na námestí na vilu so zamurovanými oknami a dverami. Keď sa Simon postaví na správne miesto, použite teleportovací elixír na vilu a dostanete sa dnu. Stúpte na kontakt na podlahe, získate prázdnu uspávaciu šípku. Porozprávajte sa s boháčom. Je hladný, tak prístupi na výmenu zrkadla za pizzu. Keď bude zrkadlo vaše, použite naň prsteň, ktorý vám na začiatku hry dala Alix. Zistíte, že sa práve rozchádza so Simonovým dvojníkom. Na zamurovanú stenu použite kladivo, ale nepodarí sa vám ju rozbiť. Treba použiť plán B – rozbiť kladivom zrkadlo. Získate črep zrkadla a s ním môžete ísť do domu Simonovho dvojníka.

V pravom dolnom rohu vezmite z klietky krtka, v miestnosti s bazénom zoberte šampón, z kuchyne kýbel a násadu na metlu. Preskúmajte pudla, ktorý stráži v jedálni. Do kýbla naberte vodu z bazéna. Krtka dajte do diery v záhrade a potom z nej vytiahnite kosť. Kost použite na psa a následne na otvorené okno, čím sa psa zbavíte. Z jedálne vezmite kutáč a z krbu skúste vziať uhlík. Zahaste krb vedrom s vodou a potom z krbu vyberte uhlie. Kutáčom vypáčte skrinku s kľúčami a vezmite z nej diaľkové ovládanie, ktorým si otvoríte dvere do laboratória. Tam vezmite recept na výrobu strelného prachu a preštudujte si ho. Vložte uhlie do alchymistického vybavenia na stole. Dvojník síce vyšiel z pracovne, ale nakoniec sa tam znovu vátil, takže treba vymyslieť niečo iné. Vylejte šampón na vyleštenú podlahu a znovu dajte uhlie do alchymistickej súpravy, tentoraz už dvojníka odstránite. Choďte do pracovne, preskúmajte stôl (získate lístok s kódom), vezmite kalamár a pomocou neho doplňte dvojníkov zoznam, vezmite papagája, preskúmajte policu a vezmite odtiaľ ľúbostné listy. Otvorte a zatvorte okno. Príde dvojník a podľa inštrukcií na zozname nechá na stole preukaz. Ten si vezmite a odíďte z domu za Alix. Dajte jej papagája a dozviete sa, komu patrí hlas, ktorým papagáj rozpráva. Choďte do klubovne, vyberte zo skrine krabicu s rukavicami a zo steny terč. Pohovorte si z Bahňákom, nič sa však nedozviete, lebo vám stále bude nútiť polievku, z ktorej vám bude zle. Porozprávajte sa o tom s fakírom na namestí. Choďte ku krčme, napravo od miesta, kde postával vlk, sedí boháč. Porozprávajte sa s ním a vypýtajte si od neho daňový výmer. Ten potom ukážte fakírovi a on vás naučí, ako nevyvrátiť bahennú polievku. Znovu sa porozprávajte s Bahňákom.

Porozprávajte sa so strážnikom a vojdite do hradu. Napravo vezmite z maringotky stavebný plán. Vráťte sa do mesta za Bahňákom. Povedzte mu, že ste videli zoznam hostí na jeho párty a že nikto nepríde. To ho nahnevá a odíde. Na radnici hneď ako vojdete sa nachádza papierový model hradu, vezmite ho. Z pultu vezmite zatykač na vlka. Úradník vám povie, že jeho synovec rozhádzal plány a modely hradu po celom meste (jeden plán už máte z hradu, jeden je za úradníkom v poličke na zvitky, ďalší je v boháčovej vile, model hradu z lega je v Calypsovom obchode). Povedzte úradníkovi, že od neho chcete formulár B5... a keď odíde, prehádžte písmenká v drevenom ráme pri tlačiarenskom lise. Pred odchodom si ešte na nástenke pri dverách prečítajte ponuku pracovných miest. Choďte sa porozprávať s výrobcom hudobných nástrojov. V tmavej uličke za krčmou sa nachádza Julius, duch krajčíra nespravodlivo odsúdeného za krádež od vás chce, aby ste očistili jeho meno. Spýtajte sa na ukradnutý obraz boháča pri krčme. Na radnici sa porozprávajte o prípade s úradníkom a dajte mu rukavice. Dostanete za úlohu nájsť ukradnuté obrazy. Choďte do Calypsovho obchodu, porozprávajte sa s Alix a potom s Calypsom. Povedzte mu o ponuke strašiť na hrade. Choďte k rieke, pri maringotke je riaditeľ divadla, porozprávajte sa. Bude učiť Calypsa, ak mu donesiete čarodejnícky kostým, halapartňu a flautu. Choďte na trollí most, porozprávajte sa s trollom a vysypte na most drevené perly. Získate halapartňu. Porozprávajte sa s drakom, povie vám, že už k babičke poslal objednaný diamant. Tak bežte k babičke, zo zeme vezmite ponožku a preskúmajte ju, nájdete v nej odkaz. Navštívte truhliara, prezite si nohu stoličky v sústruhu a vypýtajte si ju od neho, nebude vám ju však chcieť dať. Porozprávajte sa s Karkulkinou mamou a potom znovu s truhliarom. Obaja odídu, vezmite si teda nohu stoličky. Choďte na námestie a prečítajte si oznam na vývesnej tabuli. Potom zabehnite za výrobcom hudobných nástrojov, povedzte mu čo ste čítali, dajte mu nohu stoličky a vyrobí vám flautu. Navštívte Bahňákovu klubovňu a preskúmajte (pravým tlačítkom) obraz Mony Lizy. Použite kladivo na hrot klinca, na ktorom je obraz zavesený a keď obraz spadne, vezmite ho. Ukážte ho úradníkovi na radnici, ale povie, že to nie je on. Pomocou špongie zotrite z obrazu vrchnú vrstvu a znovu ho ukážte úradníkovi. Tentoraz mu chýba overenie znalcom. Zájdite za výrobcom hudobných nástrojov a dozviete sa, čo treba. Vráťte sa na radnicu, povezte úradníkovi , čo ste zistili a získate prepúšťaciu listinu pre Juliusa. Zaneste mu ju a získate tak od neho reťaz. Tú dajte Calypsovi a on odíde k rieke za hercami. Choďte do domu dvojníka a z trezoru vezmite diamant, kombinácia je 3421. Pomocou zmizíka zmeňte milostný list od dvojníka a dajte ho pod rohožku Calypsovho obchodu. Alix odíde, tak vezmite z obchodu čarodejnícky kostým a choďte k rieke. Tam dajte rekvizity riaditeľovi a on naučí Calypsa strašiť, po čom Calypso odíde na hrad. Na posed medzitým vyliezol poľovník, tak sa s ním porozprávajte. Choďte k truhliarovmu domu a vezmite mŕtve kura a klinec. Zájdite za Calypsom na hrad, poukazujte mu všetky plány, správny bude tajný plán. Otvorte mapu a Simon prejde na stavenisko v zadnej časti hradu. Prejdite na nádvorie a choďte do domu správcu. Tam sa od neho dozviete, aké má plány. V Calypsovom obchode dajte papagája do prístroja, potom ho v inventári 2x preskúmaje a zostavte správu pre dvojníka (3. a 1. možnosť). Potom instantného papagája namočte do kúzelnej vody naľavo od prístroja. Zájdite do dvojníkovho domu, dajte papagája na bidlo a zo stojana na stole vezmite objednávku na diamant. Choďte za drakom, poriadne sa s ním porozprávajte a dajte mu falošný diamant. Poľovníkovi pri rieke povedzte, nech ide zabiť vlka. Stretnite sa s ním pri babičkinej chate, porozprávajte sa a bude od vás chcieť skalpel a anestetikum. Fakír vám nabrúsi nôž výmenou za klinec. V boháčovej vile použite terč na kontakt na podlahe a získate šípku s anestetikom. Doneste tieto veci poľovníkovi a babka, Karkulka aj vlk budú zachranení. Choďte do mesta, dvojníkovi práve príde zásielka z diamantom. Bežte za Alix do obchodu a povedzte jej, že máte dôkazy proti dvojníkovi.

Porozprávajte sa s Orfeom. Ovídia (vľavo) sa opýtajte na Orfea a Euridiku a potom sa znovu porozprávajte s Orfeom, zistíte, že nemá lýru. Prejdite do temnej krajiny, porozprávajte sa s dvojníkom a udobrite sa. Mŕtve kura z inventára použite na kura pri dvojníkovi, získate vajce. Zaklopte na dvere hrobky a porozprávajte sa s banshee, budete od nej musieť získať pozvánku k Euridike. Choďte k rieke Styx a pokúste sa zísť ku gondole. Naľavo od tunela je Sizyfos, ale nebude sa s vami zatiaľ veľmi baviť, tak vojdite do tunela. Tam sa nachádza Kerberos, ktorý vás ale ďalej nepustí. Vráťte sa pre úrad a porozprávajte sa s Ovídiom o Sizyfovi a Styxe. Choďte na úrad a od Hádesa si vypýtajte žiadosť o prepustenie. Dajte Hádesovi vajíčko, ale bude ho chcieť iba ak bude natvrdo. Simonovmu dvojníkovi dajte vyplniť formuláre a zaneste ich Hádesovi. Povie vám, že nemá razítko a tiež, že by si dal vajíčko. To vložte do ohňa pred budovou, ale to nepomôže. Prejdite doprava a stretnete draka. Požiadajte ho o uvarenie vajíčka a aj keď neplánovane, predsa vám ho uvarí. Môžte sa skúsiť dostať k Euridike do domu, ale bez pozvánky to nepôjde. Uvarené vajíčko zaneste Hádesovi a vezmite si od neho krájač, ktorý zhodil. Ten dajte Orfeovi, Hádes mu tak dovolí odviesť Euridiku. Porozprávajte sa s Banshee o Orfeovi. Choďte za Hádesom a vypýtajte si od neho megafón. Dajte ho Orfeovi, ale nemôže ho držaťm tak ho položte na vyhasnuté ohnisko. Choďte za banshee a získate od nej pozvánku. Navštívte Euridiku, porozprávajte sa s ňou a vezmite džbán vína. Preskúmajte poriadne svadobné šaty, vylejte do ohňa víno a potom si šaty vezmite. Porozprávajte sa s dvojníkom, dáte mu kúsok črepu magického zrkadla. Choďte za Orfeom, oblečte si šaty a prihovorte sa mu. Dovedie vás až ku gondole, ale potrebujete mincu na lístok. Dá vám ju Ovídius, ak pre neho dohodnete rozhovor so Sizyfom. Porozprávajte sa s Hádesom o káve a keď odbehne, vezmite si zo zeme klin. Podložte ho pod Sizyfov kameň, porozprávajte sa so Sizyfom a choďte povedať Ovídiovi, že môže so Sizyfom urobiť rozhovor. Za to vám dá mincu. Tú použite na automat pri rieke Styx a ste opäť vo svete živých.

Teraz sa môžete prepínať medzi Simonom a jeho dvojníkom pomocou ikony v pravom dolnom rohu. Choďte k babičke a vezmite z kresla prestieradlo, v inventári ho preskúmajte a získate lano. Potom navštívte svatyňu mŕtvych na trollom moste, už bude otvorená. Vezmite z dvoch bední naľavo čiernu sviečku a pečiatku. Pohovorte si s mníchom, olejom namažte okno a otvorte ho. Vyplašená mačka odláka kerbera. Prejdite so Simonom aj s dvojníkom k výťahu a ako dvojník začnite do výťahu rozprávať. Simon sa stane majstrom rádu a môže výťah používať. Opečiatkujte formuláre a pošlite ich dolu dvojníkovi. Potom s dvojníkom nastúpte do výťahu, pridá sa k vám aj kráľ (Simon a dvojník sa v meste nemôžu nachádzať na verejnosti spolu, iba mimo dohľad obyvateľov). Keď vyjdete z budovy, na moste vás opäť čaká troll. Priviažte mu k nohe lano, druhý koniec (máte ho v inventári) priviažte k výťahu v svätyni a zatiahnite za páku. Choďte so Simonom do mesta, uvidíte tam kráľa, tak ho radšej schovajte do obchodu. Tam sa s ním porozprávajte a potom ho hoďte do stroja. Pomocou dvojníka vyberte zo stroja instantného kráľa. Choďte na námestie, kde sa koná súťaž o účasť na kráľovej svadbe. Musíte vyhrať v behu, šachoch a vzpieraní. Porozprávajte sa s démonmi aj s úradníkom, ale ešte sa nehláste na preteky. So Simonom zájdite do klubovne a porozprávajte sa s Bahňákom. Skúste sa dostať na hrad, ale stráže vás nepustia, musíte teda vyhrať súťaž. Choďte ku krčme a na pentagram položte čierne sviečky. S dvojníkom sa prihláste na preteky v behu. Na križovatke sa môžte porozprávať s démonmi a strážnikom, keď budete pripravení, povedze to strážcovi a on pretek odštartuje. Démoni s prehľadom vyhrajú, pretek sa ale bude opakovať. Aby ste vyhrali, musíte podvádzať. So Simonom sa postavte pred Calypsov obchod a čakajte, keď tam démoni dobehnú, vtedy sa ovládanie z dvojníka automaticky prepne na Simona a vy s ním rýchlo vbehnite do uličky, kde je krčma. Tak vyhráte preteky. Simon hneď pôjde hrať šach, počas hry sa od úradníka vypýtajte na záchod. Porozprávajte sa s démonom Geraldom, choďte do krčmy a vráťte sa dohrať šach, Gerald ostane uväznený v pentagrame a vy partiu vyhráte. Teraz už len vyhrať vo vzpieraní. Keďže činku nedvihnete, treba vyradiť démonov zo súboja. V Calypsovom obchode dajte do prístroja kura, instantné kura dajte do kotlíka a zmiešajte s magickou vodou, získate slepačiu polievku. Choďte za Bahňákom a dajte mu polievku. Vy od neho získate jeho bahennú polievku. Tú primiešajte démonom do minerálky a úradníkovi ohláste podozrenie na doping. Démoni budú vylúčení. Prihláste sa na vzpieranie a vyhráte. Ako Simon strážnikovi pri tajnom vchode ukážte medailu a pustí vás dnu. Vstúpte do trónneho sálu, vezmite zlatú medailu. Vyjdite von a schovajte sa za bedne. Príde dvojník a vyláka Kalabu von. Vojdite dnu, porozrávajte sa s Alix a dajte instantného kráľa do pohára na stole.

Súvisiace hry Simon the Sorcerer Origins
Simon the Sorcerer: Who'd Even Want Contact?!
Simon the Sorcerer 3D
Simon the Sorcerer II: The Lion, the Wizard and the Wardrobe
Simon the Sorcerer



Diskusia Príspevkov: 7 Hodnotenie
829 hlasov

100
60
20

80
40
0
55
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.sk 
Facebook
 ABCgames.SK | CZ | E-shop hry |