HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYPREKLADYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÉ
KALENDÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia


Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráca
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21465
5457
5063
1438
1600
7352
6179
13226
1687

Online 4748 užívateľov

Návody > Chronicles of Mystery: The Tree of Life


Zobrazení:14522
Autor návodu:kaake, kika

Británia

Nachádzaš sa v múzeu. Hráš za Silviu.
Pohovor si s riaditeľom múzea. Dozvieš sa, že máš skontrolovať truhlicu z 15. storočia. Prezri si kopírku za dverami (otáznikom v dolnom pravom rohu si môžeš dať zobraziť aktívne miesta). Vytiahneš z nej starý prázdny toner. Potom si prezri sekretár - zistíš, že je zamknutý. Potom si prezri nástenku vľavo, potom brnenie a 3D tlačiareň.

Choď vľavo, do ďalšej miestnosti (Bay window - pracovňa Marcela). Prezri si jeho pracovný stôl, papiere na ňom - je to zoznam vecí, ktoré sa nachádzajú v truhle. Potom si prezri truhličku na stole - je zamknutá a ty nemáš kombináciu.

Prejdi cez Workshop (dielňa - miesto, kde si začínal) do Exhibition hall (výstavná hala). Choď za Claire, ktorá stojí vpravo pri obraze a pohovor si s ňou. Varuje ťa, že s truhlicou sa spája smrť. A povie ti aj o Marcelovom diktafóne.
Potom si pohovor s riaditeľom múzea o kombinácií na truhlicu a o 3D tlačiarni.

Vráť sa do dielne a prehľadaj stôl. Otvor šuplík a zober si diktafón a pinzetu. Potom klikni PTM na diktafón v inventári a zistíš, že nemá pamäťovú kartu. Choď za Claire a ona ti ju dá. Vráť sa do dielne a skombinuj diktafón a kartu, tým si vypočuješ, že Marcel má schôdzku v hostinci a ďalej nápovedu k otvoreniu truhly - gale (víchrica), Jupiter a posledné číslo vie Claire. Sú to nápovede, vďaka ktorým získaš čísla na otvorenie truhly.

Riešenie:
- Gale (víchrica). Choď k nástenke a pozri si fotky. Je tu fotka víchrice, keď na ňu klikneš, zistíš že víchrica má číslo 8 na Beaufortovej stupnici. Takže 8 je prvé číslo.
- Jupiter. Choď do výstavnej haly, pozri sa na strop, kde je freska planét. Nájdi si planétu Jupiter a zistíš, že je to piata planéta od Slnka. Takže 5 je druhé číslo.
- číslo od Claire. Všimni si, že Claire tu práve nie je, takže pokračuj na spodok obrazovky, čím sa dostaneš do Courtyard (na nádvorie). Pri studni je Claire, tak si s ňou pohovor. Dozvieš sa od nej, že "ich deň" (Marcelov a Clairin) bol 2. marec. Takže posledné číslo je 2.

Dierky na truhle. Choď do Marcelovej pracovne a otvor truhlu. Zober z nej pištoľ s nabijakom a súčiastku. Na základe zoznamu vecí z truhly, ktorý si si predtým zobral, zistíš, že v truhlici chýba jedna vec - staroveký keramický fragment. Potom sa pozri na truhlu z boku a uvidíš tam malú dierku.

Použi na ňu súčiastku z truhlice a trošku sa ti vysunie tajná priehradka. Vytiahnuť ale nejde, pretože je to niečím blokované. Z ľavej strany truhlice je tiež malá dierka. Pozri sa bližšie na pištoľ a daj z nej dole nabijak. Použi ho na dierku a otvor tajnú priehradku - nájdeš v nej starý rukopis. Pozri si ho bližšie v inventári a hlavne kúsky máp, ktoré v ňom sú a prečítaj si ho. Dozvieš sa, že niekto dorazil k neznámemu ostrovu, na ktorý sa doplavili, keď išli od Floridy. Tam nabrali vodu, potom prišli ku gigantickému stromu v strede kráteru. Ešte sa dozvieš o nejakom nápoji a nešťastiach, ktoré postihli loď. Potom skombinuj pinzetu s rukopisom a vyber si mapy. Potom ich zlož do jednej veľkej mapy (LTM posúvaš obrazce a spájaš a PTM ich otáčaš) - mapa je z oboch strán.

Mapa.

Keď ju poskladáš, usúdiš, že treba urobiť kópiu. Choď do dielne, ku kopírke a otvor skener. Zistíš, že treba najprv vyčistiť sklo. Budeš potrebovať na to náradie.

Choď do výstavne siene a na stolíku pri Claire je kovový kufrík. Otvor ho a zober si látku, tekutinu a štetec. Potom si zober ešte lano z lode naľavo od Claire a ešte si pohovor s Claire o tonery. Povie ti, že máš ísť za Antoinom.

Nachádza sa na vrátnici (z nádvoria naľavo, vpravo od vstupnej haly). Zazvoň na zvonček a pohovor si s vrátnikom. Dá ti nový toner.

Vráť sa ku kopírke, otvor skener a použi látku na špinavé sklo. Otvor priehradku vpredu a daj tam toner. Polož mapu na sklo, zavri a stlač copy. Pozri sa na kópiu, zistíš, že ti tam chýba dôležitá časť a nie sú tu ani koordináty. Vezmi si originálnu mapu. Choď k 3D tlačiarni, pozri sa na panel a uvidíš fragment artefaktu. Otvor ľavé sklo a vyber prázdny kontajner. Potom otvor pravé sklo a zistíš, že chýba tretí cartridge. Otvor spodný panel a zistíš, že tu chýba živica.

Choď do výstavnej haly a pohovor si s riaditeľom. Daj mu originálnu mapu a on ťa pošle za Antoinom pre živicu. Antoine odíde, aby ti obstaral živicu, tak sa zatiaľ pozri na studňu na nádvorí. Navrchu je mreža.

Potom cez vstupnú halu vyjdi a choď smerom k útesom. Po ceste si pohovor s hostinským, ktorý stojí pri dverách. Pozri sa na plot pred hostincom a vezmi si z neho drôt.

Vráť sa za Antoinom. Dostaneš živicu a opýtaj sa ešte na prášok do tlačiarne. Odporučí ti zemiakovú múku.

Choď teda za hostinským a pohovor si s ním o múke. Dá ti múku, ale musíš mu doniesť vodu zo studne. Dozvieš sa aj, že hostinský a Antoine boli priatelia. Hostinský ti dá vedro.

Choď späť na nádvorie k studni a skombinuj lano s vedrom. Otvor mrežu a použi vedro. Choď za Antoinom a pohovor si s ním o človeku sediacom na lavičke pred hostincom.

Choď za hostinským a daj mu vodu, dostaneš múku. Tiež si s ním pohovor o lavičke. Potom skombinuj múku s prázdnym kontajnerom.

Vráť sa do výstavnej siene a pohovor si s Claire. Dostaneš od nej kľúč k Marcelovmu sekretáru.

Choď do dielne a použi kľúč na sekretár. Prečítaj si modrý notebook. Potom si prečítaj list nad notebookom a zober si cartridge z pravej hornej poličky. Choď k 3D tlačiarni. Otvor ľavý panel a vlož tam kontajner s múkou. Do pravého panelu vlož cartridge a do spodného panelu vlož živicu. Stlač print. Dostaneš kópiu hrdla džbánu. Zistíš, že nie je príliš pevný, takže ho potrebuješ vytvrdiť. Skombinuj štetec a tekutinu a použi to na džbán.

Choď do výstavnej siene, vypočuješ si telefónny hovor - riaditeľ si dohodol schôdzku v Benátkach, pretože niekto stratil papiere od truhlice. Pohovor si s Claire.

Choď do hostinca a pohovor si s hostinským o Marcelovi. Potom sa pozri na kamennú stenu naľavo a skús z nej vybrať mincu. Použi na ňu drôt. Minca má na sebe symbol stromu života a z druhej strany je skript.

Minca v kamennej stene.

Vráť sa do hradu a porozprávaj sa s riaditeľom. Dozvieš sa o zberateľovi Saint-Germainovi.



Benátky

Porozprávaj sa s organizátorom prednášky. Potom pokračuj cez ľavé závesy do prednáškovej miestnosti. Pozri si dve vitríny naľavo vzadu, zistíš, že sú zamknuté. Potom zober rebrík (pri vstupe do miestnosti). Hneď napravo je výklenok, tak sa pozri najprv na jeho spodnú časť a potom na vrchnú časť. Opäť sa pozri na spodnú časť a daj tam rebrík. Vylez po rebríku a máš tu puzzle. Vyber pravú spodnú platničku a zoraď puzzle do správnej polohy.

Riešenie:
Pozície platničiek si očísluj zľava doprava, zvrchu dole od 1 do 12 a posúvaj platničkami na týchto pozíciách: 8 7 11 12 8 4 3 7 11 10 9 5 6 2 3 7 6 5 9 10 11 12 8 7 6 5 1 2 3 7 6 5 9 10 11 12 8 4 3 7 6 5 9 10 11 7 6 10 9 5 6 10 9 5 6 7 11 10 9 5 6 10 11 7 6 10 11 7 6 5 9 5 6 7 8 12 11 10 9 5 6 7 8 12 11 10 9 5 6 7 11 10 9 5 6 7 11 10 9 5 6 7 11 10 9 5 6 7 11 12 8 7 6 5 9 10 11 12. Potom už len vlož platničku, ktorú si vybral.

Očíslovanie platiničiek a výsledok.

Choď dole z rebríka a zistíš, že môžeš otáčať spodnou časťou dvoch stĺpov, čo sú tu. Otáčaním stĺpov meníš vzor kamennej platne, ktorá je nad rebríkom. Musíš tam dostať vzor mriežky.

Riešenie:
- otoč 1x ľavým stĺpom, 4x pravým stĺpom a 1x ľavým stĺpom.

Pozri sa bližšie na mriežku, sú za ňou vysušené semiačka. Otvor mriežku a vezmi si ich. Potom sa oddiaľ a automaticky prídeš za gondolierom, s ktorým sa porozprávaš o Saint-Germain. Dá ti aj chronometer. Potom ho pred tebou zabijú a ty sa budeš rozprávať s organizátorom. Pozri sa bližšie na chronometer v inventári, otvor ho a uvidíš nečitateľný nápis na vrchnej časti. Potom choď k stolu naľavo, zober si knihu z ľavej kopy, pero, odlakovač, lak na nechty a tampón.

Potom choď k dverám do prednáškovej miestnosti, použi odlakovač na pásku a vstúp do miestnosti. Choď k prvej rade stoličiek a z jednej si zober dokumenty a spomedzi stoličiek mincu s emblémom stromu.

Vráť sa za organizátorom a porozprávaj sa s ním o kľúčoch od vitrín. Dá ti kľúče za dokumenty.

Potom sa vráť k vitrínam a použi kľúče na pravú vitrínu. Zober si všetko archeologické náradie. V inventári skombinuj tampón so substanciou na čistenie striebra a toto použi na chronometer. Nápis bude ale stále nečitateľný. Potom skombinuj kefku so substanciou a použi to na chronometer. Potom použi látku na chronometer a potom ešte lupu na chronometer. Získaš nápis: Mary Celeste 1872; Benjamin S. Briggs. Je to meno kapitána lode.

Opusť miestnosť a pozri sa na policajne pásky na dverách. Použi lak na nechty na pásky a tým ich dáš do pôvodného stavu.

Potom si pohovor s organizátorom. Vrátiš mu kľúče a pohovorte si o kapitánovi Briggs a Mary Celeste. Organizátor ti potom dá opis truhlice. Zavolá ti Saint-Germain a povie ti, že chce expertnú analýzu nejakej maľovanej dosky.

Opusť budovu a choď smerom dole na námestie. Je tu maskovaný muž a žena, s ktorými sa porozprávaj. Dozvieš sa od nich ako sa dostaneš na Palazzo Celeste a tiež budú chcieť autogram od organizátora prednášok. Potom uvidíš animáciu ako ideš na most, kde je vrah gondoliera. Potom choď späť k domu, z ktorého si vyšiel (dom naľavo). V inventári si otvor knihu a potom ju skombinuj s perom. Potom daj knihu maskovaným ľuďom. Dostaneš od nich masku a svetlicu.

Pokračuj vpravo do kanálu, uvidíš prázdnu gondolu. Vráť sa k budove, z ktorej si vyšiel a pri poslednej lavičke je smetný kôš. Zober si odtiaľ prázdnu fľašu od šampanského a policajnú pásku. Napravo od koša otvor krabicu, z ktorej si zober nožnice a kliešte.

Vojdi znova do budovy a vyjdi po schodoch vpravo. Na medzi poschodí sú pod oknom padacie dvierka, tak sa na ne pozri, použi na ne kliešte a otvor ich - samé sa zavrú, sú pre teba ťažké. Choď teda ku stolíku napravo, vezmi si obrus, za stolíkom si vezmi záclonu a šnúrku, s ktorou je uchytená záclona. Šnúrku použi na padacie dvierka a pozri sa dole. Skombinuj záclonu a obrus, čím urobíš lano. Lano použi na zámok padacích dvier a zídi dole. Zober si palicu, ktorá je na plošine a vstúp na gondolu. Zober si kľúč, zlomené veslo a zápalky.

Vráť sa na plošinku a pomocou kľúčov vstúp do dverí. Teraz potrebuješ prejsť cez most, ale nechceš, aby ťa tam videl ten zamaskovaný muž, a preto si vytvoríš dymovnicu, aby ťa nevidel. Takže skombinuj nožnice a svetlicu. Potom choď ku skartovaču, ktorý je pri stole pri dverách s páskou. Vlož doň masku, potom ho otvor a vyber si kúsky masky. Skombinuj kúsky masky so svetlicou a to celé s fľašou od šampanského.

Opusti budovu cez vchod napravo, dostaneš sa ku gondole. Skombinuj poškodené veslo s palicou a potom s policajnou páskou, čím si veslo opravíš. Nastúp do gondoly, umiestni dymovnicu do držiaka na veslo a použi na dymovnicu zápalky. Tým sa dostaneš cez muža na moste. Pozri sa bližšie na padacie mreže a uvidíš tam puzzle. Sú tu 4 držiaky so zvončekmi a dole je číselník. Ťahaním za držiaky meníš čísla na číselníku. Musíš zadať správne číslo. Máš ho v chronometri - 1872. Mala by sa ti zdvihnúť mreža, ale reťaz, ktorá ju dvíha je blokovaná kameňom. Použi veslo a kameň zhoď.

Dostaneš sa do záhrady. Pozri si trávnik vľavo od nádrže a zober z neho ochranné rukavice. Prezri si nádrž, zober misku a krhlu. Krhlou si naber vodu z nádrže. Pokračuj doľava a porozprávaj sa s mužom - Saint-Germainom. Dozvieš sa viac o Briggsovi a Mary Celeste. Saint-Germain má amnéziu a nepamätá si niektoré veci. Choď napravo ku stolu, uvidíš na ňom veslo, ktoré je popraskané. Použi lopatku na popraskané miesto a uvidíš písmená. Pozri sa na poličku pod stolom a zober si hydroxid, acetát polyvinylchloridu a kefu. Vráť sa hore k doske, skombinuj štetec s acetátom a použi to na písmena. Potom skombinuj rukavice s kefou, hydroxid s miskou, potom kefu s tekutinou v miske a to použi na dosku. Potom použi krhlu na dosku, a potom lopatku na dosku - dostaneš názov Mary Celeste.

Potom sa porozprávaj so Saint-Germainom. Zistíš, že doska na stole bola kúpená v Caire. Dozvieš sa, že tu bola truhla, ale Briggs ju zobral preč. Domnieva sa, že Briggs je niekde schovaný a teba si chce najať ako expertku na Mary Celeste. A tiež ti povie, že džbán, z ktorého si si nazačiatku vytváral kópiu je v Caire.

Choď naľavo pod plošinu, sú tu 4 kamenné kúsky. Pozri sa na kruhový obraz na zemi v strede miestnosti, pozri sa na stred - chýba tu jeden kúsok. Takže pozbieraj tie 4 kamenné kúsky pod oknom a jeden z nich doplň do obrazu na zemi. Potom sa oddiaľ a pomocou otáčania jednotlivých kruhov na obraze, musíš poskladať obraz stromu. Pri otáčaní sa 1 a 3 kruh sa točia súčasne a 2 a 4 sa točia tiež súčasne.

Riešenie:
Označ si kruhy od 1 do 4, pričom vnútorný je 1.
- klikni na tretí kruh a toč ho, až pokým nebude prvý a tretí kruh dávať súvislí obraz
- klikni na štvrtý kruh a toč ho, až pokým nedostaneš súvislý obraz na druhom a štvrtom kruhu
- klikni na tretí kruh a toč dovtedy, kým nedostaneš súvislý obraz na všetkých štyroch kruhoch

Očíslovanie kruhov a výsledok.

Potom otvor štvorce vo všetkých štyroch rohoch a vezmi odtiaľ semiačka. Pohovor si so Saint-Germainom, dozvieš sa, že vás niekto sleduje.



Cairo

Si v hostinci. Pohovor si s Alim. Potom vyjdi prvými malými schodmi a vojdi do izby. Odsuň plentu, pozri sa do zrkadla nad umývadlom, daj dole zrkadlo a uvidíš tam tajne miesto. Vlož tam kópiu mapy, kópiu krčahu a daj späť zrkadlo. Opusť izbu a aj hostinec.

Pohovor si s mužom, ktorý je na ulici ďalej od teba. Dozvieš sa o starožitníctve. Pokračuj ďalej (smerom hore) a dostaneš sa na trh. Choď doľava malými schodmi a dostaneš sa na námestie so studňou. Pohovor si so starožitníkom - je to priateľ tvojho uja. Hľadáš zberateľa a starožitník ti povie, že ak mu vyčistíš šál, tak sa ti popýta na zberateľa. Pozri sa na šál, je pokrytý krvou a atramentom.

Vráť sa do aleje, pozri sa naľavo na haraburdie a vezmi si odtiaľ šnúru. Vojdi do hostinca a do svojej izby. Choď k umývadlu, zober spod umývadla misku a štipce, použi misku na vodovodný kohútik, zober mydlo a skombinuj ho s miskou, potom skombinuj misku so šálom, tým vyperieš krv. Napravo od zrkadla je vešiak, použi naň šnúrku, v inventári skombinuj štipce so šálom a potom ho zaves, aby uschol.

Choď na námestie za starožitníkom a povedz mu o jeho šále. Povie ti, že služobník zberateľa bude na teba čakať v kaviarni a ešte zistíš, že na šále je výšivka, ktorú spravil pasažier s Mary Celeste.

Vráť sa do aleje a napravo od muža, s ktorým si hovoril, je vstup do kaviarne. Pohovor si s majiteľom. Prejdi cez záclony do ďalšej miestnosti a tu si pohovor s Fatimou, služobníčkou zberateľa. Povie ti, že sa s tebou porozpráva, ale musíš si s ňou najprv zahrať hru. Musíš ju poraziť. Úlohou hry je dosiahnuť pomocou hádzania kociek hodnotu 50 alebo, čo najbližšie k 50. Máš 5 kociek, môžeš hádzať so všetkými, alebo aj s menej kockami. Môžeš hádzať koľkokrát chceš, len aby si bol čo najbližšie k 50. Kocky, s ktorými chceš hádzať označíš kliknutím na jednotlivé kocky. Kliknutím na roll hádžeš kockami. Ak už nechceš hádzať, klikneš na pass.

Takže vyhraj nad Fatimou a potom si s ňou pohovor. Vráť sa do predošlej miestnosti a pohovor si s majiteľom. Chce, aby si mu zaplatil za kávu, takže sa vráť za Fatimou, ale tá tam už nie je. Vráť sa teda za majiteľom a porozprávaj sa s ním. Povie ti, aby si teda namiesto platenia upratal miestnosť, v ktorej ste boli. Zober si metlu napravo, vojdi do miestnosti a pozametaj okolo stolíka, kde ste sedeli. Zo zeme zober dva obaly z cukríkov a automaticky zoberieš aj mincu s obrázkom stromu. Pozri sa bližšie na stôl v rohu, zober z neho koláč a zober si poháriky. Skombinuj obaly s cukríkov s pohárikmi, získaš nejakú usadeninu z pohárov. Potom sa choď porozprávať ešte s majiteľom a opusť kaviareň.

Choď do svojej izby v hostinci, zober šál. Na to, aby si odstránil škvrnu od atramentu, potrebuješ mlieko a kyselinu citrónovú. Pohovor si s Alim o mlieku - odporučí ti mlieko z ťavy.

Choď na trh, kde nájdi ťavu a vedľa nej je predavač tiav, tak si s ním pohovor. Povie ti, že len jeho žena dojí ťavu, takže ti dá pohár a povie ti, aby si si sám nadojil mlieko. Použi pohár na ťavu, ale ťava je nepokojná, takže ju musíš najprv upokojiť. Musíš jej doniesť vodu. Choď ku studni a klikni na ňu, uvidíš trubky s ventilmi a meradlami. Tvojou úlohou je, aby voda tiekla z ľavého spodného ventilu do pravého horného ventilu s meradlom. Ak otočíš páčkou zle, predavač tiav alebo starožitník ťa upozornia.

Riešenie:
Prietok vody.

Vráť sa ku ťave, použi na ňu pohár a dostaneš mlieko. Potom sa pozri na citrón na citrónovníku naľavo. Citrón je ale príliš vysoko. Choď za predavačom tiav, požičia ti bič. Použi ho na citrón, ale stále je vysoko. Choď znova za predavačom, odporučí ti použiť ťavu. Použi sladkú usadeninu získanú z pohára, aby si nalákal ťavu ku stromu, vylez na ňu a použi bič, získaš citrón.

Vráť sa do hostinca, a vojdi do kuchynského kútika za recepciou. Zober si nôž a pohár z výlevky. Nožom prekroj citrón a vytlač ho do pohára. Z variča si zober krčah, prelej doň mlieko a mlieko zohraj na variči.

Vráť sa do svojej izby, naľavo je malý stolík, zober si z neho tampóny z fialovej taštičky. Z umývadla zober kefku na holenie, choď k stolu pod oknom a polož šál na stôl. Použi tampóny na pohár s citrónom a použi tampóny na šál. Potom použi kefku na holenie na hrnček s mliekom, a to použi na šál. Dostaneš mapu. Chceš ju skopírovať, ale najprv potrebuješ ceruzku. Zober šál, choď za Alim a vypýtaj si ceruzku. Vráť sa do izby, zober mapu spoza zrkadla a aj zrkadlo. Pozri sa bližšie na okno, opri zrkadlo o lampu, daj šál na okno, na šál polož kópiu mapy a použi ceruzku, tým dokreslíš ostávajúcu časť mapy. Zober si kompletnú mapu aj zrkadlo. Mapu schovaj do priehradky a vráť naspäť zrkadlo.

Teraz sa vráť na trh a starožitníkovi vráť šál. Vráť sa do izby. Čaká ťa tu už Fatima, tak si s ňou pohovor. Povie ti niečo o svojom manželovi, o váze a o Gibraltári. Povie ti, že predok muža, ktorý videl Briggsovu smrť, žije v Gibraltári a má ďalšiu mapu. Fatimin muž po sebe zanechal stopu, ktorá znie: "začni na cintoríne".

Potom na teba zavolá Ali, tak sa s ním porozprávaj. Povie ti, že máš ísť za predajcom tiav. Pohovor si s ním a vráť mu pohár s mliekom. Spýta sa ťa na meno. Ak mu povieš svoje pravé meno, dá ti tvoj pas. Ak mu povieš falošné meno, tak sa choď porozprávať so starožitníkom a ten ti obstará pas. Potom si vypýta naspäť bič, tak mu ho vráť.

Vráť sa do hostinca, po ceste uvidíš jednookého muža. Pohovor si s Alim, potom sa vráť do izby. V animácií ťa zobudí Saint-Germain a povie ti, že Fatima bola zavraždená a ty si ďalší na rade. Odídeš teda so Saint-Germainom na jeho jachte do Gibraltáru.



Jachta grófa Saint-Germain

Saint-Germain chce, aby si mu urobil čaj. Takže choď doprava, do kuchynského kútiku. Otvor šuplík naľavo od trúby, zober si otvárač na konzervy, otvor skrinku naľavo od mikrovlnky a zober si mäso v plechovke. Potom otvor šuplík napravo od mikrovlnky a zober si lieky na spanie. Zober si pohár a termosku napravo od mikrovlnky. V inventári použi termosku na pohár a na čaj použi lieky na spanie. Vráť sa doľava a otvor dvere (kabína Saint-Germaina), polož čaj na stolík a odíď. Naľavo od dverí, na stene je skrinka, zober z nej lano, skrutkovač a lepidlo. Pozri sa na stôl, na špinavý antický krčah. Zistíš, že gróf zabil Fatimu.

Napravo od kuchynského kútiku, sú dvere na mostík, prejdi nimi. Pozri sa bližšie na kontrolný panel a klikni na trasu. Zistíš, že ho môže nastaviť len gróf. Na pravej strane preskúmaj rádio. Zavoláš políciu a nahlásiš, že gróf Saint-Germaine je vrah. Potom použi skrutkovať na skrutky na rádiu a zober si drôty. Znova použi skrutkovač na rádio, a tým ho vrátiš do pôvodného stavu.

Odíď z mostíku. Spomenieš si, že gróf má zbraň, a že ju musíš nájsť. Otvor grófovu kajutu a zistíš, že gróf je stále hore. Vráť sa teda na mostík a prezri si znova kontrolný panel. Klikni na trasu, tým ju zmeníš. Vráť sa ku grófovej kajute a povedz mu, že sa zmenil kurz. On vybehne na mostík a ty môžeš prehľadať jeho kajutu. Otvor vrchný šuplík stolíka na pravej strane postele. Nájdeš tam lekársku správu a z nej zistíš, že má nosofóbiu. Vedľa má lieky, pozri si ich. Potom si pozri maľbu nad posteľou. Daj maľbu preč a nájdeš trezor. Potom choď ku stolu vľavo, na kufríku je náradie, zober si ho. Pozri si knihy a otvor pravý horný šuplík. Je tu zbraň, zober si ju.

Choď na mostík, konfrontuješ grófa. Potom choď k antickému krčahu, bližšie sa naň pozri a použi naň lopatku, potom naň použi kefku, potom lepidlo, kópiu, ktorú si urobil nazačiatku a nakoniec drôty. Potom si ten krčah zober.



Gibraltár

Polícia odvedie grófa na výsluch. Ty choď rovno ku delu. Na zemi zober kovový krúžok a potom sa vydaj doľava do oblasti Marina, potom choď do uličky vľavo, a tam až nakoniec na cintorín.

Pozri sa na lavičku pred kaplnkou a otvor kufrík pod ňou. Zober si odtiaľ oceľovú kefku. Choď uličkou vľavo hore a choď ku hrobu pod palmou, na ktorom svieti sviečka. Pomocou kefy očisti náhrobok a vezmi si sviečku. Použi ju na náhrobok a prečítaj si, kto je tu pochovaný. Je to hrob kapitána Briggsa, ktorý zomrel 1. februára 1902. Pozri si znova náhrobok a klikni na jeho dátum narodenia - 24. apríla 1835.

Opusť cintorín a vráť sa k delu. Pokračuj ďalej, až na policajnú stanicu, vojdi. Hneď napravo je sekcia polície, tak tam vstúp a pohovor si s grófom Saint-Germainom. Potom sa porozprávaj s policajtom o grófovi. Chce od teba, aby si mu doniesol grófov liek.

Opusť stanicu a vráť sa na jachtu. Vojdi do grófovej kabíny a vpravo od postele otvor šuplík, ale liek tu nie je. Choď na mostík, liek je pred rádiom. Keď odídeš z mostíka, poznamenáš, že na lodi je votrelec. Choď teda do obývacej časti a vezmi si grófovu palicu opretú o deliacu priečku. Ulož si hru. V inventári sa pozri na lano, musíš ho zaviazať. Červené šípky ti ukazujú ako ho zaviazať a modré ako ho rozviazať, alebo sa vrátiť o krok späť.

Riešenie:
Klikni na šípky podľa obrázku:

Zaviazanie lana.

Otvor dvere do grófovej kabíny, uvidíš jednookého muža. Hodí na stôl zlatú mincu. Pozri sa bližšie na kľučku kabíny, poznamenáš, že je iná. Použi teda grófovu palicu na kľučku a potom použi aj lano. Tým chytíš votrelca. Bež na policajnú stanicu a oznam im, že si chytil votrelca.

Policajti odídu. Daj grófovi lieky. Povie ti, že mal víziu o strome života - bol na Bimini. Potom choď do sekcie hneď vedľa policajnej sekcie. Otvor okno a uvidíš balíček na vzdialenej strane stola. Skús ho zobrať, ale nejde to, je príliš ďaleko. Vezmi si zo stola udicu a použi ju na balíček. Prečítaj si adresu na balíčku. Je tu aj poznámka, že ho treba doručiť pred 10:00 hodinou cez dvierka z Nelsonovej ulice. Zatvor okno a opusť stanicu. Uvidíš, ako policajti odviedli jednookého.

Choď do uličky vedúcej na cintorín, a oproti prvému autu je bránka, ku ktorej choď. Skús otvoriť bránku, ale je zamknutá. Pozri sa na kameň, ktorý je napravo od brány, je pod ním kľúč. Použi kľúč na bránu a vojdi. Vzadu uvidíš psa, ktorý stráži prístavbu.

Vráť sa späť, až ku policajnej stanici a pozri sa na bránu vľavo. Vnútri je hangár a pes, ktorý ho stráži. Ulož si hru. Otvor pomocou otvárača konzervu, priblíž sa k bráne a daj psovi mäso z konzervy. Oddiaľ sa 2x od brány, utekaj rýchlo (dvojklikom bežíš) k bránke oproti autu, prejdi cez dve bránky, tým uzavrieš prístavbu. Potom na bránky použi kovový krúžok, aby si ich spojil a zadržal tak psa. Ak sa ti to nepodarí, vráť sa na jachtu pre ďalšiu plechovku a postup opakuj.

Zaklop na dvere a porozprávaj sa so Sarah (žena, ktorú si videl pri ceste na cintorín). Dozvieš sa o spojení jej rodiny s Briggsom, o histórií Jaspera, jej starého otca. Jasper našiel Briggsa a staral sa oň. Briggs mu pri tom povedal o svojom dobrodružstve, dal mu chronometer a ukázal mu mapu. Briggs mu povedal, že aby sa dostal na ostrov, musí postaviť vzducholoď. Potom budeš potrebovať ešte koordináty - Sariina mapa obsahuje koordináty. Takže teraz musíš postaviť vzducholoď.

Vráť sa pred policajnú stanicu a tam prejdi vľavo už otvorenou bránou. Vojdi so Sarah do hangáru a uvidíš vzducholoď. Pohovor si so Sarah. Povie ti, že vzducholoď aj s koordinátami predá grófovi za 1 000 000 dolárov.

Choď na policajnú stanicu a pohovor si s grófom. Súhlasí, že odkúpi vzducholoď. Pošle ťa pre peniaze do trezoru, povie ti aj kombináciu.

Takže choď na loď, do grófovej kabíny a zo stola vezmi mincu. Potom choď k trezoru (nad posteľou) a zadaj kombináciu - je to mesiac a rok narodenie Briggsa písane v opačnom poradí (538140#). Zober peniaze a šeky. Zavri sejf a choď do hangáru.

Uvidíš grófa ako sa rozpráva so Sarah. Potom si pohovor aj ty so Sarah. Dozvieš sa, že v hangári nie je elektrika potrebná na vytvorenie vodíka. Ešte ti povie, že nie je žiadna legálna cesta ako dostať elektriku do hangára. Vľavo od dverí do hangára sú na krabici drôty, zober ich. Vedľa brány je rozvodňa, použi na ňu drôty a potom klikni na rozvodňu pri dverách hangára, tým dodáš do hangára elektriku. Vstúp do hangára, choď vľavo ku krabiciam a zo zeme vezmi reťaz a očko reťaze. Potom choď do priestoru vedľa schodíkov, zober kanister. Otvor žltú skrinku a vezmi si nádobku na olej a ozubené koliesko. Zavri skrinku a vybehni po schodíkoch. Pozri sa na zelený mechanizmus vpravo na stene a na stredné oje vlož ozubené koliesko. Potom na spodné ozubené koliesko vlož reťaz, ale zistíš, že reťaz je poškodená. Použi teda očko na opravu reťaze. Potom skombinuj nádobu na olej s kanistrom, a to použi na mechanizmus. Zatoč kľukou a otvorí sa strecha. Potom choď nakoniec plošiny, je tu generátor na plyn. Zober si lopatu opretú o stenu a nahádž soľ z vozíka do zásobníka generátora. Stlač tlačidlo vľavo od zásobníka, ale nič sa nestalo. Tak si prezri pumpu naľavo a zistíš, že na potrubí chýba ventil.

Choď von a pohovor si so Sarah o ventile. Povie ti, že ventil sa nachádza v balíčku, ktorý si videl na policajnej stanici, a tiež ti povie, ako funguje vzducholoď. Dá ti peniaze na prebratie balíčka.

Takže choď na stanicu ku okienku a pohovor si s pracovníkom o balíku a o násilníkovi. V inventári si pozri balíček a rozbalíš ventil.

Takže sa vráť k pumpe a vlož tam ventil. Pozri sa znova na generátor a stlač tlačidlo, vzducholoď sa naplní plynom.

Choď von a porozprávaj sa so Sarah. Potom už budeš na lodi. Pozri sa na konzolu vzadu vpravo a daj na ňu mapu. Napravo otoč červenou páčkou, zobrazia sa ti koordináty ostrova Bimini.

Klikni na mape:
- vľavo dole na tornádo
- hore na búrku a anomáliu
- vpravo dole na vzducholoď
- na X

Potom sa pozri bližšie na kontrolný panel. Musíš sa dostať vzducholoďou (šípka v krúžku) na ostrov (ostrov s palmou), ale máš limitované palivo, takže môžeš kliknúť na kurz a otočiť sa len 4x. Pritom sa musíš vyhnúť búrke, tornádu a otáznikom.

Riešenie:
Klikni na označené šípky a natoč ich do smeru ako je na obrázku. Potom potiahni ľavú červenú páčku a letíš.

Natočenie šípiek.



Ostrov Bimini

Otvor skrinku napravo, zober si povrazový rebrík, lopatku, štetec a stierku. Zavri skrinku a choď k poklopu v podlahe. Otvor ho a zober vľavo hore kotvu. Použi kotvu na kovový rám, ktorý sa ti objavuje v okienku napravo.

Použi povrazový rebrík na kovové oká a zíď dole. Porozprávaj sa s grófom o tomto mieste. Dozvieš sa, že domorodci sa o toto miesto starajú.

Pozri si kameň pri fakli a snaž sa prejsť cez most, ale cestu ti blokujú vrany. Choď vpravo hore do krovín a uvidíš vpravo hore dvihnutý most. Pozri sa do krovia vľavo a zober si konáre. Pozri sa bližšie na byliny, z pravej strany si zober tymian a zhora suchý konár. Vráť sa ku vranám, choď k nim bližšie. Použi na ne suchý konár. Vtáky odletia, tak prejdi cez most.

Tu poznamenáš, že váza, ktorá je naboku, vyzerá ako Fatimina. Pozri sa na kameň na ľavej strane stromu. Má na sebe znaky, výťah vedľa nie je aktivovaný. Pozri sa na nádobu, ktorá vyzerá ako Fatimina. Na poleno vľavo polož krčah z inventára.

Potom prejdi ďalej k dedine. Pozri sa na haraburdie medzi dvoma chatkami a zober si odtiaľ kôš na ovocie, lano a fakľu. Choď kúsok vpravo ku kameňu a použi lopatku na zeminu na ňom. Potom použi špachtľu na odkrytý kameň a potom ešte štetec a uvidíš na ňom znaky.

Choď vpravo a medzi dvoma chatkami uvidíš väzenie. Napravo od chatky si prezri stenu. Zober si mach a tým odkryješ kresbu ovocia. Choď vľavo, až prídeš do dediny. Vľavo dole je panel, priblíž sa a uvidíš mlyn s pákou a dvoma svetlami. Poznamenáš, že by bolo dobre zistiť, ktorým smerom fúka vietor. Aby si to zistil, bež vľavo k mostu a pohni pákou, aby si spustil most, ktorý si predtým videl z opačnej strany. Napravo od páky zober zo zeme veterný rukáv. Choď späť vpravo a vyšplhaj po rebríku na vrchnú plošinu.

Na stĺp vľavo použi veterný rukáv a zistíš, že vietor prichádza zľava. Na pravej strane plošiny je páka, ktorá sa posúva buď doľava alebo doprava. Ak ju posunieš doľava, zapneš výťah, keď doprava, tak vodný systém. Zíď zasa dole rebríkom a choď k panelu oproti rebríku. Tvojou úlohou je docieliť, aby sa mlyn začal točiť. Takže páka naľavo sa dá dať do troch pozícií - hore, do stredu a dole. Tým dvíhaš alebo znižuješ veterný mlyn. Ľavé svetlo otáča mlyn v smere hodinových ručičiek a pravé v protismere.

Riešenie:
- použi 2x ľavé svetlo a páku daj do najspodnejšej pozície
- použi 8x pravé svetlo
- použi 1x ľavé svetlo a páku daj do najvrchnejšej pozície
- použi 2x pravé svetlo a páku daj do strednej pozície
- použi 2x pravé svetlo a páku daj do hornej pozície
- použi pravé svetlo, až kým nebude mlyn otočený na juhozápad
- posuň páku do strednej pozície a použi pravé svetlo - mlyn sa začne otáčať

Vylez znova po rebríku a posuň páku doľava. Vráť sa až k výťahu a nastúp. Vyvezieš sa hore, na stredné poschodie. Choď doľava a z vetvy pozbieraj ovocie - dve fialové prezreté kúsky ovocia, 4 hnedé dozreté kúsky ovocia a 1 zelené nedozreté ovocie. Potom choď k vetvám na pravej strane stromu a tu zober 6 hnedých dozretých kúskov ovocia. Na pravo sa pozri ešte na vetvu z jedným prezretým ovocím, ale je ďaleko. Potom vylez po rebríku na vrchné poschodie a choď vpravo, kde sa pozri na konár. Použi naň lano a zíď rebríkom o poschodie nižšie. Pozri sa znova na vzdialenú vetvu a uvidíš tu lano, ktoré si hore zavesil. Použi ho a vezmeš prezreté ovocie. Vráť sa po rebríku na vrchné poschodie a choď vľavo. Na vetvách sú dve nedozreté kúsky ovocia, ale sú tiež ďaleko. Skús na ne použiť suchú vetvu, ale zistíš, že ovocie by mohlo padnúť. Zíď o poschodie nižšie, choď doľava, na zem polož košík a dnu daj mach. Vylez zasa hore, k vetvám a použi suchú vetvu na ovocie. Choď si do košíka pre ovocie - mal by si mať teda 10 dozretých kúskov ovocia, 3 prezreté kúsky ovocia a 3 nedozreté kúsky ovocia.

Zíď výťahom dole a porozprávaj sa s grófom. Pozri sa bližšie na vázu, na jej vrch. Potom použi hoci aké ovocie na hoci akú dieru. Zistíš, že si nie si istý, ktoré ovocie patrí do ktorej diery, takže sa choď na to opýtať grófa. Povie ti, že sa máš opýtať nejakého domorodca.

Takže choď doprava po moste a pohovor si s domorodcom. On si ale bude spievať. Daj mu 4 mince a porozprávaj sa s ním o ovocí. Povie ti, že pomer nedozretých kúskov ovocia je rovnaký ako pomer prezretých kúskov ovocia na opačnej strane. Vráti ti naspäť tri mince.

Choď doprava, na kraj dediny a znova si prezri maľbu ovocia na stene. Je tu jedno prezreté ovocie medzi dvoma dozretými. Skala naľavo ukazuje zelené nedozreté ovocie, kým skala napravo ukazuje dozreté ovocie. Takže sa vráť k váze a pozri sa na vrchnú časť.

Riešenie:
- do hoci akej diery naľavo umiestni 3 nedozreté a dva kúsky dozretého ovocia
- do hoci akej diery na pravej strane umiestni 3 dozreté kúsky a dva prezreté kúsky ovocia
- do strednej hornej diery daj 1 prezreté ovocie, potom daj po jednom kúsku dozretého ovocia na každú stranu ako si to videl nakreslené na skale
- do strednej misky daj tymian

Príde alfa a beta, dvaja podliaci. Privítajú grófa ako omegu. Alfa je Alan Richardson, prvý manžel Mary Celeste. Dozvieš sa o Wundermann, grófovi a bratstve.

Po animácií sa ocitneš vo väzení. Pohovor si s grófom o bratstve, atlantis, nápoji a Mary Celeste. Potom si pohovor s domorodcom - volá sa Milton. Poviete mu, že Sarah je už mŕtva. Potom mu daj mince a on vám otvorí. Pohovor si s grófom o úteku.

Choď vľavo na rázcestie, potom vľavo do dediny a vľavo k mostu. Prejdi cez most, stále pokračuj vľavo a vylez do vzducholode. Spod ľavého vankúša vyber zbraň a vyjdi zo vzducholode. Dáš zbraň grófovi. Choď ku zločincom a tým ich budeš tajne odpočúvať. Vypočuješ si argumenty. Gróf chce od teba, aby si vyrobil nápoj, podľa toho, čo povedala beta.

Pozri sa na vázu, spomenieš si na to, že potrebuješ vodu. Choď do dediny, vylez po rebríku a posuň páku 2x doprava, čím spustíš vodu. Vráť sa k váze. Pozri sa pod vázu a polož pod ňu konáre. Potrebuješ ešte pod vázou vytvoriť oheň. Choď na začiatok, až k vzducholodi, naľavo od mosta je fakľa, takže si na nej zapáľ svoju fakľu. Vráť sa k váze a zapáľ konáre.

Pozri na tlačidla na spodku vázy. Musíš ich všetky postláčať, aby si vypustil paru. Musíš stlačiť všetky tlačidla a to tak, že stlačíš jedno, a každé ďalšie tlačidlo sa nesmie toho predchádzajúceho dotýkať ani z jednej strany, ani rohom.

Riešenie: Napríklad takto:

Stláčanie tlačidiel.

Správne symboly. Potom ti beta povie, aby si sa pozrel na kresby na kameňoch - jeden je pod vzducholoďou, jeden je vľavo od výťahu a posledný na rázcestí. Potom choď zasa k váze a pozri sa na jej strednú časť. Sú tu tri kruhy:

- otoč vrchným kruhom na znak, ktorý bol na kameni pod vzducholoďou, ale nie je už na žiadnom inom kameni
- otoč stredným kruhom na znak, ktorý bol na kameni vedľa výťahu, ale nie je už na žiadnom inom kameni
- otoč spodným kruhom na znak, ktorý bol na kameni na rázcestí, ale nie je už na žiadnom inom kameni

Nápoj je hotový, ale je len pre dvoch ľudí a vy ste štyria. Takže si pozri animáciu, čo sa stane.

Súvisiace hry Chronicles of Mystery: The Scorpio Ritual



Diskusia Príspevkov: 2 Hodnotenie
428 hlasov

100
60
20

80
40
0
51
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.sk 
Facebook
 ABCgames.SK | CZ | E-shop hry |