Duchovní nástupce XCOMu se vším všudy. Tísnivá atmosféra, od začátku téměř prohraný boj za záchranu lidstva a snaha udržet pohromadě to, co z něj zbylo. Navrch ještě přidejte solidní tahové souboje a geopolitické harašení a výborná hra je na světě.
V zásade tu teda máme hru, ktorá do značnej miery kopíruje stratégie od Firaxisu, ale pokúša sa aspoň niektoré veci riešiť po svojom. Tieto prvky však nie sú celkom vyladené, postup po bodoch na makete zemegule je dosť nezáživný a čoskoro stereotypný, bitky nevyvážené, bojiská skromné, často primalé. Výstavba základní neuspokojivá a s ochudobneným dizajnom. To všetko špeciálne vnímate, ak ste hrali toľkokrát spomínaný XCOM spred pár rokov. Vývojári si vtedy uctili tvorcu pôvodného X-COMu aj tým, že do hry zaradili zariadenie Gollop Chamber, ale samotnú hrateľnosť poňali výrazne inak. Phoenix Point však bez okolkov prebral moderný herný štýl a márne tam budete hľadať jedinečný rukopis Juliana Gollopa. Inak povedané - toto nie je nový Gollopov X-COM, ale mierne upravený XCOM od Firaxis. Čo však neznamená, že je to zlá hra, lenže nie je výnimočná.