Užívateľ > virtual > Hodnotenia
| Užívateľ
| Hry
| Hodnotenia
| Priatelia
|
Alan Wake je priemená hra s priemernou grafikou, pokračovať v hre vás môže prinútiť len príbeh ak vás ovšem zaujme. Hra by chcela byť trochu strašidelná ale je to taký kinderhoror. Z môjho pohladu je zajímavé podanie príbehu, ale už nie jeho obsah. Samotné hranie spočiva v behaní svietení a strielaní do stále tých istých nepriatelov v tých istých prostrediach a po jasne vytýčenej trase. 90?? Škoda reči. 90 by si zaslúžila keby existovala kategória Alan Wake. Ale 70 je tiež dobré hodnotenie.
Alien Rage je hra ktorá ma milo prekvapila. Netreba tu hladať nejakú hlbšiu zmysluplnosť, ale čo je jej prednosťou je efektívnosť a to v plnom zmysle slova. Velmi dobrú hratelnosť založenú na masívnom masakrovaní vela druhov nepriatelov podporuje pomerne slušná AI a dobrá grafika. Myslím že touto hrou netreba pohŕdať a určite stojí za to dať jej príležitosť.
Alien Isolation si berie príklad z hier ako doom, f.e.a.r., alebo dead space, ale na týchto velikánov nemá. Schovávačka typu Outlast v nič moc grafike skrytej do divadla s tieňmi nebude asi pre každého. Pokial nieste fanúšik hier ako Amnesia alebo Outlast bude vaše prijatie hry asi vlažnejšie. Nevravím že by mi za nič nestála, ale nie za viacej ako ju hodnotím. Škoda že nespravili niečo originálnejšie, alebo aspoň niečo nevylepšili.
Séria AC prišla s velkými zmenami a za krátky čas stihla padnúť do priemerných produktov Ubisoftu. Celé to stojí na obrovskom svete ktorému chýbala láskavá ruka. Hlavne že máme placku s trávou porastom a stromami. Popravde toto prostredie absolútne neevokuje Britský stredoveký ostrov. Atmosféra nula bodov, najhorší z celej hry je zvuk a ešte aj bez možnosti vyladenia vrstiev. Príbeh je len do počtu a mierne spestruje monotónny dej. Na občasné odreagovanie dobrá volba. Treba počítať s tým že nejde o životné dielo výrobcov ale primárne o produkt ktorý má priniesť zisky.
No takže hodnotim single player. Poďme si naliať čistého vína. Je to o ničom. Hru som dohral len z povinnosti. Jasne že je to hra tvorená primárne na MP, ale BBC 2 bola zaujímavejšia kampaň po všetkých stránkach. Grafika je naozaj jedna z najlepšich, ale tiež by som jej nepovedal špičková, zvuky sú premakané. Singel je tupá strielačka na úrovni dôb minulích. Je to to isté z čoho sme už stašne otrávený len v inom kabátiku. Nieje čo dodať, nieje o čom.
Battlefield 4 potvrdzuje tendenciu zhoršovania svojej single player kampane, ktorú za svoju krátku históriu dokázali jej tvorcovia zdegradovať na podpriemernú hru. Nemienim tu hru obhajovať tým že je primárne tvorená na multiplayer. Je rok 2013 a od kvalitného titulu sa očakáva plnotučná dávka zábavy. Grafika je naozaj dobrá a tým to hasne, tá nevyváži primitívnu hratelnosť, nezáživnosť a bezduchosť. Ešte ani tá celkom nenaplnila moje očakávanie. Od Battlefield 3 to až taký pokrok nie je a k dokonalosti má ďaleko. Esteticky krajších a komplexnejších hier je dosť. Verím že MP hráči si to užijú, ale kto si chce zahrať kampaň nech nečaká zážitok ktorý by stál za reč. Tomuto sa hovorí absolútny prepadák a potvrdenie toho že v tomto žánri zrejme k žiadnemu osvieteniu nepríde. Túto hru pozdvihujú z podpriemeru len grafika a zvuky.
Bioshock Infinite je dobré pokračovanie svojho predchodcu, prvému dielu sa vyrovná, avšak neprekonáva ho. Jedinečná fps, zaručuje jedinečný zážitok v uveriteľnej atmosfére fantastického sveta. Aj keď nie na prvý pohlad v mnohom pripomína prvý diel, v niektorých momentoch až príliš. Napríklad grafikou. Tá určite patrí medzi tie lepšie, ale na rok 2013 je dosť rozporuplná. Na unreal 3 som už videl krajšie hry. Strielačka je to v skutku dobrá, samozrejme obsahuje rpg prvky, to už dnes nieje žiadna výnimka, príbeh je zaujímavý, ale tiež sa velmi neodkláňa z vyšlapaného chodníka. Zvuky a hudba sú nadpriemerné. Medzi mnou a hrou nevznikalo nijaké výnimočné puto, ale tento istý problém som mal aj s prvým a druhým dielom. Hru navyše maximálne degradujú prostredia mimo exteriéru ktorých je tam na moje nemilé prekvapenie požehnane. Často som si pri prestrelkách pripadal ako v groteske čo by sa v konečnom dôsledku dalo považovať aj za plus, ale občas to bolo až príliš chaotické. To sú "drobnosti" na ktoré by som si dovolil upozorniť. Určite sa nejedná o dokonalú hru. Bioshock viac bol a menej je originál, aj keď moje očakávania špičkovej hry vydanej v roku 2013 celkom nenaplnil, je tým čim má byť a bez váhania stojí za to.
Boiling Point je originálne akčné RPG ktoré v dobe vydania trpelo bugmi a vysokými hw nárokmi. Aj po záplatách by bolo ešte čo zlepšovať, ale aj bez toho sa jedná o titul s pútavým príbehom s parádnymi dialógmi, návykovou hratelnosťou, výraznou atmosférou a pekne spracovanou mapou. Je jasné že tento klenot ku ktorému som sa dostal až v roku 2018 bol vyrábaný s láskou. Mnohí kritizujú jazdný model, treba si však uvedomiť že bol primárne vytvorený na pohlad z prvej osoby. Ak by som mal Boiling Point zaradiť do evolučného reťazca, určite by sa od neho odvíjali druhy ako napríklad S.T.A.L.K.E.R., alebo Far Cry 2, čo tiež naznačuje že nemusí byť pre každého a aj pre jeho RPG povahu a obtiažnosť už vôbec nie pre milovníkov jednotlačítkových strielačiek.
Pokial sa hre vyhýbate už niekolko rokov ako ja, neodporúčam si robiť nádeje. Znovu sa jedná o výsmech hráčovi priamo do očí. "Adwanced" Warfare stavia na novej vizuálnej stránke ktorá sa nechytá ani na bežné hry z pred siedmich rokov a po grafickej stránke je to naozaj velká bieda, zvuky sú na tom ešte horšie. Varujem a o hru sa neodprúčam ani ošuchnúť. Akoby by v tomto dieli parodovala sama seba, tu sa už nedá hovoriť o tom že by to s ňou išlo dolu kopcom, tu už hra padá na hubu. Absurdné sú aj vysoké hw nároky na tento umelo presýtený 50GB odpad. Tých, ktorým má každý rok séria čo povedať a tešia sa ako si užijú ďalšie pokračovanie hra určite nesklame.
Na financovaní hier cod sa podiela pentagon a ich posledné vojenské nezdary v horúcich konfliktoch a na informačnom poli si kompenzujú aspoň v ríši fantázie ktorej neobmedzené možnosti sa im takmer podarilo vyčerpať. Séria cod je na pátose založená, avšak tento diel je propagandou zaťažený až nechutne moc a to čo si doom spravil z pekla si cod robí z Rusov. Po ostatných stránkach sa ďalšie výrazné zmeny nekonajú, takže fanúšikovia sa iných noviniek obávať nemusia.
Dobrá hra. Do akčného žánru prináša niektoré nové a originálne prvky a zároveň využíva tie osvedčené. Nielenže western nieje až tak často vídať ako napríklad moderné vojny, ale ešte je to aj dobrý western. Gunslinger v ktorom sa viac koná ako rozpráva opäť odkláňa sériu niekam inam. Grafika je atraktívna, zábavný príbeh je dobre dávkovaný a vynikajúca je stále prítomná hudba. Myslím že trochu nižšia kadencia dobových zbraní neurazí nikoho a hra má čo ponúknuť.
Hra ma neoslovila, stále som nevedel prísť na to kde je problém, pretože sa mi až do konca nechcelo veriť že ma to nebaví. To som si priznal až na konci. Je to zvláštne ale asi je to tým, že som od tejto firmy čakal výnimočný zážitok. Grafika je síce prepracovaná ale nezaujímavá miestami až protivná a so spojením zvukov mi pripadá táto hra ako zlý vtip. O nejakej atmosfére sa nedá rozprávať, ostané veci ani nespomínam. Celkovo som mal dojem že hra dobre vie že je na tom zle ale snažila sa usmievať a tváriť sviežo ale bolo vidno že to len hrá. Crytek by mohol začať odznova a vymyslieť už niečo iné ako nanooblek a tieto omielačky. Zmena prostredia hre vôbec neprospela a v žiadnom prípade si nezalúži pocty predchodcov. Zaujímavý je na tejto hre len scenár, je však ako všetko ostatné strašne umelo podaný. Týmto sa stáva len mierne odlišnou FPS.
Crysis 3 je skvelá akcia, ktorú vystreluje nad priemer len grafika. Je to nádhera, aj keď sa žiadna revolúcia porovnatelná s rokom 2007 nekoná, ja o žiadnej krajšej hre neviem. Je to taká old school akcia, bez inovatívnych prvkov, ale aspon sa drží trendov. Stará dobrá strielačka v skvelých prostrediach s nádhernou grafikou. Trochu mi vadí herný čas strávený v noci, čím prichádzate o nosný prvok, preto mi tieto pasáže prišli ako nudné. Príbeh je na úrovni svojho predchodcu a atmosféra je aj vďaka vydarenejšiemu hudobnému doprovodu lepšia, avšak tá nebola nikdy silnou stránkou crysis. Napriek uvedeným výhradám má velmi dobrú hratelnosť ktorú vyzdvihuje aj sci-fi prostredie. Crysis 3 je ukážková reklama a prezentácia cry engine 3. Som rád že to máme za sebou a dúfam že už nebudú vymýšlať s pokračovaním a pustia sa do niečoho ako sa od nich čaká viac konkurencieschopného.
Dark Souls III je prvý DS ktorého som hral. Pre mňa je to výnimočná hra s výborným vizuálom a originálnou atmosférou temného sna. Ťažké súboje nie sú pre každého, to vieme, na začiatku vám pre postup nebude stačiť len trpezlivosť a pevné nervy, ale aj kopec času. Mňa bavila aj táto fáza. Kým sa naučíte bojové princípy a vylepšíte si postavu zistíte, že medzičasom ste v tom až po uši. Port sa podaril, ja prakticky nemám čo vytknúť a tento atmosferický kúsok série ktorá nemá obdobu môžem len odporučiť. Samozrejme s prihliadnutím na to, že naozaj nie je pre každého. Ale pokial sa považujete za skúseného náročného hráča, potrpíte si na kvalitu a toto ste ešte nehrali, buďte radi. Bomba s názvom Dark Souls III vás ešte len čaká.
Ako prvý som prešiel tretí diel Dark Souls, hru ktorá mi velmi zachutila. Po dlhoročnej praxi hráča som našiel druh zábavy aká reštartla môj skeptický pohlad na vyhranené podávanie zabehnutých produktov od známych štúdií. Dark Souls je originál. Dark Souls sa vám neprosí. Dark Souls je dielo, čo nepotrebuje vaše uznanie presne ako hrdina o ktorého činoch sa nikdy nedozviete. Ak ste ochotný niečo zo seba vydať máte možnosť pochopiť zámery tvorcov ktorý sa na vrchol herného priemyslu nedostali len tak náhodou.
Atmosféra, stealth, akcia, otvorený svet s dynamickým počasím a prostredím, kvalitné charaktery <1%> , pohlcujúci príbeh a vzostupná hratelnosť. Hra má vďaka Unreal 4 vynikajúcu optimalizáciu. Po všetkých tých remastroch, AC a FC replikách konečne svieži vzduch.
Prepracovaná hra do detailov si menej naozaj nezaslúži. Nerozumiem ako sector môže dať tejto hre také isté hodnotenie ako spec ops the line. Mali by si tam urobiť poriadky a vstúpiť si do svedomia. Je to dielo našich severných susedov ktoré nič nekopíruje, skôr naopak môžme čakať že práve táto hra bude vykrádaná, napríklad už tu máme FC3. Grafika je konkurencie schopná najkrajším hrám, prostredie je dynamické, pohyb flóry som lepší nevidel pôsobí omnoho uveritelnejšie ako listy v crysis ktoré sa vlnia ako sasanky. Príbeh nieje extra strhujúci ale atmosféra je silná. Zvuky sú v celku vynikajúce, rpg prvky povinnosťou kvalitnej modernej akcie, zmeny prostredia výborne kompenzujú opakovanie úkonov, spôsob boja sa časom mení podľa vylepšovania schopností. Napriek tomu že sa dej odohráva cez deň vie hra nahnať hrôzu, pri súbojoch na telo sa budete pred monitorom uhýbať hlavou. Hra má aj drobné úplne zanedbatelné nedostatky, cítiť však poctivú drinu tvorcov a od A až po Z sa hra môže radiť medzi najkvalitnejšie.
Toto je jedno z mála diel keď sa naozaj prenesiete do iného sveta dušou a aj telom. Je to hra počas ktorej ste v tranze a prežívate každú sekundu a krok, pomaly cítite aj rozdiely v ovzduší. To s tým ovzduším už samozrejme preháňam, ale jedná sa o maximálne atmosferický zážitok, ktorý je naozaj výnimočný. Táto hra posúva priečky v histórii a prekonať toto sa asi len tak skoro niekomu nepodarí. Bodaj by som sa mýlil. Grafike nič nechýba, zvuky sú jedny z najväčších ťahúňov, príbeh je ako z klasického space hororu a vy ste hlavná rola takže všetko je ako má byť. Táto hra je jedna z mála ktorá si zaslúži byť v sieni slávy.
Je to slabota. Nejaká zábava to je, ale kvalitou s predchodcami sa už nedá porovnávať. Grafika je slabá v roku 2008 by bola ok, je síce trochu nadermakolovaná a prepudrovaná, ale samozrejme nestačí to. Trochu call of space. Zmeny sú vo všeobecnosti v prevahe k horšiemu a to čo ostalo je už okukané. Akoby to robili úplne iný ludia, ktorým len niekto narýchlo vysvetlil o čom boli predošlé diely a toto si u mňa tvorcovia vyžehlia len ťažko. Je to inak hratelné, ak sa viete odosobniť, alebo budete hundrať celú hru ako ja.
V prvom rade som fanúšik FPS strielačiek tým nemyslím call of... , ale táto hra je profesionálna práca. Príbeh, atmosféra možnosti postupu, grafika je velmi pekná zatial asi najkrajšia na unreal engine. Niekto tam vidí zmes a prvky z hier ako bioshock, singularity a neviem ešte čoho. To určite nie, po dlhom čase sa jedná o absolútne odlišnú hru od ostatných. Je to moderná a pokroková akcia. A slovo steam punk si nevšímajte, ježia sa mi z neho chlpy, budete sa proste cítiť ako vo Werneovke. Nebavia ma stealth hry ani jedna. Toto je však niečo iné, nenechajte sa odradiť rozpačitým začiatkom a zistíte že na trh prišlo konečne niečo nové a to sa odráža aj v mojom hodnotení.
Id Software tak ako si ho mnohí pamätáme už neexistuje. Ich poslednou hrou bola skvelá RAGE z roku 2011. Za jej údajný neúspech Bethesda zmenila vedenie id Soft a zrušila ich pôvodný, rozpracovaný Doom 4. Od tej doby už Bethesde /ZeniMax/ nestál nikto v ceste nad absolútnou kontrolou štúdia. Spoluzodpovednosť za to nesú všetci čo RAGE kritizovali. Pod nálepkou id Soft sa skrýva tím MashineGames. Sú to programátori ktorý spravili ich najlepšiu ale priemernú a neorignálnu hru New Order, potom nepodarenú napodobneninu Old Blood a teraz FPS simulátor s dejom motivovaným cirkusovou arénou. Technicky je Doom na velmi dobrej úrovni, funguje to, dá sa pri ňom vypustiť para, aj keď nemá čim oslniť svojich fanúšikov si určite nájde. Ak nepatríte medzi pamätníkov trojky ktorá bola vývojom na adekvátnej úrovni roku vydania, nebudete musieť prehĺtať tvrdý prepad a sprznenie značky považovanej za priekopníka 3D hier.
Ak vás bavil diel z roku 2016 choďte do toho. Pokial kôli tejto hre zvažujete upgrade hardwaru môžete šetriť časom. To čo hra vyžaduje a ponúka na maximálnom nastavení je nezmysel. Doom Eternal je z môjho pohladu ďalší zbytočný brak a žiadne čarovné slovíčka typu old school to nezamaskujú.
O tejto hre sa môžem vyjadrovať len v superlatívoch. Grafické spracovanie je bezkonkurenčné, vyzdvihnúť musím dynamické počasie a pohyb flóry. Zvuky sú špičkové a sprievodná hudba skvele dopĺňa absolútne podmanivú atmosféru detailne vytvoreného sveta. Príbeh sa štandardom open world akcii s rpg prvkami nijako nevymyká, spočíva v postupnom plnení úloh a jeho odhalovaní. Po skvelom úvode nastáva tak trošku útlm a nádherne spracované mesto sa na chvílu stáva akoby simulátorom parkour prechádzky, infikovaný pôsobia len ako do počtu, takmer vôbec neovplyvňujú postup hry. Toto sú chvíle ktoré musíte absolvovať a dostať sa do hĺbky kedy si uvedomíte že sa jedná o totálnu pecku. Nezabúdajte na to že pokiaľ nepristanete na pravidlá nebude pre vás hratelná. Treba zbierať predmety, predávať, nakupovať, vyrábať a učiť sa využívať nové bojové prvky. Je to súčasť survival akcie. Kým nemáte dosť dobrých zbraní a schopností je lepšie sa súbojom vyhýbať, neskôr ich budete vyhladávať. Dostatok dynamickej a adrenalínovej akcie poskytuje predovšetkým pestrá hlavná dejová línia, ktorá má na váš vývoj najväčší vplyv. No nieje to len o súbojoch, ale aj o skvele zapracovanom parkoure, o využívaní možností a o vychutnávaní si obrovskej atmosféry. Ťažko opísať kvality tohoto super titulu, treba si to zahrať a prejsť. V skratke, Techland ukázal ako sa vyrábajú hry.
Pokračovanie DL žial nepotvrdilo sluby výrobcov a Following klesá svojou úrovňou o pár poschodí. Zhoršenie je v prvom rade badatelné na grafickom spracovaní narýchlo nakopírovaného sveta, ktorý je síce štvornásobne väčší ako prostredie v pôvodnom dieli, ale zväčša ho tvoria pusté polia. Silná stránka DL, detailne prepracované prostredie absentuje, a pri tomto projekte evidentne Techlandu nedýchali WB na krk. Parkour tu nahrádza jazdenie na bugine a na sledovanie detailov by tu už teoreticky nemal byť čas, nuž za jeden rok práce sa asi viac čakať ani nedá. Vizuál je doslova iný, horši. Atmosféra sa vytratila, príbeh je celkom zaujímavý ale misie sú prakticky o ničom, pozornosť si zaslúžia aj prazvláštne checkpointy, ale aspoň v koop určite DLTF naberá na hodnote. V globále je to celkom príjemný doplnok DL, dokáže zabaviť no nieje to nič od čoho by ste sa nemohli odtrhnúť, práve naopak samotná hra vás núti si ju dávkovať. Na otvorený svet to nieje až taká katastrofa ale doba pokročila a pri Following akoby ludia z Techlandu zaradili spiatočku.
Elden Ring je DS v otvorenom svete. Nemý svet bez atmosféry do ktorého rozvalkali ds formulu je ako knedla bez vepřa a zela. Hra pôsobí nedokočene a to nie preto že by v niečom nebola hotová ale pretože otvorený svet má chudobnú hernú náplň bez akýchkolvek noviniek, a to až tak velmi že zanecháva budgetový dojem. DS pozitívni si v tom svoj kúsok zábavy nájdu ale ostatní ruky preč.
Tvorcovia dokázali zdarne skrížiť žánre sci-fi s fantasy. Elex má po svojich predkoch dobré vlastnosti a masívny svet v prevedení od Piranha Bytes nemôže skalného RPG fanúšika sklamať. Vo všeobecnom hodnotení by si hra zaslúžila viac percent, zaraďujem ju však do prvej ligy v ktorej už Witcher nie je sám.
Nový Elex lepší Elex, možno nie na prvý pohlad ale postupom si uvedomíte aj keď nenápadnú ale predsa evolúciu po všetkých stránkach. Najviac ma potešila zmena v podaní príbehu ktorý bol v prvom dieli servírovaný ako od macochy. Elex II balansuje spracovaním medzi kvalitou a rozpočtom čo robí velmi zdarne. Nepodoťahované detaily sú prevalcované hratelnosťou a svet Megalan jednoducho baví.
City interactive vydali dobrú vojnovú akciu ktorá v mnohých smeroch vytrela zrak aj konkurencii. Kampaň sa podarila a hneď na začiatku udrie do očí kvalitná grafika ktorá si drží úroveň celú hru. Tá beží na Cry Engine 3 a tento krát z neho tvorcovia čo to vyžmýkali. Príbeh je dobrý, skvelé sú zvuky a hudba, atmosféra hre nechýba a všetky tieto vlastnosti zaručujú velmi dobrú hratelnosť. Prvá časť sa odohráva v otvorenom svete, lepšie povedané v širších oblastiach s dostatkom volnosti, stealth systém však nefunguje tak ako by mal keďže nepriatelia majú zrak orla a sluch netopiera, proste nadludia. To považujem za najväčší nedostatok, ktorý nebol jediný našli sa tu ešte nejaké drobnosti ako napríklad dabing atď... Väčšina deja druhej časti sa odohráva v nočnom prostredí a rozlahlejšieho sveta je tu už pomenej, stále si však zachováva identitu a drží úroveň. Poliaci to pekne nadiktovali a Enemy Front považujem za velmi podarený počin smerom vpred nie len pre Ci, ale pre vojnovú akciu všeobecne.
Tak táto hra je vynikajúca. Mnohý ju hodnotia tak že ju porovnávajú s far cry1. Treba si uvedomiť že spoločný je len názov. Táto hra sa skôr dá porovnať so stalkerom. Grafika je nádherná, snaží sa byť realistická, atmosféra je na jednotku. Veľa ludí kritizuje premiestňovanie sa vozidlom, pri ktorom ste často prepadnutý hliadkami. Prostredím je najlepšie presúvať sa pešo, vychutnávať prostredie a atmosféru, takto sa vyhnete aj hliadkam a cestou je veľa príležitostí zastrielať si podľa chuti. Odporúčam si čas v hre nastavovať medzi 10 a 14 hod vtedy je nasvietenie najlepšie a grafika exceluje. Je to plnohodnotná FPS, , zvuky zbraní (je ich naozaj vela) aj prostredia sú výborné. Príbeh podla mňa nieje najsilnejšia stránka hry ale aspoň určuje smer postupu. Po vydaní hry som ju na začiatku znechutene odinštaloval, potom som jej dal druhú šancu, pochopil jej prednosti a dohral, neskôr som si ju dal ešte raz. Zážitok z tejto hry sa dá ťažko opísať, treba to skúsiť.
Výborná hra, nech by som sa sťažoval na čokolvek a mohol by som sa, treba uznať a priznať si že od začiatku ma hra vtiahla a držala až do konca. Ešte aj po dohraní kampane som poctivo a s pôžitkom dokončil aj nepovinné misie a využil celý potenciál hry. Opäť sa jedná o úplne inú hru, s predchodcami má zase spoločný len názov, to že sa jedná o FPS a škoda že aj engine predošlého dielu. To je to čo by si hra tejto značky zaslúžila. Lepšiu grafiku. Táto je naozaj spravená velmi pekne a asi najlepšie ako sa na tomto engine dalo, v tomto smere to asi nemá zmysel ďalej rozvádzať. Rpg prvky sa mi páčili, na začiatku je lepšie trochu si zdokonaliť výbavu a až potom sa pustiť do kampane. Príbeh je fajn, hratelnosť je mocná. Zvuky sú výborné, tradične aj zvuky zbraní sú vynikajúce. Treba vyskúšať, hra je velkolepá.
Blood Dragon ma prekvapil po všetkých stránkach. Skvelý a originálny spôsob ako zrecyklovať kvalitný materiál a vytvoriť niečo nové a plnohodnotné. Štýl akčných filmov z osemdesiatych rokov ktoré som si v dobách ich slávy užíval s otvorenými ústami je skvele spracovaný a vytvára originálnu atmosféru. Spolu s neustávajúcou dynamickou akciou doprevádzanou perfektnou hudbou a zábavným príbehom tvoria dokonalý celok. Myslím že toto chcelo aj dávku odvahy, ale mali to v rukách umelci ktorý to zvládli vynikajúco. Po dlhej dobe velmi príjemne osviežujúca zmena. Far Cry 3 Blood Dragon je pokračovanie ktoré robí česť svojmu menu. Hre sa dá vytknúť asi len trochu kratšia herná doba, čo sa týka kvality grafiky netreba čakať od predošlého dielu žiadne zmeny. Na hre si najviac cením nekonvenčný prístup až s dávkou drzosti, neostáva nič iné ako pánom z ubisoftu pogratulovať a zaďakovať.
Nový Far Cry je v sérii odlišný najmä tým že sa až príliš ponáša na svojho úspešného predchodcu. Žial prostredie Kyratu sa atraktivitou na tropický ostrov nechytá a všeobecne bola trojka graficky spracovaná kvalitnejšie pričom už tá mala na mále, dosť zlý je aj šedý filter ktorý kamufluje recyklované prostredie. Príbeh je slabý taktiež ako postavy, vrátane tej hlavnej. Príroda Himalájí mohla byť spracovaná lepšie a grafika je na dnešnú dobu slabá. Čo drží Far Cry 4 v hre je vždy vynikajúca akčná zložka, obrovský a pestrý obsah. Hratelnosť je najsilnejšia stránka FC4 a v konečnom dôsledku tu máme opäť príjemný sandbox ktorý je hustý a poskytuje nad pomery velké množstvo zábavy. Najväčší problém štvrtého dielu je vysoko nasadená latka značky far cry, slabý dôraz na príbeh, zanedbaná grafika a takmer žiadny posun. Aby si séria zachovala svoju úroveň budú musieť vývojári na ďalšom diely zapracovať o niečo viac.
Niekto by si povedal že ako fajn, aspoň niekto vyrába hry. Ubisoft je len druhotriedne štúdio s dostatočne velkým rozpočtom na devastáciu herného priemyslu, teda také sú výsledky. To už naozaj radšej nič ako tieto ich degeneračné gýče. Takto to vyzerá keď sa umelecké štúdio preformátuje na fabriku pre spotrebný tovar.
GetEven je inovátor FPS žánru kombinujúci odkazy známych, ale aj vlastných mechaník a prvkov skĺbených tak elegantným spôsobom, že prakticky prináša originálny FPS štýl. Atmosferická hra s pekným dizajnom, ktorý dokonale lícuje hudobný a zvukový doprovod vám miestami naženie husiu kožu, inokedy poskytne zábavné prestrelky. Čo však robí hlavne, je rozprávanie kvalitného príbehu. Ten odkrývate postupným vyšetrovaním, príbeh je nosnou stránkou GetEven a aj udavatelom tempa. Škoda že v niektorých posledných pasážach hra stráca dynamiku. V celku ma The Farm 51 prekvapili a to nie len dobrým a vyspelým titulom, ale najmä jeho komplexným spracovaním.
Tango Gameworks je pomerne mladé štúdio ktoré má za sebou kvalitnú sériu The Evil Within. V poslednom čase sme boli šikanovaní vlnou remastrov a vzhladom na moje rozčarovanie z celkového spracovania môžem len konšpirovať čo tvorcov viedlo k výrobe tohoto braku. Logické vysvetlenie sa hladá ťažko a tak aspoň s nadsádzkou tipujem že primárne ani tak nešlo o zámer vyrobiť hru ale o silné nutkanie tvorcov remastrovať vysnívaný titul dajme tomu niekedy z roku 2004. GhostWire Tokyo by však nebola žiadna pecka ani v tomto období.
GreedFall je plnotučné RPG s pútavým príbehom, skvelým súbojovým systémom, zaujímavým zasadením a uveritelnou atmosférou strateného sveta. Grafické spracovanie je na vysokej úrovni a napriek tomu že v tomto smere za špičkou zaostáva je vizuál zaujímavejší ako v iných vybrúsených tituloch. Nádhernému prostrediu sekunduje podmanivý sountrack a kvalitný dabing. Spiders ukázali že robiť hry ich baví a držím im palce v ich ďalšom vývoji.
Ninja Theory spravili netradičnú hru založenú na pochmúrnom príbehu, zvláštnych logických hádankách, zriedkavých repetívnych súbojoch a schopnej grafike. Náplň je však velmi riedka na to aby som titul považoval za plnohodnotný. V rámci medzí aké si tvorcovia určili nič nepokazili a spravili zaujímavý experiment, ale v súhrne je to pre mňa velmi málo. Verzia psychotraumy od Bloober Team v podobe hry Observer ponúka omnoho viac.
Chernobylite ponúka originálny mix žánrov v atmosfére opustenej zóny. Hra si vyžaduje vašu plnú pozornosť od plánovania cez stealth až po akciu a pokial si osvojíte jej pravidlá si vašu plnú pozornosť aj získa. Celé to dohromady tmelí ponurý príbeh a zaujímavé charaktery vašich parťákov.
Odporný titul s odporným hrdinom a hratelnosťou nastavenou pre... vlastne ani neviem pre koho. Ak počujem slovo tupota, spomeniem si na sériu Just Stereotyp, pardon Cause. Svet je obrovský, detailne spracovaný a štandardne znehodnotený náplňou akčnej telenovely. Na to že sa hry nikam neposúvajú sa zvyká ťažko, ale takýto náklad degenerácie je už trochu moc.
Magrunner je velmi podarený klon Portalu 2 a inšpirácia touto hrou je jasná. Podobností je viac než dosť a Magrunner mohol byť aj trošku originálnejší a však podľa môjho názoru tvorcovia nič nepokazili. Logickú hru z pohladu prvej osoby sprevádza dobrý príbeh so skvelou atmosférou ktorej napomáhajú tiež dobre spracované zvuky a hudba. Grafika je uspokojivá. Hádanky sú niekedy ťažké a logika akoby nestačila, postupne si treba osvojovať princípy magnetizmu. Takto to však bolo aj v prvom dieli Portalu a v ďalšich dieloch ste už mali aký taký prehlad o riešení hádaniek. Tu idete znova od začiatku. Ako som spomenul inšpirácia druhým dielom Portalu je nesporná a koho táto hra nebavila, alebo má problém s podobnosťou nemal by sa do Magrunnera púšťať. Pre fanúšikov série Portal je tu ďalšia príležitosť zahrať si velmi kvalitnú logickú hru.
Akcia roka! Jednoznačne. FC3 sa na tento výtvor rozhodne nechytá. Spracovanie hry je dokonalé a to po vizuálnej, príbehovej stránke a ako to už v najlepíich tituloch chodí zvuky a tým myslím najmä hudobný doprovod je tentokrát viac ako výnimočný. Už to bolo spomínané viac krát, ale budem to opakovať jedná sa o skutočné dielo, význam tohoto prívlastku si začnete uvedomovať hneď na začiatku hry a na tom sa nič nemení až do konca napriek tomu že je to čistá srielačka. Atmosféra je hustá a dej hry je perfektný, má slušnú dĺžku príbeh sa odohráva v atraktívnych prostrediach. Max je chlap ktorého si napriek jeho nerestiam a možno aj vďaka nim (či si to priznáte alebo nie) oblúbite a velmi radi sa ním v tejto hre stanete.
The Phantom Pain je vynikajúca akcia ktorá nesie mnohé, už známe prvky moderných hier. Tvorcovia zobrali svojho vojaka a zasadili ho do otvoreného sveta v ktorom plní úlohy tichého zabijaka. Rozhodne sa jedná o najpokročilejšiu vojenskú akciu s jedinečným štýlom, návykovou hratelnosťou, dobrou atmosférou a zaujímavým príbehom. Grafika je spracovaná pekne a tak ako ona je celá hra stavaná účelovo, dôraz je kladený najmä na funkčnosť a v celku pôsobí trochu surovo ako pravý armádny produkt. Žial nieje v tom dokonalá, čo zamrzí viac je keď na občasné chyby narazíte v najnevhodnejšej chvíli. Tiež spomeniem opakovanie úkonov čo je bežným javom sandboxových hier, ale strohosť prostredia nabáda k stereotypu o niečo viac, to však vyvažuje postupným sprístupňovaním možností taktizovania a ponuka je naozaj unikátna. Pokial ste trpezlivý hráč ktorý si vie vychutnať prepracovaný stealth systém, a pokial námet hry s prvkami science fiction v ktorej sa chopíte úlohy prieskumáka považujete za zaujímavý, nie je o čom. Čakajú na vás množstvá úloh a drsné časy strávené v tejto skvelej hre.
Zmenu v sérii Metro vítam a Exodus je pre mňa najlepší diel. Nečakajte ale nič viac ako príjemné FPS dobrodružstvo v postapokaliptickom svete so známou identitou od 4A Games.
Hra ako zo škatulky a to doslovne, okrem toho že vyzerá nádherne máte pocit že ste stále v nejakej škatuli. Väčšina deja sa odohráva v podzemí v tuneloch metra, ako už vypovedá názov. Na povrchu zeme sa príliš zdržovať nebudete. Po grafickej stránke musím hru vynachváliť. Tak ako predchodca má tiež jednu z najlepších grafík svojej doby. Podľa mňa patrí medzi štyri najkrajšie hry súčasnosti. No ale grafika nie je všetko, veď to už poznáme z Crysis 3. Čo nám ešte iného ako grafiku a originálny dizajn metro last light prináša? Skvelí začiatok a potom nejako stráca grády. To ma sklamalo najviac. Čim ďalej tým je hra nudnejšia a skonči to na úrovni call of duty s ruským prízvukom. Aj keď som čakal viac, je to kvalitná hra ktorá poteší.
Monolith Productions je po dlhých rokoch späť a tak ako kedysi vzali do hrsti to najlepšie na hernom trhu a v roku 2005 priniesli legendárnu akciu F.E.A.R., tak aj dnes prichádzajú nie len s mixom herných prvkov osvedčených titulov, ale s hrou ktorá borí všetko okolo a razí cestu vpred. Herný svet už nebude taký ako pred tým.
Dobrá hra od môjho oblúbeného štúdia. Grafické spracovanie je trošku pozadu, Arkane studios predviedlo Cry Engine v nezvyklej polohe. Prey sa opiera hlavne o starú školu z ktorej si berie to najlepšie, najviac sa inšpiruje hrou System Shock 2. Autori žáner nikam neposúvajú, ale aspoň obstojne splnili poslanie dávnej investície spoločnosti Bethesda Softworks, ktorá v roku 2009 značku Prey kúpila.
Rage je jedna z najlepších FPS poslednej doby. Legenda sa z nej asi nestane, ale keď hru porovnáme s inými ktoré v tomto období vyšli patrí medzi najlepšie. Jedná sa v prvom rade o FPS ak niekto čaká zložitejšie RPG dobrodružstvo musí siahnuť po niečom inom. Hra má nádhernú grafiku, napríklad v porovnaní s Crysis 3 nie je až tak vyšperkovaná ale podľa mňa je omnoho krajšia a zaujímavejšia o hratelnosti ani nehovorím. Čo môže niekomu prekážať je prerušovanie adrenalínových prestreliek s jazdením na aute alebo štvorkolke. Rage má slušnú dĺžku, postupom času naberá na obrátkach a vtedy jazdenie autom v rámci výdychu celkom bodne. Dej typu choď tam a vybav toto..., nieje najsilnejšia stránka hry ale to neznamená že je zlý. A však grafika, stále nové prepracované prostredia, zvuky s hudobným doprovodom, dynamika a mocná atmosféra zaraďujú hru medzi absolútnu špičku.
Očakával som tuctovú trendovú strielačku v otvorenom svete v "cool" štýle pre násťročných. RAGE 2 ma prekvapila. Ponúka ihrisko s pekným dizajnom a návykovým bojovým štýlom ktorý ma presvedčil že surový FPS žáner nieje ani z ďaleka vyčerpaný. To je to čo od hry môžete čakať a to čo robí na jednotku. V RAGE 2 však nenájdete živý post-apo svet s dychberúcou atmosférou a zmysluplným príbehom. Hold koniec koncom je to predsa len iba spojenie Avalanche s Bethesdou a robiť si ilúzie o zápise do dejín môže vyústiť k prehnane prísnej kritike.
Biohazard má neistý rozbeh pri ktorom si môžete klásť otázku či má zmysel pokračovať. Rozhodne áno. Po úvodnej časti pripomínajúcej béčkový horor sa ocitnete uprostred kvalitného deja plného desu a napätia. RE7, survival horor s rpg prvkami kombinuje stealth so zriedkavou akciou a logickými hádankami podobne ako alien isolation a outlast. Biohazard ale nieje žiadny klon, má svoju výnimočnosť, hráča pohltí atmosférou, príbehom a hratelnosťou, ktorá žial v poslednej fáze hry upadá pre opakujúcu sa už zažitú náplň bez akýchkolvek nových nápadov.
Vynikajúci diel a ukážka toho že aj recyklovaná formula môže priniesť jedinečný zážitok. Dizajn pripomína niečo medzi metrom a ds3 a zasadenie do východnej európy bol dobrý nápad. O zvyšok sa starajú príbeh atmosféra a hratelnosť.
Najlepší Gothic je Risen. V roku 2009 sme za sebou mali obdobie pokroku a obrody herného priemyslu. Tomu zodpovedali aj prísnejšie nároky hráčov a ich hodnotenia. Koncom roka 2018 môžem zodpovedne prehlásiť že Risen je plnotučné RPG s nádhernou grafikou, krásne upleteným príbehom, premysleným súbojovým systémom vyvolávajúcim závislosť a melancholickou atmosférou ostrova poslednej nádeje pre zvrat zániku. Klasická koncepcia Pirahna Bytes vyžaduje zanietenie hráča pre to aby si čokolvek v tejto hre vydobyl, zásluhy ale velkoryso odmeňuje a význam RPG plní na sto percent.
Stalker 2 žiaľ nedosahuje kvalitu predchodcov. Po všetkých stránkach pôsobí skôr ako rýchlokvasený remake a hratelnosť utŕžila macochynu plaketu. Hre nepomáha ani prapodivný vizuál ktorý bol u predchodcov výkladnou skriňou svojej doby. Čím menej budete očakávať tým viac dostanete a aby ste naozaj dostali aspoň niečo odporúčam neočakávať nič. Zlatý Metro Exodus alebo Chernobylite.
Sekiro si berie späť požičané a až príliš sa ponáša na Nioh ktorý ma nebavil. Z môjho pohladu to nezachránilo ani obohatenie hratelnosti rýchlim presunom pomocou biča a ani tichou likvidáciou. Ako celok to na mňa zapôsobilo ako zmes spomenutého Nioha so silným chtíčom vyprodukovať niečo nové a odlišné, čo už z podstaty kopírovania nieje možné a nápady s ktorými FromSoftware prišli pôsobia prvoplánovo a plytko.
Nevýrazná hra ktorej najväčšie lákadlo výstrel z pušky je aj to jediné čo prináša. Celkovo pôsobí ako vykopávka, aj keď študovať skutočnú fosíliu slimáka by ma asi bavilo viac. A možno keby bol hlavný hrdina plešatý liliput s hrbom, tak by bol aspoň nejaký dôvod si na hru spomenúť.
Že by Sniper Elite 4 nedržal krok s dobou sa povedať nedá, ale tiež sa nedá povedať že by dokázal prekročiť svoj tieň. Po hernej stránke sa jedná o stealth akciu, hrať ju ako strielačku si neviem predstaviť. Nepriatelia majú skutočne dobré zmysli, zrak a sluch majú vyvinutý nad pomery a odhaliť vás dokážu akoby ste na sebe mali reflexnú kombinézu, za to čo sa týka inteligencie, to je už o niečo horšie. Grafika je pekná, decentná, zvuky prepracované, ale stále som postrádal výraznejšiu atmosféru. Čo ma dosť iritovalo bol dabing hlavného hrdinu pripomínajúci reklamu na Jim Beam. Je až komické ako sa tvorcovia vysporiadali s krkolomným mini prostredím budiacim dojem otvoreného sveta. Po technickej stránke urobili Rebellion fungujúcu vojenskú akciu, žial stále ostávajú vo svojej ulite.
Sniper simulátor môže byť pre niekoho zábavný, ale touto časťou CI spravili tolko krokov späť že sa dostali niekde do roku 2005 keď ešte táto séria neexistovala. Vizuál je otrasne odfláknutý a dabing je tak zlý, že ako srandu je možné ho brať pozitívne. Strielať sa tam dá, ale to je všetko. Ostáva iba dúfať že sa jedná len o nejaký lavoboček popri práci na ich ďalšom titule.
Zázrak sa nekoná. Keď v roku 2010 vyšiel prvý diel nebol o nič lepši, ale od vydavatela béčkových titulov to bolo velké prekvapenie a myslím že aj preto hra dostávala slušné hodnotenia. Od tohoto pokračovania som čakal že polský Ci posunie jeho kvalitu tak, že sa právoplatne zaradí medzi tituly A. Hre sitiuáciu neulahčuje ani to že beží na cry engine 3. Velmi z neho poliaci nevyťažili a okrem toho že je hra farebnejšia príliš nepoznať rozdiely s prvým dielom ktorý beží na chrome engine. Hra nemá nejaké výrazné nedostatky ale trpí mnohými malými chybami. V podstate sa nezmenila, zachováva si úroveň prvého dielu a tým myslím aj pozitívne stránky medzi ktoré patrí v prvom rade vysoká hratelnosť. K príbehu a téme sa vyjadrovať nebudem, klasické odrhovačky, atmosféra je celkom fajn, je možné že v niektorých situáciach sa pred monitorom pristihnete skrčený ešte aj so sklopenými ušami. Zvuky sú slabučké a chýba mi aj hudobný doprovod ktorého absencia hre uberá. Hru radím a hodnotím ako B titul, medzi ktorými táto hra žiari.
Tretí Ghost Warrior je to najlepšie čo zatial CITY interactive vyrobili. Zahráte si za diverzanta ktorý likviduje nepriatelské základne za rôznymi cielmi. Na to môžete použiť niekolko spôsobov odvíjajúcich sa od vášho arzenálu. V ponuke je ostrelovačská puška na boj z dialky, pištol s tlmičom vhodná pre stealth postup a samopal ktorý je vždy istota. Na prieskum a pre lokalizáciu nepriatelov máte vo výbave lietajúci dron. Vizuál je pekný, aj keď je graficky spracovaný na hrane. Lepšia hustota porastu by výrazne pomohla, ozvučenie zvládli tvorcovia velmi dobre. Čo sa týka príbehu nemá zmysel rozoberať jeho hĺbku, nikdy nebol pre Sniper Ghost Warrior pilierom. Jeho pilierom je výborná hratelnosť ktorá drží značku nad vodou. Aj keď som to nedal na jeden dych, užil som si túto akciu napriek jej nedostatkom.
Hra má peknú grafiku a to je všetko. Inak sa jedná o velkú otrasnosť. Ovládanie je nedomyslené a čo sa týka hratelnosti stále to isté dokola. Aréna 1000 vojakov, treba ich zničiť, potom animacia. Aréna 1000 vojakov, treba ich zničiť, potom animacia... stále to isté prstredie a príbeh mi pripadá ako z najhoršieho filmu v ktorom hrá hlavnú úlohu Hulk Hogan. Táto hra je pre mladších hráčov ktorý takéto niečo nevideli niekoľko krát už v staršich hrách. Ten kto má rád GOW nech si to zahrá, viete čo myslím ja som GOW nedohral ani v dobe jeho slávy. Táto hra si môže s Inversion podať ruku. Snaha tvorcov hry tam určite bola ako som spomenul geafika je pekná a pokial nemáte čo hrať a máte dostatok trpezlivosti si to mozno uzijete.
Zabudnite na prvý diel vyrobený v štýle lineárnych hororov ktorých možnosti už boli vyčerpané. The Evil Within 2 kráča s dobou a berie do úvahy nároky dnešného hráča. Hra s dobrým príbehom, kvalitným ozvučením, tučnou atmosférou a vynikajúcou hratelnosťou beži na upravenom id Tech engine, ktorý poskytuje ladné grafické spracovanie a kompromis medzi vizuálom a optimalizáciou. Netreba očakávať prevratný titul, ale tak ako vo všetkom, Japonci nerobia nič navyše a zároveň všetko zdokonalujú.
The Surge sa pozorne drží Dark Souls princípov a to je to jediné na čo sa autori môžu spolahnúť. Prakticky nepriniesli nič čím by tento nový RPG smer niekam posunuli. Bezduchý chladný mechanický svet z časti v sterilnom a statickom prostredí sotva nabudí výraznú atmosféru. Práve tá zohrala dôležitú rolu pri úspechu Dark Souls. Prevedenie od DECK13 mi ani zďaleka nesadlo tak ako originál, jedná sa však o hru s dobrou genetickou výbavou ktorá vás bude nútiť bojovať až do konca.
Po prvom diely som išiel do Assassins of Kings s predsudkami. Udržať krok s úspešným debutom je pre vývojárov výzva a vo väčšine prípadov sa to nepodarí. Witcher 2 je iný, je sofistikovanejší a vyspelejší, ale niektoré klady jednotky mu chýbajú. Opäť je tu pohlcujúci dej, tentokrát s rozsiahlejšími vedlajšími úlohami ktorých ignoráciou prídete o významný a plnohodnotný kus hry. Okrem toho obsahuje varianty príbehov a záleží na vašich rozhodnutiach akú časť budete absolvovať. Aj keď druhý diel ponúka nadštandardnú porciu herného času je škoda že ho tvorcovia nerozprestreli do jedného celku aby mali hráči na jeho potenciál lepší dosah. Séria The Witcher je kategória sama o sebe a dvojka nieje len fantasy, ale aj fantastická a jedinečná hra.
Witcher 3 Wild Hunt je veldielo a dôkaz toho že herný priemysel prestáva stagnovať. Teší ma že sa jedná o Polskú školu ktorá posúva otvorený fantasy svet na vyššiu úroveň a predstavuje prostredie plné, hlavne slovanskej mytológie. Witcher 3 je pokrokový v mnohých oblastiach a jeho jadro tvorí majstrovsky zvládnutý príbeh ktorého rozprávanie vrátane bravúrne zvládnutých dialógov vtiahne do nádherného obrovského sveta. Vyvážené spracovanie vo všetkých smeroch zaručuje harmonický zážitok, čim dostáva ďalší rozmer ktorý povyšuje toto dielo nad ostatné hry.
Ku hre som sa dostal desať rokov po jej vydaní. Nebola to láska na prvý pohlad, ale po prekonaní začiatočnej bariéry som vedel že už nieje cesty späť a východ ma čaká až na jej konci. Silná atmosféra ktorú vykreslujú zvuky a dynamické počasie a najmä pohlcujúci spletitý príbeh vyložený svojským žargónom zaklínača ponúka neopakovatelný zážitok. Grafická stránka nebola dokonalá už pri vydaní, dnes sú v ponuke módy pre vylepšenie textúr a nasvietenia ktoré tento zážitok spríjemnia. Každopádne je to jasná ukážka toho že kvalitná hra nepotrebuje vybrúsený vizuál a pre mňa je Witcher jeden z najlepších herných zážitkov roka 2018.
Nový Tomb Raider sa celkom vydaril, je zmodernizovaný, ale nieje to niečo čo by mi vyrazilo dych. Prvý dojem bol hrozný. Lara je urobená pekne už nevyzerá ako cyborg, ale zvyšok čim myslím prostredie mi zo začiatku prišlo strašne oklieštené, viac ako bežné tuneloidy, ani v otvorených prostrediach som nemal pocit volnosti, skrátka nič pre klaustrofobikov. Zdalo sa mi že hrám hru ktorá má naozaj desať rokov. Prvé tri hodiny mi prišli dosť nudné, optimizmus sa však vyplatil pretože približne v druhej tretine sa hra z nezáživného pomalého postupovania zmenila na dynamickejšiu akciu, čo je základ aj do budúcnosti. Prostredia sú zaujímavejšie, tak isto aj grafika je v druhej časti hry lepšia. Príbeh je hrozný, je podávaný bez šťavy, ničím nevyniká, možno len svojou otrepanosťou, hudba a zvuky sa dajú, atmosféra mi neprišla nijako výrazná, situáciu mnoho krát zachraňuje grafika. Hre jednoducho niečo chýba. Netreba ju hodnotiť len ako pokračovanie, ktoré rozhodne krokom vpred je, ale z globálu. Osud Lary Croft zachraňuje táto hra a osud tejto hry zachraňuje Lara Croft. Sami bez saba by nič neznamenali.
Dva svety sa na prvý pohlad môžu javiť ako hra s mierne budgetovým technickým spracovaním, ale v skutočnosti sa jedná o velmi kvalitnú hru, vynikajúce akčné RPG s poctivým a dômyselným systémom. Otvorený svet dokáže pohltiť, poskytne zábavu na dlhý čas a aj pre jednoduché no pritom dostačujúce prevedenie získal Two Worlds moje sympatie. Tento kúsok si určite zaslúži väčšiu pozornosť.
Druhý diel prináša zmeny ktoré sa dajú považovať za pokrokové. Avšak nepochopitelne bolo mnoho dobrého odstránené a otvorený svet sa zmenil na klukatý labyrint. Stále sa jedná o kvalitnú RPG akciu, ale očakávam že v treťom dieli tvorcovia skĺbia to najlepšie z jednotky a dvojky a vôbec sa nedá vylúčiť, že sa bude jednať o jednu z najlepších fantasy RPG akcii.
Rapídny pokles kvality ma vzhladom na upadajúce tendencie série a produktov Machine Games neprekvapuje. Hratelnosť postavená na pravekých základoch doplnená komickým dejom je jasne orientovaná na konkrétnu skupinu hráčov, čo vydavatelovi zrejme postačuje. The New Colossus má pekný vizuál, ale nie natolko aby si v dnešnej dobe zaslúžil väčšiu pozornosť a už vôbec nie natolko, aby som ho zohladňoval v hodnotení.
Wolfenstein The New Order je hra ktorá v tomto priemysle nemá čím prekvapiť. Silné tromfy ako id Tech engine a legenda herného priemyslu nemôžu stačiť na to aby som hru označil ako výnimočnú. Strielačka má peknú grafiku /začiatok je najhorší/, celkom v pohode príbeh, zvuky sú podľa mňa nevyvážené. Je to velmi dobrá zábava, ale stále som mal pocit že ludia ktorý hru vytvorili si prácu ulahčovali kde sa len dalo. Na tolko skvelých titulov som si pri hraní inej hry určite ešte nespomenul. Nového Wolfa každopádne odporúčam, ale okrem príbehu netreba čakať žiadnu originalitu.
Machine Games je štúdio ktoré založili ludia zo Starbreeze, známe tiež svojimi neistými "AAA" titulmi. Old Blood prehlbuje všetky chyby ktoré sprevádzali New Order a je cítiť že Machine Games sú len nástrojom na ukojenie komerčných chúťok Bethesdy a že sa nejedná o prácu nadaných umelcov, ale len o prácu šikovných programátorov ktorý zrealizovali svoju zákazku. Zastaralí patent ktorý na výrobu hry použili je na výsmech, tak ako je na výsmech to že ani ten nezvládli. Hra je nenápaditá, mechaniky sú v nej citelne na silu a pôsobia iba ako mimikry na nabudenie dojmu jedinečnej identity. Opisovať nedostatky tejto hry by bolo na dlho, v celku je to však strielačka použitelná, ale z môjho pohladu je toto dehonestácia značky Wolfenstein s absolútne žiadnym prínosom do FPS žánru.